موسیقیموسیقی ایران

غوغای تازه «یاس» با یک اثر ماندگار در تاریخ رپ فارسی

به گزارش کامینگ سون موزیک: جدیدترین اثر یاسر بختیاری ملقب به یاس یک کار ویژه و خاص است. کاری که در تاریخ رپ فارسی ماندگار خواهد شد. نام این اثر «خانوادگی ۲» می‌باشد و یک همکاری بی‌سابقه در این سبک از موسیقی به شمار می‌آید

 یاس پیش از این با اجرای کارهایی با مضمون اجتماعی به معضلاتی مانند طلاق، فقر و نابرابری اجتماعی پرداخته و به واسطه عرضه چنین هنری در میان مردم از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است.

cd680cd9-e67a-45c2-8ecb-0b1d7969b496

موزیک ویدئو خانوادگی 2 دارای چندین فرهنگ و قومیت و زبان و لهجه است که هرکدام ریشه در تاریخ چند هزار ساله این مرز و بوم دارند. در این اثر از هر استان ایران حداقل یک نفر حضور دارد و با زبان یا لهجه منطقه خود اجرا و از پوشش های بومی و ساز های محلی و مکان های تاریخی و فرهنگی استان خود استفاده می کند. خانوادگی ۲ با حضور ۳۹ نفر رپر از تمام استان های ایران ساخته شده است. این موزیک ویدئو در تمامی استان های ایران و در بکرترین مناطق ایران فیلمبرداری شده است.

JHN00694-2-scaled

تولیدکنندگان این اثر درباره‌اش این گونه نوشتند: هدف ما این هست که بتوانیم بیشتر فرهنگ های مختلف و زیبایی های کشورمان را نمایش بدهیم. این اثر به صورت کاملا مستقل از دل زیرزمین های ایران بیرون آمده و نظاره گر اتفاقی بی نظیر از طرف موسیقی رپ و زیرزمینی ایران هستیم .ولیکن به علت برخی محدودیت ها همچنان جای بخش بزرگی از فرهنگ ها و قومیت ها و زبان های ایران در این اثر خالی می باشد.

DSC05357-3-scaled

DSC05657-4-scaled

درون‌مایه اصلی این اثر به «وطن‌دوستی» تلقی می‌شود و از ترکیب گویش‌ها و فرهنگ‌های متفاوت ایران زمین می‌توان این مهم را دریافت. تهیه این پروژه ۲ سال زمان برده و خب با توجه به حجم عظیم کار قابل پیش بینی بوده. 2 سالی که برای انتقال یک پیام مهم به مخاطب زمان صرف شده. آن هم حس میهن‌دوستی‌ست که از طریق گفتمان رپ فارسی در حال انتقال است. سبکی که سال‌ها پشت درب‌های آهنین مجوز مانده و الحق که هنرمندان خوبی را در درون خانواده‌اش پرورش داده. آن‌ها رمز اتحاد را وارد کردندو به قلب‌های طیف گسترده‌ای از مردم وارد شدند. پس می‌توان گفت سزاوار احترامند و هر گونه ناسزا جفاییست در حق این هندمندان دلداده مسیر. همچنین باید به هنرمندی امیر قهرمانی ملقب به «بیداد» نیز اشاره داشت که در انبوه موسیقی های تلفیقی این روزهای بازار موسیقی آمده تا حرف جدیدی برای گفتن داشته باشد. او پیشتر با دیگر رپرهای معروف نیز همکاری داشته و فضای این نوع آثار را به خوبی می‌شناسد.

بخشی از این اثر با اجراهای یاس و بیداد

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=54814

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا