بیوگرافیتولدموسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

پخشِ مستند «عاشقی پیداست» با محوریت حسام‌الدین سراج

به گزارش کامینگ سون موزیک:  مستند «عاشقی پیداست» با محور حسام‌الدین سراج و به کارگردانی جواد مولانیا از شبکه چهار پخش می‌شود.

حسام الدین سراج زاده اصفهان است و از ۱۳ سالگی با نواختن تمبک و سنتور فعالیت موسیقایی خود را آغاز کرد، او معماری را با گرایش شهرسازی در دانشگاه شهید بهشتی تا مقطع کارشناسی ارشد و سپس دکترای پژوهش هنر را در دانشگاه هنر ادامه داد و در فضای علمی با تدریس در دانشگاه و مقالاتش درجه علمی بالایی دارد، با این حال شهرتش را به صدایش مدیون است.

او با هنرمندانی چون جلیل شهناز، فرهنگ شریف، حسن یوسف‌زمانی، فریدون شهبازیان، جلال ذوالفنون، محمد موسوی و … همکاری داشته و در کشورهای آلمان، فرانسه، انگلستان، سوییس، هلند، یونان، اسپانیا، چین، ترکیه، کانادا، تونس، قطر و روسیه اجراهای موفقی داشته است.

از سرپرست گروه موسیقی سنتی ایرانی «بی دل» آثار موسیقی متعددی نظیر باغ ارغوان، وصل مستان، شمس الضحی، یاد یار، آفاق عشق، طریقت عشق، شرح فراق، آئینه رو، دل‌آرا، بی نشان، نگاه آسمانی، نرگس مست و… منتشر شده است.

مستند «عاشقی پیداست» با محور حسام‌الدین سراج به تهیه کنندگی احمدرضا بلیغ و کارگردانی جواد مولانیا ساخته شده است و امروز ۱۲ فروردین ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود. بازپخش این مستند نیز ساعت ۴ بامداد و ۱۲ روز بعد خواهد بود.

این مستند کاری از گروه هنر و ادب شبکه چهارم سیماست.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=55273

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا