کنسرتموسیقیموسیقی ایران

محسن یگانه نیامده رکورد زد

به گزارش کامینگ سون موزیک:  محسن یگانه خواننده موسیقی پاپ در تازه‌ترین دور کنسرت‌های خود که بعد از وقفه‌ای سه ساله برگزار می‌شد در پنج شب، آثار منتخب خود را در قالب اجراهای دو ساعت و نیمه پیش روی مخاطبان قرار داد.

محسن یگانه از خوانندگان شناخته شده موسیقی پاپ کشورمان که طی سه سال گذشته به دلیل حضور در خارج از کشور کنسرتی را در ایران برگزار نکرده بود، طی پنج شب در قالب جشنواره کنسرت‌های نوروزی، آثار منتخب خود را در اجراهایی دو ساعت و نیمه که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود، پیش روی طرفداران خود قرار داد.

در این کنسرت‌ها که در یکی از سالن‌های شمال غربی تهران اجرا شد، آثار منتخب محسن یگانه در قالب چندین قطعه از جمله «رگ خواب»، «وابستگی»، «کویر»، «برگ بی جون»، «باور کنم»، «دیوار»، «هنوز»، «من بی تو نابودم»، «حریص»، «نشکن دلمو»، «عبور»، «بهت قول میدم»، «کی جای من اومد»، «چقدر دیر»، «درکم کن»، «نمیشه»، «دیره»، «ندارمت»، «دریابم»، «بیت آخر»، «سکوت» اجرا شد.

اجراهایی که به گفته یگانه در این کنسرت‌ها جزو معدود برنامه‌هایی بوده که اعضای ارکسترش روزهای زیادی را تمرین کرده‌اند تا بتوانند اجراهای زنده واقعی را بدون دخالت رایانه و مسائلی از این دست را برای مخاطبان داشته باشند.

این خواننده موسیقی پاپ که طی سال‌های قبل به دلیل حضور نداشتن در ایران و انجام فعالیت‌های شخصی سه سال بود که کنسرتی را در کشورمان برگزار نکرده بود، در کنسرت روز پنجشنبه یازدهم فروردین ماه خود که به تهیه‌کنندگی محمد حاتم‌پور پیش روی طرفداران قرار گرفت، از حضور دوباره در کنسرت‌های نوروزی ابراز خرسندی کرده و به طرفدارانش وعده داد که این کنسرت یکی از طولانی‌ترین و بهترین کنسرت‌هایی باشد که برای مخاطبان اجرا کرده است.

وی گفت: دلم می‌خواهد همین اول کاری با تشویق‌های زیاد خود خیال من را راحت کنید تا بتوانم به واسطه این انرژی‌های خوب در سالن، کنسرت با کیفیتی را برای شما اجرا کنم. چرا که یک خواننده وقتی یک گروه نوازنده و اجرایی خوب و تماشاگر خوب داشته باشد دیگر چیزی از یک کنسرت نمی‌خواهد. موضوعی که به اعتقاد من امشب در کنسرت من اتفاق افتاده و لازم است از همه شما قدردانی ویژه‌ای داشته باشم.

یگانه در اواسط برگزاری کنسرت خود بود که ضمن قدردانی از اعضای ارکسترش توضیح داد: آنچه امشب از برنامه‌های ما می‌بینید اگرچه به واسطه حضور تعدادی از دوستان هنرمند قدیمی‌ام پیش روی شما عزیزان قرار گرفته، اما ما تلاش کردیم با همین عزیزان که نوازندگان درجه یکی هستند، تحولات زیادی را در ارکستر ایجاد کنیم که شما شاهد و شنونده یک اجرای زنده به معنای واقعی باشید. اگرچه کار سختی بود ولی اگر این نوازندگان خوب و درجه یک کنارم نبودند، این کنسرت خوب که جزو معدود کنسرت‌های زنده به معنای واقعی است تقدیم شما عزیزان نمی‌شد. این نوع اجرا به قدری دربرگیرنده شرایط سختی است که اگر این دوستان و تلاش شبانه روزی آن‌ها نبود نمی‌توانستیم در این شرایط کنسرت برگزار کنیم.

این خواننده در بخش بعدی کنسرت خود که با استقبال خوب مخاطبان در آخرین روزهای برگزاری کنسرت‌های نوروزی پیش از آغاز ماه مبارک رمضان اجرا شد، ضمن قدردانی دوباره از طرفدارانش به واسطه حمایت‌هایی که در پنج شب گذشته انجام داده بودند، از گروه نوازندگان ارکستر و طرفدارانش بار دیگر قدردانی کرد.

اما یکی از نقاط عطف اجرای زنده محسن یگانه که طی سال‌های گذشته در سکوت کامل خبری به فعالیت‌های شخصی خود مشغول بود، مربوط به اجرای زنده قطعه «بهت قول می‌دم» بود که محسن یگانه بار دیگر با همان چینش قبلی اجرای زنده این قطعه که به گفته او در یکی از شبکه‌های پرجمعیت فضای مجازی بالغ بر ۱۴۰ میلیون بار دیده شده بود، اجرای خود را تقدیم مخاطبان کرد.

وی قبل از اجرای این تک آهنگ پرطرفدار بیان کرد: از وقتی این آهنگ پخش شد، اتفاقات زیادی برای این کار افتاد، اما یکی از نکات بسیار مهمی که برایم بسیار ارزشمند بود، واکنش مخاطبان خارجی به این اثر بود موجب استقبال بسیار چشمگیری شد. اما من فکر می‌کنم هرچه قدر از تاریخ انتشار این قطعه بگذرد اجرای زنده آن در کنسرت‌ها نیز با حس و حال بهتری توأم می‌شود که امیدوارم از آن لذت ببرید.

محسن یگانه در بخش دیگری از این کنسرت که تا ساعت ۴۰ دقیقه بامداد طول کشید، به طرفدارانش توضیح داد: این کنسرت واقعاً یک کنسرت «لایو» است که در آن پشت لپ تاپی وجود ندارد. این اجرا آغشته به هیچ چیز غیرزنده‌ای نیست و فکر می‌کنم جزو معدود دفعاتی باشد که چنین اتفاقی می‌افتد. کما اینکه تصور می‌کنم با این شیوه اجرایی وارد کیفیت تازه‌ای از برنامه‌ها شدیم که خودم روی آن حساسیت ویژه‌ای دارم و امیدوارم بتواند مورد توجه شما قرار گیرد.

پارسا پروین نوازنده درامز، احسان یزدانی نوازنده کیبورد، وحید قاسمی نوازنده پرکاشن، شایان مجیدی نوازنده گیتار الکتریک، سعید علیرضایی نوازنده گیتاربیس و محمدرضا زارعی نوازنده ویولن گروه اجرایی مجموعه کنسرت‌های محسن یگانه طی پنج شب گذشته را تشکیل می‌دادند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=55284

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا