آلبوم ایرانموسیقیموسیقی ایران

آلبوم «رنج‌نامه نسلی سوخته» منتشر شد

به گزارش کامینگ سون موزیک:  احسان انوریان(نوازنده و آهنگساز) درباره آلبوم جدیدش می‌گوید: «رنج‌نامه نسلی سوخته» یک مجموعه داستان از رنج‌ها و دردهای انسانهای هم روزگار من است و سعی‌ام بر تصویرسازی ملودیک با ساز سنتور و رنگ‌آمیزی با ارکستر سازهای زهی بوده است.

آلبوم «رنج‌نامه نسلی سوخته»، فانتزی برای سنتور و ارکستر زهی، ساخته احسان انوریان منتشر شد.

احسان انوریان، ساسان تیموری و مرسده فرخی نوازندگان این مجموعه موسیقایی هستند و اشعار آن سروده مولانا جلاالدین بلخی است.

احسان انوریان درباره این اثر گفت: «رنج‌نامه نسلی سوخته» یک مجموعه داستان از رنج‌ها و دردهای انسانهای هم روزگار من است. در این داستان‌ها سعی من بر تصویرسازی ملودیک با ساز سنتور و رنگ‌آمیزی با ارکستر سازهای زهی بوده است. به غیر از قطعه «بیقرار» که بر اساس شعری از مولانا پیش می‌رود، بقیه قطعات طوری طراحی شده‌اند که صور خیال شنونده بر اساس اسم قطعات شکل بگیرد. رنج‌های نسلی سوخته دردها و رنج‌هایی است که تجربیات من در او نقش محوری دارد و سعی کردم از اغراق و تصویرپردازی‌های پر رنگ و نگار یا حتی کدر پرهیز کنم.

انوریان درباره تک‌نوازی‌های موجود در آلبوم هم توضیح داد: تکنوازی‌ها طوری طراحی شده‌اند که مانند نخ تسبیح قطعات را به هم متصل کنند، ولی خود تکنوازی‌ها هم مانند قطعات شخصیت مستقلی داشته باشند.

وی درباره استفاده از واژه فانتزی هم بیان کرد: انتخاب اسم فانتزی برای سنتور و ارکستر به معنای استفاده فرم فانتزی در قطعات نیست؛ بلکه صرفا جهت آدرس دادن به شنونده است که قبل شنیدن اثر پیش فرضی از سازبندی قطعات در ذهن داشته باشد.

گفتنی است آلبوم «رنج‌نامه نسلی سوخته» شامل ۹ قطعه موسیقایی است و علاقمندان می‌توانند برای خرید به سایت بیپ توینز مراجعه کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=55770

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا