موسیقیموسیقی ایران

نوای «بی‌گاه» منتشر شد/ فیلم

به گزارش کامینگ سون موزیک: قطعه موسیقایی «بی‌گاه» با همنوازی حمید قنبری و بهمن فریادرس بر فراز گنبد سلطانیه منتشر شد.

قطعه موسیقایی «بی‌گاه با همنوازی کمانچه و سازهای کوبه‌ای توسط بهمن فریادرس و حمید قنبری با الهام از غزل مولوی و از فراز گنبد سلطانیه منتشر شد.

در شرح این قطعه چنین نوشته شده است:

«بی‌گاه شد، بی‌گاه شد…

قطعه «بی گاه»، به لطف همدلی در مسیر رسیدن به جانی آرام، در خلوتی حاصل از همنشینی‌ها و همنوازی‌های سالیان دور سرانجام به «شدن» رسید.

زخمی که همواره بر تن داشتیم زخمه‌ای شد بر ساز، آن هم برفراز بامی از بام‌های وطن.

بر این باوریم که:

چون روز، روشن دل شود

هر کو ز شب آگاه شد

پس این گونه بود که جان بی‌آرام ما، به قدرت عشق، خرمن صبر را سوخت و از گذر عقل عبور کرد؛ عقلی که زمانی ره می‌آموخت اما امروز در تاریکی نیمه شب جهل‌ها و باورهای واهی گمراه شده است.

نظاره کردیم که در روزگار ما

خاموش شده عالم به شب“ و “بانگ و عربده و تشویش» خلوتگاه انسان و انسانیت را برهم زده. پس بار دیگر به امید آرامش دل از بام اصوات مقدس به پرواز درآمدیم…»

این قطعه موسیقایی به آهنگسازی بهمن فریادرس و با صدابرداری حمید عسگری و میکس و مسترینگ سعید پورعلی تهیه و تصاویر مرتبط با نماهنگ آن از سوی علی سعیدی تهیه و تدوین شده است.

بهمن فریادرس موسیقی را از نه سالگی با ساز کمانچه زیر نظر نوازندگان محلی شروع کرد و از سن ۱۴ سالگی نواختن ویولن را در کنار کمانچه فرا گرفت. وی ۶ بار مقام اول در جشنواره‌های داخلی و بین المللی را در کارنامه خود دارد. نوازندگی در بیش از ۴۰ آلبوم موسیقی، آهنگسازی بیش از ۱۰ آلبوم موسیقی دستگاهی و موسیقی محلی و اجراهای متعدد در داخل و خارج از کشور (دانمارک، نروژ، سوئد، آلمان، اتریش، مجارستان، روسیه، چین، یونان، آذربایجان، قزاقستان، مجارستان، عراق، سلیمانیه) از دیگر فعالیت‌های وی است.

دونوازی کمانچه همراه اردشیر کامکار در آلبوم هه وناز به آهنگسازی بهمن فریادرس و صدای حشمت رجب زاده، آلبوم «پرواز و آواز» به آهنگسازی بهمن فریادرس و صدای وحید تاج که در سی و ششمین جشنواره فجر جایزه تندیس باربد (بهترین موسیقی دستگاهه باکلام) را کسب کرد، از جمله آثار اوست.

همچنین حمید قنبری پژوهشگر و نوازنده سازهای کوبه ای، ضمن ایده‌پردازی و اجرای پروژه همساز و تدریس موسیقی، تألیف کتاب ضرب آوا و ویرایش کتاب امیرناصر افتتاح، سرپرستی گروه کوبه‌ای «کلون زمان» و تجربه همراهی و همنوازی با اساتیدی چون محمدرضا شجریان و حسین علیزاده را در کارنامه خود دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=54622

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا