بیوگرافیتولدموسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

متولدین ۲ مارس سینما ، تئاتر و موسیقی؛ تایگر شروف

به گزارش کامینگ سون موزیک:  تایگر شروف (به انگلیسی: Tiger Shroff) (به هندی:टाइगर श्रोव) (متولد جی همت شروف در ۲ مارس سال ۱۹۹۰) بازیگر و هنرمند رزمی که در فیلم‌های هندی هنرنمایی می‌کند.

بازیگر جکی شروف و تولیدکننده عایشه دات است، اولین فیلم خود را با یک نقش پیشرو در سال ۲۰۱۴، فیلم اکشن کمدیHeropantiکه نامزد دریافت جایزه بهترین مرد تازه‌وارد فیلم فیر کرد.

او بعداً در فیلم Baaghi سال ۲۰۱۶ درخشید، که بیش از۱میلیارد(۱۵میلیون دلار آمریکا) در سراسر جهان کسب کردو برای بازی در نقش ابرقهرمان A Flying Jatt در سال ۲۰۱۶ مورد ستایش قرار گرفت. او در رقص نیز تبحر خاصی دارد. تایگر شروف با وجود تعداد کم فیلم‌هایی که از بدو ورودش به سینمای هند از خود ارائه داده، اما بدون شک یکی از موفق‌ترین ستاره‌های چند سال اخیر سینمای هند محسوب می‌شود که توانسته در گیشه سینمایی به موفقیت‌های عظیمی دست پیدا کند و ۲ مورد از فیلم‌هایش لقب بلاک باستر (تا لحظه این نگارش) را کسب کرده که همین موضوع باعث شده تایگر موفق‌ترین سوپراستار جوان سینمای هند محسوب شود.

نام در زمان تولد جی همت شروف
زادهٔ ۲ مارس ۱۹۹۰ ‏(۳۱ سال)
بمبئی، مهاراشترا، هند
ملیت هندی
پیشه هنرپیشه
سال‌های فعالیت ۲۰۱۴-اکنون
دین هندوئیسم
والدین جکی شروف
عایشه شروف
خویشاوندان کریشنا شروف (خواهر)

خواننده هند است تایگر به دلیل ناکامی‌های اندک و موفقیت‌های بیشترش در گیشه سینمای هند و جذب مخاطبان، محبوب‌ترین و الهام بخش‌ترین سوپراستار جوان بالیوود در بین تهیه‌کنندگان و کمپانی‌های فیلم‌سازی محسوب می‌شود که معتقدند در آینده می‌تواند بر گیشه سینمای هند سلطه داشته باشد.

به غیر از یک مورد (دانش آموز سال ۲) تمامی فیلم‌هایی که تایگر در آنها به ایفای نقش پرداخته در ژانر اکشن بوده و رزمی کار بودن تایگر هم نقش زیادی در هرچه بهتر برگزار شدن سکانس‌های اکشن فیلم‌هایش و در نتیجه موفقیت آن فیلم‌ها داشته‌است، در همین حال به عقیده بسیاری از طرفداران و منتقدان سینمای هند، تایگر شروف در حال حاضر بهترین اکشن کار سینمای دوم جهان به حساب می‌آید. نکته قابل توجه در خصوص این بازیگر مستعد و خوش سیمای هندی اینست که بدل کاری سکانس‌های اکشن مربوط به وی، توسط خودش انجام می‌شود.

مگا سوپر استار سینمای هند، سلمان‌خان در طی مصاحبه ای با یکی از مجلات هندی، از تایگر شروف در کنار دو بازیگر جوان هند رنویرسینگ و وارون داوان نام برد که می‌توانند در آینده نزدیک جای خالی سه خان مطرح هند یعنی خودش و شاهرخ‌خان و امیر خان را پر کنند.

از ویژگی های شخصیتی او می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سیگار نمی کشد. مشروب نمی خورد. گیاه خوار است و تنها گاهی تخم مرغ می‌خورد. در کودکی تحت تاثیر فیلم اژدها وارد می شود قرار گرفت و اکنون تایگر شروف در هنرهای رزمی کمربند مشکی دان پنج تکواندو را دارد. او هم‌چنین از علاقه مندان مبارزات آزاد و کشتی کج است.

فیلم‌شناسی

فهرست برخی از فیلم‌هایی که تایگر شروف در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته‌است:

  • قهرمان بازی (۲۰۱۴)
  • پرواز جت (۲۰۱۶)
  • شورشی (۲۰۱۶)
  • مونا مایکل (۲۰۱۷)
  • شورشی ۲(۲۰۱۸)
  • دانش‌آموز سال ۲(۲۰۱۹)
  • جنگ(۲۰۱۹)
  • شورشی ۳(۲۰۲۰)
  • قهرمان بازی ۲(۲۰۲۱)
  • گانپات (۲۰۲۲)
  • رمبو (۲۰۲۲)

جوایز

سال جوایز دسته فیلم نتیجه
۲۰۱۴ Stardust Awards سوپراستار فردا – مرد Heropanti برنده
BIG Star Entertainment Awards سرگرم‌کننده‌ترین بازیگر مرد برنده
Star Guild Awards بهترین بازیگر نقش اول مرد برنده
۲۰۱۵ IIFA Awards ستاره اولین سال – مرد برنده
Life Ok Screen Awards بهترین بازیگر نقش اول مرد برنده
جوایز فیلم فیر بهترین بازیگر نقش اول مرد نامزدشده

 

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=53856

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا