جشنواره موسیقی فجرموسیقیموسیقی ایران

کدام کنسرت ها جشنواره فجر را رسما افتتاح می کنند؟

به گزارش کامینگ سون موزیک:  جشنواره موسیقی فجر دو روز پس از آغاز غیررسمی آن با اجراهای پاپ، جمعه ـ ۲۲ بهمن ماه ـ رسما افتتاح می‌شود.

بخش پاپ که در سی‌وهفتمین دوره از جشنواره موسیقی فجر دو روز زودتر از موعد رسمی، یعنی از چهارشنبه ـ ۲۰ بهمن ماه ـ شروع به کار کرد، در دو روز گذشته با اجراهایی از علی زندوکیلی، میثم ابراهیمی و ماکان‌بند همراه بود.

امروز که آغاز رسمی جشنواره است، اجراهایی در ژانرهای ارکسترال، موسیقی دستگاهی، موسیقی نواحی، بین‌الملل، کلاسیک غربی، موسیقی پاپ و مردمی و تلفیقی برگزار می‌شود.

گزارش این اجراهای به شرح زیر است:

تالار وحدت:

سانس اول ۱۸:۳۰ اجرای ارکستر صداوسیما با رهبری آرش امینی و صدای امیرحسین سمیعی (ویژه شهید سردار قاسم سلیمانی) و سانس دوم ۲۱:۳۰ ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نصیر حیدریان و همراهی پدرام فریوسفی به عنوان سولیست ویولن به روی صحنه می‌رود.

تالار رودکی:

سانس اول ۱۸:۳۰ گروه «مانا» با اجرای سیاوش ولی‌پور و مجتبی عسگری و سانس دوم ۲۱:۳۰ گروه «نکیسا» با اجرای نوشین پاسدار و حسین علیشاپور همراه است.

فرهنگسرای ارسباران:

سانس اول ۱۸:۳۰ گروه افغان قوالی نجم الدین به همراه جواد تابش و آصف حبیبی و سانس دوم ۲۱:۳۰ اجراهای نواحی حیدر کاکی (کرمانشاه)، یوسف باجلاوند (لرستان) و گروه «سار» با اجرای امیر تنگسیری و حجت شیروی (آبادان) به روی صحنه می‌روند.

سالن دهلوی:

شب یوسف فروتن با اجرای امیر شریفی ساعت ۲۱:۳۰

سالن نیاوران:

سانس ۱۸:۳۰ ستاره قطبی و بهار ایلچی و سانس ۲۱:۳۰ گروه «نهال» به سرپرستی لیلا نجفی به روی صحنه می‌روند.

میلاد نمایشگاه:

علی یاسینی در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ به روی صحنه می‌رود.

سی‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر هم‌زمان و در گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از تاریخ ۲۲ تا ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۰ به دبیری حسن ریاحی در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی برگزار می‌شود و جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره خواهد بود.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=52788

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا