آلبوم ایرانموسیقیموسیقی ایران

شنیدن تجربه‌های تیره در «شاید هرگز تو را نبینم»

به گزارش کامینگ سون موزیک:  مراسم رونمایی رسمی از آلبوم «شاید هرگز تو را نبینم» به آهنگسازی و نوازندگی صبا علیزاده با اجرای زنده چند قطعه از این اثر موسیقایی برگزار شد.

 آلبوم «شاید هرگز تو را نبینم» به آهنگسازی و نوازندگی صبا علیزاده از هنرمندان جوان حوزه موسیقی با اجرای زنده چهار قطعه این مجموعه توسط وی در قالب یک مراسم رونمایی به صورت رسمی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

«سکوت‌های در میان»، «شایدهرگزتورا نبینم»، «سایه های مخدوش»، «نوروز ۹۹» عنوان آثاری بودند که در مراسم رونمایی از آلبوم «شاید هرگزتو را نبینم» توسط صبا علیزاده اجرا شد.

شنیدن تجربه‌های تیره در یک آلبوم/ لطفا به روشنی خودتان ببخشید

وی درباره قطعه «سکوت‌های در میان» توضیح داد: مدتی پیش بود که در فضای مجازی به یکی از سخنرانی های هیتلر برخوردم و دیدم که او حین سخنرانی، سکوت هایی دارد که این سکوت ها هیچ صدایی نمی آید. من احساس کردم در مواجهه با این سکوت ها باید کاری کنم، بنابراین شروع به گوش دادن تمام سخنرانی های رایش سوم کردم و آنها را شخم زدم ، بعد از طی این فرآیند بود که به یک متریال صوتی رسیدم و پس از کسب تجربه هایی که در این زمینه به واسطه برگزاری کنسرت ها به دست آوردم، به فضایی رسیدم که من را به سمت ساخت قطعه «سکوت‌های در میان» هدایت کرد.

علیزاده با اشاره به ساخت قطعه «شاید هرگزتورا نبینم» هم گفت: این قطعه در واقع بخشی از موسیقی سکانس پایانی یک انیمشینی بود که تا یک قدمی فهرست نهایی نامزدهای دریافت جایزه اسکار هم رفت. قطعه‌ای که در بر گیرنده موسیقی لحظه وداع ۲ عاشقی است که دوباره یکدیگررا بعد از مدت ها دیده اند و اکنون وقت خداحافظی است.

شنیدن تجربه‌های تیره در یک آلبوم/ لطفا به روشنی خودتان ببخشید

این نوازنده کمانچه قبل از اجرای اثر «سایه های مخدوش» که در قالب یک موسیقی الکترونیک پیش روی مخاطبان قرار گرفت، اظهار کرد: اجرای این قطعه در نسخه آلبوم با همراهی یک هنرمند آلمانی صورت گرفت، اما من امشب آن را برای شما عزیزان با بسط و گسترش بیشتری اجرا می کنم.

وی درباره قطعه «نوروز ۹۹» هم توضیح داد: وقتی در نوروز ۹۹ شاهد بحران سیل در بخش هایی از کشور بودیم، یک تصویر از این سیل برای من فراموش نشدنی شد. به طوری که هیچ گاه نتوانستم این تصویر را از ذهنم پاک کنم. این تصویر تا امروز که نزدیک نوروز ۱۴۰۱ هستیم همچنان در ذهنم باقی مانده است. تصویری که متاسفانه با خبرهای بد زیادی هم روبه شد و ماجرا برای من تلخ تر کرد. اما من براین باورم که همه ما با امید زنده ایم و یقین دارم یک روز فضا بهتر خواهد شد.

صبا علیزاده در این مراسم که با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده بود، درباره نحوه ساخت قطعات اجرا شده توضیحاتی را به مخاطبان ارائه داد و گفت: در طول مدتی که آلبوم را تولید می کردم، خواهی نخواهی سایه تیره ای روی کارهایم نشسته شد، بنابراین از شما می خواهیم به روشنی خودتان این تیرگی ها را ببخشید.

شنیدن تجربه‌های تیره در یک آلبوم/ لطفا به روشنی خودتان ببخشید

آلبوم«شاید هرگز تو را نبینم» در قالب ۹ قطعه با نام های «شاید هرگز تورا نبینم»، «سایه های مخدوش»، «سکوت های درمیان»، «نوروز ۱۳۹۹» ، «وضو»، «دوگانه»، «تنها امید امواج سیاه را در هم می شکند»، «تماس»، «آذین» پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

صبا علیزاده درباره انگیزه های خود برای تولید آلبومش نوشته است: «این آلبوم حاصل دو سال تجربه زیسته من است. تجربه زیسته من یا ما ، که هرچه هست مشترک است، در این خاک و در این جهان. برای من این اشتراک، تجربه های شخصی عمیقی را هم در خود داشته است. سنگینی، تیرگی یا هر آنچه می توان نامیدش، در این دو سال بر آثارم سایه انداخته، در هر کدام از این قطعات قصه ای نهفته متاثر از فضای جامعه و پیرامونم که بازگوکردنش برای من غریزه است و شاید برای شما تداعی تجربه ، ترس و یا خاطره ای»

شنیدن تجربه‌های تیره در یک آلبوم/ لطفا به روشنی خودتان ببخشید

ضبط و میکس آلبوم «شاید هرگزتو را نبینم» در کارگاه نوفه تهران و صبا علیزاده خود به عنوان نوازنده کمانچه و تمکب و بخش الکترونیک اثر حضور داشته است. ضمن اینکه ساناز سلطانی مدیر هنری و طراح گرافیک، آذین نفر حقیقی مشاور هنری و مدیراجرا، نیوشا مزید آبادی مشاور رسانه ای، سیمین علایی ویرایش متن فارسی، ندا منعم ترجمه فارسی به انگلیسی، سیاوش نقشبندی عکس داخل دفترچه دیگر عوامل اجرایی آلبوم را تشکیل می دهند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=53991

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا