موسیقیموسیقی ایران

برگزاری نمایشگاه ساز و آلات موسیقی ایرانی

به گزارش کامینگ سون موزیک: با حمایت مجموعه فرهنگی هنری «هفتا»، از ۱۰ الی ۱۴ اسفندماه در برج میلاد، نمایشگاه ساز و آلات موسیقی ایرانی برگزار می‌شود.

نمایشگاه ساز و آلات موسیقی ایرانی با حمایت مجموعه فرهنگی هنری «هفتا» ۱۰ الی ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۰ در برج میلاد برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه، از مهم‌ترین و سرشناس‌ترین فعالین حوزه تولید سازهای ایرانی دعوت به عمل آمده که با حضور و ارائه محصولات و تولیدات خود، دوستداران و علاقمندان به سازهای ایرانی را نسبت به آخرین محصولات و تولیدات خود آگاه نمایند و فرآیند تولید ساز و سختی‌ها و پیچیدگی‌های آن به معرض دید علاقمندان به این حوزه قرار بگیرد.

مقوله تولید سازهای ایرانی که در دوره‌های مختلف، سختی‌ها و مشقت‌های خاص خود را به همراه داشته و فعالین این عرصه در این نمایشگاه برای اولین بار قرار است بی‌واسطه با علاقمندان این حوزه ملاقات و به بحث و تبادل نظر بپردازند.

کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی درباره سازهای ایرانی به همراه گفتگوهای زنده و ویدئویی با اساتید و بزرگان موسیقی ایران که برای حمایت و بازدید از این نمایشگاه دعوت شده‌اند، از دیگر بخش‌های جنبی این نمایشگاه است.

در بخشی از بروشور این برنامه، در توضیح فرآیند برگزاری چنین نمایشگاهی، آمده: «در راستای رسالت مجموعه فرهنگی هنری «هفتا» جهت حفظ و شناخت هر چه بیشتر میراث عظیم فرهنگ و هنر ایرانیان و توجه به جایگاه مهم فرهنگ و هنر موسیقی در کشور، در نظر داریم با عنایت به مجوز اخد شده از وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، همزمان با ایام پر سعادت مبعث حضرت رسول اکرم (ص)، رویدادی در حوزه ساز، آشنایی با ادوات موسیقی، کارگراه‌های آموزشی تخصصی در خصوص ساخت ساز، تعمیر و نگهداری سازها، با مشارکت اساتید و پیشکسوتان این حوزه را در تاریخ ۱۰ الی ۱۴ اسفند در ساختمان اصلی برج میلاد برگزار کنیم.»

گفتنی ست «مهدی فهار» دبیر اجرایی این نمایشگاه است و حضور و بازدید برای کلیه علاقمندان در این نمایشگاه آزاد و رایگان است.

ساعات بازدید از ۱۲ تا ۲۱ هر روز (۱۰ تا ۱۴ اسفند) در نظر گرفته شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=53548

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا