بیوگرافیتولدموسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

متولدین ۱۸ فوریه سینما ، تئاتر و موسیقی؛ جونگ هو-سوک

به گزارش کامینگ سون موزیک: جونگ هو-سوک (به کره‌ای :정호석؛ زادهٔ ۱۸ فوریهٔ ۱۹۹۴)، که با عنوان هنری جی-هوپ (به انگلیسی: J-Hope) شناخته می‌شود، رپر ، ترانه‌سرا ، رقصنده و تهیه کنندهٔ موسیقی اهل کره جنوبی است.

وی در سال ۲۰۱۳، به‌عنوان عضوی از گروه موسیقی بی‌تی‌اس و زیرنظر بیگ هیت اینترتینمنت شروع به کار کرد.

نام در زمان تولد جونگ هو-سوک
زادهٔ ۱۸ فوریهٔ ۱۹۹۴ ‏(۲۷ سال)
منطقه بوک، گوانگجو، کره جنوبی
پیشه
  • رپر
  • خواننده
  • ترانه‌سرا
  • رقاص
  • تهیه‌کننده موسیقی
سال‌های فعالیت ۲۰۱۲–تاکنون
پیشه موسیقی
ژانر
  • هیپ هاپ
  • کی-پاپ
ناشر(ان) بیگ هیت
همکاری‌های مرتبط بی‌تی‌اس
نام کره‌ای
هانگول
정호석
هانجا
鄭號錫
لاتین‌نویسی اصلاح‌شده Jeong Ho-seok
مک‌کیون–ریشاور Chǒng Hosǒk
نام هنری
هانگول
제이홉
لاتین‌نویسی اصلاح‌شده Jeihop
مک‌کیون–ریشاور Cheihop

اوایل زندگی

جونگ از کلاس چهارم ابتدایی شروع به رقصیدن کرد و به مدت شش سال عضو یک گروه رقص زیرزمینی به نام Neuron بود. او قبل از شروع کار رسمی اش بخاطر مهارت رقص شناخته شد و در سال ۲۰۰۸ درحالی که ۱۴ ساله بود در مسابقه رقص ملی مقام اول را کسب کرد. در سال ۲۰۱۲ در آهنگ Animal از جوکوان بعنوان رپر حضور یافت. جیهوپ سال ۲۰۱۳، با تک آهنگ «No More Dream» با گروه بی تی اس شروع بکار کرد.

حرفه

اولین میکس‌تیپ او به عنوان دنیای هوپ در تاریخ ۱ مارس ۲۰۱۸ منتشر شد. جی هوپ از ماهیت ماجراجویانه کتاب «بیست هزار فرسنگ زیر دریا» اثر ژول ورن و آثار کایل، Aminé و Joey Badass به عنوان منابع الهام و تأثیرگذار بر سبک او بخصوص در میکس تیپ Hope World نام می‌برد.

در ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۹ به‌همراه بکی جی، تک‌آهنگ سوپ نودل مرغ را منتشر کرد که در جایگاه ۸۱اُم ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد جای گرفت. این آهنگ با بیش از ۹ میلیون استریم و ۱۱ هزار دانلود در رتبه ۸۱ چارت بیلبورد قرار گرفت و جی هوپ را تبدیل به ششمین هنرمند کره ای و اولین عضو بی تی اس کرد که در یک فعالیت خارج از گروه در بیلبورد ۱۰۰ قرار می‌گیرد.

در ۲۴ اکتبر ۲۰۱۸ جیهوپ به همراه اعضای گروهش به دلیل خدمات شایسته در زمینه فرهنگ و هنر از رئیس جمهور این کشور حکم لیاقت فرهنگی را دریافت کرد.

زندگی شخصی

جی-هوپ در سال ۲۰۱۶، آپارتمانی به ارزش ۱٬۶ میلیون دلار در کرهٔ جنوبی خریداری کرد. وی از سال ۲۰۱۹ تا کنون به‌همراه دیگر اعضای گروه در محلهٔ هانام-دونگ، سئول زندگی می‌کند.

فعالیت‌های خیرخواهانه

او در تاریخ ۱۸ فوریه ۲۰۱۹، به‌منظور حمایت از دانش‌آموزان درحال تحصیلِ دبیرستان پیشین خود در گوانگجو، مبلغ ۸۹٬۰۰۰ دلار به صندوق کودکان کره اهدا کرد. جی-هوپ پیش از این نیز در دسامبر ۲۰۱۸، مبلغ ۱۳۳٬۰۰۰ دلار به همین سازمان اهدا کرده بود که به درخواست خود وی، در آن زمان مخفیانه انجام شد. او عضو خیریه Green Noble Club شد و یکسال بعد هم مبلغ ۱۰۰ میلیون دیگر به این مؤسسه اهدا کرد. وی در ۱۷ نوامبر ۲۰۲۰، ۱۰۰ میلیون وون به کودکانی که در دوران شیوع کرونا دچار مشکلات اقتصادی هستند، پرداخت کرد. در سال ۲۰۲۱ نیز مبلغ ۱۵۰ میلیون وون به کودکان دارای اختلالات بینایی و شنوایی و در ماه می همان سال ۱۰۰ میلیون وون به کودکان آسیب دیده تانزانیایی اهدا نمود.

 

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=53294

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا