آلبوم ایرانموسیقیموسیقی ایران

سمفونی شماره ‌یک «۱۳۹۳» منتشر شد

به گزارش کامینگ سون موزیک: سمفونی شماره یک «۱۳۹۳» عنوان یکی از تازه‌ترین آلبوم‌های منتشر شده در بازار موسیقی است که طی روزهای اخیر به آهنگسازی امیرحسین جزء رمضانی پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

 آلبوم سمفونی شماره یک «۱۳۹۳» یکی از تازه‌ترین مجموعه‌های منتشر شده در فرآیند تولید، بازاریابی و فروش محصولات موسیقی کشورمان است که طی روزهای اخیر به آهنگسازی امیرحسین جزءرمضانی به رهبری ولادیمیر سیرنکو و اجرای ارکستر سمفونیک ملی اوکراین منتشر شده است.

در توضیحات این اثر آمده است:

اثر پیش رو در طی سال‌های ۱۳۹۳-۱۳۹۲ به عنوان پایان‌نامه فارغ‌التحصیلی آهنگساز در چهار موومان نگارش شده که به محمدرضا تفضلی، عضو هیئت علمی دانشگاه هنر و استاد راهنمای این سمفونی تقدیم شده است.

«۱۳۹۳» سال اتمام این سمفونی است؛ سالی که نقطه عطفی در زندگی شخصی و هنری آهنگساز به‌شمار می‌رود. از این‌رو، این سمفونی «۱۳۹۳» نام‌گذاری شده است.

در این سمفونی، بستر کلیت موسیقی فضای تُنال قرن بیستم (تنال آزاد) است که در برخی بخش‌ها زبان هارمونیک روابط فونکسیونل کلاسیکی ندارند. به همین دلیل، برای ایجاد روابط موسیقایی از تُن‌های مرکزی در هر بخش استفاده شده که این خود سبب شکل‌گیری وحدت در طول اثر شده است.

فرم‌های موجود در این سمفونی عبارتند از: سونات، اسکرتسو (سه‌بخشیِ مرکب)، پاساکالیا و روندوسونات. باید گفت که آهنگساز در زمان خلق این اثر تحت تأثیر برخی از آهنگسازان قرن بیستم به‌ویژه دمیتری شستاکویچ بوده است.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=54570

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا