موسیقیموسیقی ایران

اشعار موزون محلی و موسیقی پر معنی هرمزگان، اعجاب برانگیز است

به گزارش کامینگ سون موزیک: با هدف معرفی فرهنگ و هنر بومی استان به دانشجومعلمان سراسر کشور ،جشنواره فرهنگ و هنر هرمزگان در شب بعثت پیام آور وحی حضرت محمد (ص) برگزار شد.

منوچهر ضیایی سرپرست مدیریت امور پردیس های استان با تبریک عید مبعث به عنوان سرآغاز برانگیخته شدن انسانها برای تشکیل زندگی انسانی و اجتماعی تحت تعالیم قرآن افزودند:به دنبال برگزاری هفت برنامه موفق شب های فرهنگی مناطق استان ،بر آن شدیم تا جشنواره فرهنگ و هنر استان را برگزار کنیم.

وی تاکید کردند:آشنایی دانشجومعلمان با فرهنگ و هنر اصیل استان و معرفی آن به نسل بعدی یک صرورت مهم در برنامه های فرهنگی دانشگاه است.

استاد علی رضایی فرهنگ را مهم ترین نیاز انسان ها و جوامع دانست و تاکید کردند:در هر نقطه ای که از عالم خلقت نگاه کنیم ردپای فرهنگ و خلاقیت های هنری می بینیم و هرمزگان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی با تاکید بر نقش آفرینی زنان در فرهنگ و هنر این مرز و بوم افزود: مشارکت زنان در خلق هنر و فرهنگ این استان غرورآفرین و نشان دهنده کرامت زن و بالا بودن عواطف انسانی در این منطقه است.

این فعال فرهنگی و هنری با بیان اینکه اشعار موزون محلی و موسیقی پر معنی این مرز و بوم اعجاب برانگیز است، ادامه داد: همزیستی مسالمت آمیز اقوام و مذاهب مختلف در کنار همدیگر از دیرباز ظرفیت بالای فرهنگی این خطه از ایران عزیز را به تصویر می کشد.

رامین آذرمهر مدرس تاریخ استان به بیان قلمرو هرموز پرداخت و افزود: این قلمرو باشکوه مهد گفتگو و رفت و آمدهای فراوان از داخل و خارج کشور بوده و همواره در گسترش فرهنگ اصیل ایران زمین تاثیر بالایی داشته است.

وی آشنایی دانشجویان با تاریخ هرمزگان و چهره هایی که در طول تاریخ از این قلمرو حفاظت کرده اند را مهم دانست.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=53818

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا