موسیقیموسیقی ایران

روایتی از ماجرای تیتراژ «کیف انگلیسی» در «رادیو صبا»

به گزارش کامینگ سون موزیک:  شبکه رادیویی صبا در تازه برنامه «پیش پرده» جمعه سیزدهم اسفند موسیقی تیتراژ یک سریال ماندگار و خاطره ساز را بررسی خواهد کرد.

برنامه «پیش پرده» با مروری بر ماندگارترین و خاطره‌سازترین موسیقی‌های مربوط به برخی برنامه‌ها و آثار سینمایی و تلویزیونی همراه مخاطبان رادیو صبا می‌شود. این برنامه با محور بررسی تیتراژهای ماندگار که برای بسیاری از مخاطبان دربرگیرنده خاطرات تلخ و شیرینی است پخش می‌شود.

این برنامه روز جمعه ۱۳ اسفند به سراغ موسیقی تیتراژ سریال تلویزیونی «کیف انگلیسی» به نویسندگی و کارگردانی مرحوم سید ضیاالدین دری به آهنگسازی فرهاد فخرالدینی می رود که سال ۱۳۷۸ تولید و مدتی بعد از شبکه اول سیما پیش روی مخاطبان قرار گرفت. یک سریال تاریخی – اجتماعی که با رویکردی عاشقانه ترکیب یافته با سیاست بخشی از تاریخ معاصر کشورمان در دوره پهلوی را روایت می‌کند.

در توضیحات تکمیلی این برنامه آمده است:

اما آنچه توانست به عنوان یکی از مؤلفه‌ها و شاخص‌های مهم رسانه‌ای معرفی این سریال به مردم نقش غیرقابل انکاری را ایفا کند، بدون هیچ تردیدی موسیقی متن سریال به ویژه موسیقی تیتراژ آن با آهنگسازی فرهاد فخرالدینی یکی از مردان پرآوازه موسیقی ایران بود که باید او را به عنوان یکی سردمداران ساخت موسیقی تیتراژهای ماندگار سریال‌های تلویزیونی بدانیم که در این حوزه همراه با معدود آهنگسازان دیگر یکی از رکوردداران تولید آثار شاخص است که پیش از این به برخی از آن‌ها در همین پرونده پرداخته‌ایم.

«رادیو صبا» در برنامه «پیش پرده» به صورت مستند هر آنچه باید مخاطبان از موسیقی این سریال ماندگار بدانند از زبان علیرضا سعیدی خبرنگار حوزه موسیقی بیان می کند.

«پیش پرده» به تهیه کنندگی سیامک احمدی پور و با اجرای علیرضا سعیدی روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۵:۳۰ راهی آنتن صبا می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=53907

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا