موسیقیموسیقی ایران

کتابِ «باله‌ی جذامیان» از لئونارد کوهن منتشر می‌شود

به گزارش کامینگ سون موزیک:  رمان چاپ نشده‌ای از لئونارد کوهن، شاعر و خواننده معروف کانادایی، پاییز آینده روانه بازار کتاب می‌شود. این کتاب که «باله‌ی جذامیان» نام دارد و در سال ۱۹۵۶ نوشته شده، درباره روابط سمی و تلاشی است که افراد صرف حفظ آنها می‌کنند.

آنطور که در زندگینامه کوهن به قلم ایرا بی نادل آمده، این کتاب ۹۱ صفحه‌ای، روایت‌گرِ داستان یک کارمند فروش ۳۵ ساله است که با پدربزرگ پیر خود در یک پانسیون تنگ و کوچک ساکن می‌شود. پدربزرگ داستان دچار حملات پرخاشگری می شود و راوی داستان، که تا پایان بی‌نام باقی می‌ماند، نیز در درون خود نوعی پرخاشگری نوظهور احساس می‌کند.

رمان کوهن اینطور آغاز می‌شود:

پدربزرگم آمد تا با من زندگی کند. جای دیگری برای رفتن نداشت. چه اتفاقی برای فرزندانش افتاده بود؟ مرگ، زوال، تبعید، در این باره خیلی چیزی نمی‌دانم.

این رمان ابتدا از سوی دو ناشر رد شد؛ کوهن که در سال ۲۰۱۶ در سن ۸۲ سالگی درگذشت در جایی گفته بود رمان باله جذامیان احتمالا از اولین رمان تحسین شده او (بازی محبوب) که در سال ۱۹۶۳ منتشر شد، رمان بهتری است.

باله جذامیان روز ۱۱ اکتبر ۲۰۲۲ (۱۹ مهر ۱۴۰۱) همراه با ۱۵ داستان کوتاه و متن یک نمایشنامه رادیویی از آرشیوهای کوهن که همگی بین سال‌های ۱۹۵۶ تا ۱۹۶۱ نوشته شده‌اند، منتشر خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=53783

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا