موسیقیموسیقی ایران

هنر انقلاب از مرزهای ایران فراتر رفته است

به گزارش کامینگ سون موزیک: امیرحسین سمیعی (چهره سال هنر انقلاب در حوزه موسیقی) می‌گوید: علی‌رغم فعالیت رسانه‌های معاندی که همیشه تلاش می‌کنند دستاوردهای انقلاب اسلامی مغفول بماند، هنر انقلاب جریان پویایی را در ایران و خارج از کشور شکل داده است.

هفته هنر انقلاب اسلامی که هشتمین دوره خود را با دبیری مجدالدین معلمی پشت سر می‌گذارد، بیستم فروردین‌ماه آغاز به کار کرده و تا بیست و ششم فروردین‌ماه ادامه دارد. سیدمسعود شجاعی طباطبایی (مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری) که در سومین دوره هفته هنر انقلاب به عنوان چهره برتر معرفی شده بود نیز دبیر نمایشگاه این رویداد است.

یکی از اتفاقات رخ داده در رویداد امسال برگزاری آن در دیگر استان‌ها است و طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده، پنج شب به پنج هنر تخصصی اختصاص داده شده که برگزیدگان آن و منتخبان هنر استان‌ها در شب‌های تعیین شده، طی مراسمی در حوزه هنری تهران معرفی و مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

چهارمین شب هفته هنر انقلاب به موسیقی اختصاص داشت که مراسم آن شب گذشته چهارشنبه بیست و چهارم فروردین‌ماه در حوزه هنری برگزار شد و منتخبان و برگزیدگانش را شناخت که در این میان امیرحسین سمیعی (نوازنده و آهنگساز) به عنوان چهره سال هنر انقلاب در حوزه موسیقی معرفی شد.

امیرحسین سمیعی که یکی از موزیسین‌های پرکار یکی، دو سال گذشته است، دی‌ماه سال گذشته به عنوان معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری منصوب شد، این در حالی است که او پیش از این سمت، (در اوائل سال نود و نه) مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران را به عهده گرفته بود.

سمیعی که طی دوران مسئولیتش به عنوان خواننده نیز در پروژه‌های مختلف حضور یافته، در پاسخ به این سوال که آیا طی ۴۳ سال بعد از پیروزی انقلاب، به مکتبی در هنر انقلاب دست یافته‌ایم، یا خیر بیان کرد: اگر بخواهم صادقانه بگویم نه تنها هنر انقلاب به عنوان یک مکتب هنری با قوام خود را معرفی کرده است؛ بلکه در کشورمان و در جغرافیایی فراتر از کشورمان هم تاثیرگذار بوده است.

این خواننده و آهنگساز در ادامه صحبت‌هایش گفت: علی‌رغم فعالیت رسانه‌های معاندی که همیشه تلاش می‌کنند دستاوردهای انقلاب اسلامی مغفول بماند، هنر انقلاب جریان پویایی را در ایران و خارج از کشور شکل داده است.

سمیعی در ادامه، با ارائه تعریفی از هنر متعهد، توضیح داد: این هنر خود را با گره زدن به شخصیت‌های بزرگ و افق‌های کمال‌گرایانه ماندگار می‌کند و به ثبات می‌رساند.

وی تاکید کرد: هنر متعهد اساسا هنری است که هنرمند آن، به درج‌ای از مسئولیت‌پذیری رسیده باشد که نتواند به وقایع و شخصیت‌های مهم پیرامونی بی‌توجه باشد.

چهره برتر هنر انقلاب امسال در بخش موسیقی، با ابراز خرسندی از این کسب عنوان، توضیح داد: برای من افتخار بسیار بزرگی است که در این رویداد به عنوان نامزد یا چهره هنر انقلاب حضور داشته باشم و یکی از مهم‌ترین جوایز عمرم را کسب کرده‌ام.

او در رابطه با بخش‌بندی‌های مختلف هشتمین هفته هنر انقلاب نیز گفت: اینکه هر رشته هنری امسال در هفته هنر انقلاب نامزدهای مشخصی دارد، نگاه روشن و امیدوارکننده‌ای است. این نشان دهنده این است که متولیان هفته هنر انقلاب اسلامی، به این باور رسیده‌اند که در هر رشته چهره‌های تاثیرگذاری داشته‌ایم که تقدیر از آن‌ها انگیزه ایجاد می‌کند و این تاثیرگذاری امیدواری بیشتری را میان هنرمندان جریان می‌‌اندازد.

سمیعی در پایان گفت: خوشحالم که به عنوان عضو کوچکی در میان چهره‌های سال هنر انقلاب هستم.

گفتنی است مراسم اختتامیه هشتمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی روز جمعه بیست و ششم فروردین‌ماه با گردهمایی فعالان فرهنگ در حوزه هنری برگزار می‌شود و چهره هنر انقلاب هم معرفی خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=55872

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا