موسیقیموسیقی ایران

تجلیل وزیر فرهنگ لبنان از رایزن ایران و رهبر ارکستر رودکی

به گزارش کامینگ سون موزیک: محمد وسام المرتضی، وزیر فرهنگ لبنان طی مراسمی ویژه از عباس خامه‌یار، رایزن فرهنگی ایران، و بردیا کیارس، رهبر ارکستر بنیاد رودکی تجلیل کرد.

در این مراسم که با حضور اعضای ارکستر بنیاد رودکی و یک هیئت ایرانی در کتابخانه ملی لبنان برگزار شد، محمد وسام المرتضی با اهدای دو لوح از طرف وزات فرهنگ لبنان، از خامه‌یار و کیارس تقدیر کرد.
در این مراسم وزیر فرهنگ لبنان با اشاره به اجرای ارکستر بنیاد رودکی در سالن یونسکو و تبریک به اعضای ارکستر به خاطر هنرنمایی آن شب، گفت: اجرای ارکستر در سالن یونسکو یک کار عظیم و بی‌سابقه‌ در تاریخ روابط دو کشور بود و با واکنش‌های بسیار مثبتی همراه بود به‌طوری‌که تمام چهره‌هایی که به تماشای اجرای آن شب نشستند همچنان از آن اجرای فوق‌العاده سخن می‌گویند.
او با ابراز خرسندی از حضور ارکستر بنیاد رودکی در لبنان گفت: این ارکستر در روزهای حضور در لبنان تصویری متمدنانه و فاخر از ایران به نمایش گذاشت.
او در بخشی از سخنان خود به حمایت‌های ایران از لبنان اشاره و اظهار کرد: مایه مباهات ایرانیان است که کشورشان در سخت‌ترین شرایط در کنار مردم لبنان ایستاد و از آن‌ها حمایت کرد، درحالی‌که بسیاری از کشورها ضعف ناشی از بحران ایجادشده در لبنان را فرصتی برای سوء استفاده قلمداد کردند. آن کشورها که برخی از مسئولان خواهان دریافت کمک از آن‌ها هستند هیچ‌گاه خیر و صلاح کشورمان را نمی‌خواهند.
المرتضی خاطرنشان کرد: ایران این روحیه را در لبنان ایجاد کرد که با تقویت توان داخلی می‌توان اقتدار کشور را محقق ساخت. تهران همچنین به لبنان کمک کرد بخش بزرگی از اراضی اشغالی خود را از چنگال اشغالگران صهیونیست آزاد کند.
او در ادامه گفت: اگر حمایت‌های ایران نبود، لبنان نمی‌توانست با گروه‌های تکفیری مقابله کند، گروه‌هایی که اگر نقشه‌های شومشان در لبنان به سرانجام می‌رسید من اکنون در بین شما نبودم و هیچ شهروند لبنانی جایگاهی در کشور خود نداشت.
المرتضی تاکید کرد: حمایت‌های ایران باعث شد لبنان حاکمیت و تمامیت اراضی خود را حفظ کند.
وزیر فرهنگ لبنان در پایان سخنان خود به تاثیر افزایش توان مقاومت اسلامی لبنان اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی امروز از لبنان رعب و وحشت دارد، وحشتی که این رژیم را از هرگونه تجاوز به خاک لبنان، منابع و مردم آن باز می‌دارد، بنابراین لبنان امروز کشوری است که می‌تواند از حاکمیت و تمایت ارضی خود دفاع کند.
عباس خامه‌یار، رایزن فرهنگی ایران نیز در سخنانی از وزیر فرهنگ لبنان به خاطر حمایت از برنامه‌های هفته فرهنگی ایران تقدیر و تشکر و خاطرنشان کرد که هنر زیباترین و تأثیرگذارترین مقوله‌ در گسترش روابط فرهنگی بین کشورها است.
او با تشکر از مؤسسه فرهنگی و هنری رودکی و هنرمندان توانمند شرکت‌کننده در هفته فرهنگی کشورمان گفت: با هنر فاخر و والا همچنان در کنار مردم هنر دوست و متمدن لبنان، باقی خواهیم ماند.
ارکستر بنیاد رودکی به رهبری «بردیا کیارس» با حضور نوازندگانی از لبنان و با آواز اشکان کمانگری، روز چهارشنبه در سالن یونسکو بیروت به روی صحنه رفت. این رویداد دومین اجرای ارکستر بنیاد رودکی در هفته فرهنگی ایران بود که با استقبال روبه‌رو شد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=54059

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا