موسیقیموسیقی ایران

بازار سیاه بلیت‌فروشی در کنسرت رضا بهرام!

به گزارش کامینگ سون موزیک: اصفهان بعد از مدت‌ها و با گذراندان پاندمی کرونا شاهد برگزاری کنسرت‌های موسیقی خواهد بود، اما برای اولین بار با بازار سیاه بی‌سابقه‌ای در فروش بلیت‌های کنسرت رضا بهرام روبه‌رو شده است که نارضایتی و اعتراض مردم اصفهان را به وجود آورده است.

«از مردم اصفهان تقاضا داریم از سایت‌هایی مانند دیوار بلیت کنسرت را تهیه نکنند»، این تمام پاسخی بود که شرکت برگزارکننده کنسرت رضا بهرام از طریق لایو، در برابر حجم انبوه اعتراض مردم اصفهان نسبت به فروش ناگهانی تمام بلیت‌های کنسرت بیست‌ویکم اسفندماه در سیتی‌سنتر اصفهان ارائه کرد.

اما نارضایتی‌ها و اعتراض مردم اصفهان به این مسئله و بازار سیاه به وجود آمده برای فروش چند برابری بلیت کنسرت با وجود به اتمام رسیدن فروش بلیت کنسرت در تاریخ بیست‌ویکم اسفندماه و ایجاد یک سانس دیگر کنسرت در بیست‌ودوم اسفندماه همچنان ادامه دارد و سرریز تمام این اعتراضات را می‌توان در بخش نظرات صفحه برگزاری کنسرت مشاهده کرد.

فصل مشترک تمام نظرات این بود که در همان لحظات اولیه فروش اینترنتی بلیت کنسرت اکثر صندلی‌های سالن کنسرت رزرو شده بود و تنها ردیف پایانی سالن قابل‌فروش بوده است و برای همان صندلی‌های باقی‌مانده، خریدار در زمان انتخاب و رزرو صندلی با مشکل و خطای اینترنتی سایت مواجه می‌شده است و تأسف‌بار اینکه هیچ پشتیبانی در زمان فروش آنلاین بلیت کنسرت‌های فوق وجود نداشته است که کاربر سوال و مشکل خود را برای خرید بلیت با پشتیبانی مطرح کند و آن را مرتفع سازد.

ماحصل تمام این موارد باعث شد که تمام بلیت‌های کنسرت تاریخ فوق در ساعت اولیه به فروش برسد و بسیاری نسبت به اینکه نتوانستند بلیت را خریداری کنند معترض شوند، اما اعتراض مردم اصفهان در موفق نشدن برای خرید بلیت کنسرت از سایت فروش نبوده است، بلکه اعتراض به این علت است که بلافاصله در همان دقایق اولیه فروش اینترنتی بلیت کنسرت، اطلاعیه انبوهی از فروش بلیت کنسرت رضا بهرام با قیمت دو تا سه برابر در سایت دیوار قرار گرفت و مسئله به‌جایی رسید که هم‌اکنون بالای ۵۰ آگهی فروش بلیت کنسرت در این سایت درج شده است.

بر اساس اعلام سایت ایران کنسرت حداقل بهای بلیت کنسرت رضا بهرام در اصفهان ۱۳۵ هزار تومان و بالاترین قیمت آن ۲۸۵ هزار تومان بوده است، اما در سایت دیوار بهایی کمتر از ۵۰۰ هزار تومان برای خرید یک عدد بلیت نمی‌توان مشاهده کرد و همین امر این پرسش را مطرح می‌سازد نظارتی بر فروش بلیت‌های کنسرت در بازار آزاد وجود دارد؟ و برای جلوگیری از بازار سیاه در فروش بلیت‌های کنسرت بالاخص کنسرت فوق چرا اقدام پیشگیرانه و نظارت دقیقی در این خصوص صورت نگرفته است که بسیاری از علاقه‌مندان به موسیقی نتوانند در این کنسرت‌ها شرکت کنند و بسیاری از افراد سودجو در خلأ این نظارت‌ها و اقدامات سوءاستفاده کنند.
فریب این آگهی‌ها را نخورید

موضوع را از رضا دهقانی، سرپرست معاونت امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان پیگیری کردیم، دهقان در پاسخ به اعتراض مردم نسبت به بازار سیاه پیش‌آمده در فروش بلیت کنسرت رضا بهرام در اصفهان گفت: اداره فرهنگ و ارشاد در هر استانی وظیفه پیشگیری، نظارت و برخورد از فروش بلیت‌های کنسرت در بازار سیاه همچون سایت دیوار ندارد، زیرا تنها وظیفه این اداره در اجرای کنسرت است و نهادهایی همچون نیروی انتظامی و پلیس اماکن این وظیفه را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: تا قبل از این‌که شما موضوع اعتراض مردم را نسبت به فروش بلیت کنسرت رضا بهرام با اداره فرهنگ و ارشاد استان اصفهان مطرح کنید، حتی یک گزارش با این اداره کل در این خصوص مطرح نشده بود، با این‌حال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان مکاتبات لازم را با دستگاه‌ها و نهادهای متولی برخورد با فروش بلیت‌های کنسرت در بازار سیاه انجام داده است.

مدیر امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: هیچ شرکت برگزارکننده کنسرتی حق ندارد بیش از سهمیه اندکی که برای رزرو صندلی‌های کنسرت دارد، صندلی‌های سالن کنسرت را رزرو کند و چنانچه کاربری مستنداتی دارد که اثبات می‌کند شرکت برگزارکننده کنسرت رضا بهرام، بیش از سهمیه اندک خود صندلی رزرو کرده است آن‌ها را به اداره فرهنگ و ارشاد استان اصفهان ارائه دهد تا برخوردها و اقدامات لازم با این شرکت صورت گیرد.

دهقان با بیان این‌که بسیاری از آگهی‌های فروش بلیت کنسرت جعلی و کلاهبرداری است، اظهار کرد: از همه مردم اصفهان درخواست داریم فریب این آگهی‌ها را نخورند زیرا بنا به تجربه برگزاری کنسرت در سال‌های گذشته، بسیاری از این آگهی‌ها کلاهبرداری بوده و اصلاً بلیتی موجود نیست که بخواهند به مردم بفروشند بلکه هدف فقط سودجویی از مردم است.

سرپرست معاونت امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: بازار سیاه به وجود آمده در کنسرت رضا بهرام، اولین بار نیست و در همه جای کشور مسئله بازار سیاه در مورد فروش بلیت کنسرت وجود دارد و نیاز است دستگاه‌ها و نهادهای متولی سازوکار جداگانه‌ای برای پیشگیری و مداخله با این مسئله در نظر بگیرند. ایمنا

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=54528

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا