کنسرتموسیقیموسیقی ایران

چالش برگزاری کنسرت در دزفول

به گزارش کامینگ سون موزیک:  وحید تاج که قرار بود از دوازدهم تا شانزدهم اردیبهشت در زادگاهش دزفول کنسرت برگزار کند از ناهماهنگی‌های موجود در دیارش انتقاد کرد. او می‌گوید: تنها سالن موجه این شهر (مجتمع فرهنگی) قابل استفاده نیست و شرایط لازم برای اجرای کنسرت را ندارد.

با وجود آنکه برگزاری کنسرت طی سال‌های اخیر به روندی عادی و معمول تبدیل شده اما در بطن این جریان چالش‌های به شدت جدی وجود دارد.

یکی از مشکلات برگزاری کنسرت در برخی شهرها حضور نوازندگان زن در اجراهاست که گاه کنسرت‌ها را به تعطیلی می‌کشاند. در برخی دیگر از شهرها که فضایی مذهبی دارند، به دلیل برخی مخالفت‌ها برگزاری کنسرت ممنوع است. تعداد زیادی از شهرها هم سالن مناسبی برای برگزاری کنسرت ندارند و مسئولان مربوطه در تمام این سال‌ها برای حل این معضل تمهیدی نیندیشیده‌اند. گاه نیز کنسرت‌ها در سالن‌های نامناسب اجرا می‌شوند که این معضل، معمولا انتقاد خوانندگان و برگزارکنندگان را در پی دارد. عدم هماهنگی‌های لازم میان نهادها هم مشکل دیگری است که گاه کنسرت خوانندگان و موزیسین‌های مطرح را با چالش مواجه می‌کند. همین چند سال پیش بود که کیهان کلهر برای برگزاری کنسرت در زادگاهش کرمانشاه انتقاد خود نسبت به بی‌نظمی‌ها و ناهماهنگی‌ها را رسانه‌ای کرد.

نارضایتی وحید تاج از برگزاری یک کنسرت

اتفاقی که اخیرا رخ داده نارضایتی وحید تاج خواننده موسیقی ایرانی است. او که قرار بوده از روز دوشنبه دوازدهم اردیبهشت تا جمعه شانزدهم اردیبهشت در زادگاهش دزفول به اجرای کنسرت بپردازد با موانعی روبرو شده که انتقاد او را برانگیخته است.

تاج که یکی از فعال‌ترین شاگردان محمدرضا شجریان به حساب می‌آید درباره جزییات ماجرا اینگونه نوشته است:

«جهت اطلاع‌رسانی در مورد برگزاری کنسرت در شهر دزفول

بعد از مدت‌ها تلاش برای برگزاری کنسرت در زادگاهم دزفول (دوازدهم تا شانزدهم اردیبهشت) آنهم بعد از گذشت ۳ سال، با وجود گرفتن تمام مجوزها، با نهایت تاسف، ظاهرا تنها سالن موجه این شهر (مجتمع فرهنگی) قابل استفاده نیست و شرایط لازم برای اجرای کنسرت را ندارد.

با رایزنی، سالن دیگری که مربوط به اداره آموزش و پرورش است را برای اجرای کنسرت درنظر گرفتیم و هماهنگی لازم انجام شد، اما با کمال تاسف اکنون مسئول مربوطه تماس گرفتند و می‌گویند اجازه ورودِ ساز به سالن آموزش و پرورش و اجرای کنسرت وجود ندارد.

متاسفانه هیچ سالنِ دیگری برای اجرای کنسرت در این شهر وجود ندارد. با همه این اوصاف با تمام وجود تلاش خود را خواهیم کرد تا این کنسرت برای مردم شریف و هنر دوست دزفول در بهترین شرایط برگزار شود.»

در پایان باید دید مسئولان فرهنگی دزفول یکی از شهرهای تاریخی استان خوزستان، تا چه حد با وحید تاج خواننده آن دیار و اعضای گروهش برای برگزاری کنسرت همکاری خواهند کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=56497

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا