موسیقیموسیقی ایران

چند درخواست مالیاتی مدیران آموزشگاه‌های موسیقی از وزیر ارشاد

به گزارش کامینگ سون موزیک: جمعی از مدیران آموزشگاه‌های موسیقی تهران با ارسال نامه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار برگزاری جلسه‌ای فوری با مدیرکل مالیات استان تهران برای ابلاغ دستورالعملی واحد شدند.

منوچهر فیروزی مسئول پیگیری مشکلات چند ماه گذشته مدیران آموزشگاه‌های موسیقی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر از ارسال نامه جمعی از مدیران آموزشگاه‌های موسیقی تهران به محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر برگزاری جلسه‌ای فوری با مدیرکل مالیات استان تهران برای ابلاغ دستورالعمل واحد به حوزه‌های مالیاتی در پی اقدام دولت پیرامون معافیت مالیاتی اصحاب فرهنگ و هنر بر اساس چارچوب‌های قانونی خبر داد.

در متن نامه ارسالی تعدادی از مدیران آموزشگاه‌های موسیقی تهران به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که نسخه‌ای از آن در اختیار گروه هنر خبرگزاری مهر قرار گرفته، آمده است:

همانگونه که مستحضرید به دلیل شیوع ویروس کرونا، تمامی کسب و کارها به ویژه بخش فرهنگ و هنر دچار بحران غیر قابل جبرانی شد.

تا سال ۱۳۹۵ تمامی مراکز فرهنگی هنری و آموزشگاه‌های موسیقی که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت دریافت کرده بودند، طبق بند (ل) ماده ۱۳۹ معافیت کامل داشتند، اما از سال ۱۳۹۶ حوزه‌های مالیاتی هر منطقه به صورت سلیقه‌ای اقدام به صدور برگ تشخیص مالیاتی نموده و اصحاب فرهنگ و هنر را با چالش جدی رو به رو کردند تا جایی که حدود ۲۰۰ آموزشگاه موسیقی فقط در استان تهران مجبور به تعطیلی شدند و قریب به ۵ هزار نفر به خیل بیکاران پیوستند.

حدود چهار سال است همراه با دوستان پیگیر معافیت و حذف مالیات طبق قانون هستیم، اخیراً با عنایت ویژه حضرتعالی، مجلس محترم شورای اسلامی رای به حذف مالیات و اجرای بند (ل) ماده ۱۳۹ داد که اشاره به معافیت مالیاتی آموزشگاه‌های موسیقی و فرهنگی هنری در قانون دارد.

لذا از حضرتعالی تقاضا داریم دستور فرمایید جلسه‌ای با حضور نمایندگان آموزشگاه‌های موسیقی و مدیرکل محترم مالیات استان تهران قبل از پایان سال جاری برگزار تا دستورالعمل واحدی به حوزه‌های مالیاتی ابلاغ گردد تا قانون در همه جا یکسان اجرا شود.

درخواست دوم اینکه حوزه مالیاتی تخصصی و مستقل موسیقی معرفی شود تا اصحاب فرهنگ و هنر فقط برای اظهار نامه به آنجا مراجعه نمایند.

برای مشاهده اصل نامه ارسالی جمعی از مدیران آموزشگاه‌های موسیقی به وزیر ارشاد اینجا را کلیک کند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=53865

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا