موسیقیموسیقی ایران

نمور شبیه قرمه‌سبزی است!

به گزارش کامینگ سون موزیک: نشست خبری فیلم سینمایی «نمور» به کارگردانی داوود بیدل در چهلمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «نمور» به کارگردانی داوود بی دل از آثار بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر شامگاه ۲۱ بهمن‌ماه در برج میلاد برگزار شد.

سمیرا حسن‌پور بازیگر این فیلم درباره نسبت این فیلم با آثار قبلی خود اظهار کرد: هر نقشی با نقش دیگری متفاوت است، نمی‌توانم بگویم این نقش به اندازه فریبای «سه کام حبس» است همه این نقش‌ها متفاوت است اما این نقش هم برایم چالش‌های خوبی داشت؛ چیزی بود که تاکنون تجربه نکرده بودم. تمام تلاشم را کردم تا ایفای خوبی داشته باشم.

سید یاسر جعفری تهیه‌کننده فیلم هم مطرح کرد: دلیل انتخاب لوکیشن این بود که قصه در شمال می‌گذشت، ما مجبور بودیم به خطه شمالی برویم چون آن تایم از نظر برنامه‌ریزی در انزلی باران بود، به آنجا رفتیم.

داوود بی دل کارگردان این فیلم هم عنوان کرد: برخی از فیلم‌ها فضای منفی دارند، این فضای منفی باعث می‌شود قصه برای مخاطب جا بیفتد. ما می‌خواستیم مخاطب خیلی درگیر دکوپاژ نشود و رد پای کارگردان در پلان‌ها نباشد به خاطر همین، پلان‌ها را راحت کات می‌زدیم و در واقع سفره‌ای پهن کرده بودیم.

نوشین معراجی نویسنده فیلم هم توضیح داد: سعی کردم فیلم‌نامه ضعیفی ننویسم اگر چنین احساسی داشتید واقعاً متاسفم. سعی کردم فیلم گره به گره پیش برود و اطلاعات را ذره ذره به مخاطب بدهم ولی تمام تلاشم را کردم.

بی دل درباره اینکه چرا فیلم شبیه فیلم کوتاه است، بیان کرد: به نظرم فیلم به لحاظ دراماتیک سفره‌اش را درست پهن کرده است و مخاطب را همراه می‌کند معتقدم کار خود را درست انجام داده است و به تدریج به مخاطب اطلاعات بدهد. من با ۱۵۰۰ نفر فیلم را دیده‌ام، فیدبک ها را چک کردم و به نظرم راضی هستند.

نسیم ادبی بازیگر این فیلم هم مطرح کرد: همیشه جایزه و مورد توجه قرار گرفتن در یک رقابت خوب و جالب است اما از ابتدای کار بازیگری به این فکر کردم که کار خوبی انجام بدهم و بهترین خودم باشم، برایم مهم بوده که مخاطب ارتباط خوبی را با نقش‌های من بگیرد، دوست دارم مردم دوستم داشته باشند. در این دو سالی که با شرایط سخت کرونا رو به رو بودیم، فیلم‌ها با شرایط سختی به جشنواره رسید. هر کدام از دوستانم که جایزه بگیرند افتخار می‌کنم و فکر می‌کنم خودم جایزه گرفته‌ام.

بهاره کیان افشار هم گفت: مهمترین اتفاق در این فیلم همراهی دوستانم بود، برایم مهم بود که بتوانم آنها را کمک کنم که فیلم ساخته شود.

حسن‌پور هم مطرح کرد: وقتی نقشی را بازی می‌کنم حتی یک درصد هم فکر نمی‌کنم که آیا جایزه می‌گیریم یا نه. به نظرم وقتی بازیگری به این فکر کند که جایزه می‌گیرد و کاندیدا می‌شود از ارایه نقش باز می‌ماند.

باربد بابایی بازیگر فیلم هم درباره جدیت خود در ادامه حضور در عرصه بازیگری اظهار کرد: شاید در سینما خیلی حضور نداشتم، این ایراد ندارد، هر وقت احساس کردم می‌توانم موثر باشم با آنکه نقش کوتاه باشد، آن را می‌پذیرم.

معراجی درباره سکانس اول توضیح داد: در سکانس اول می‌خواستیم نشان بدهیم که دانیال زندگی درستی ندارد، رازدار خوبی نیست و سعی کردیم ذره‌ذره نشان بدهیم که آدم قابل اطمینانی در زندگی نیست.

معراجی توضیح داد: تمام تلاشم را کردم فیلم‌نامه درست روایت شود، مشکلات این خانواده ذره‌ذره به فیلمنامه اضافه شود و فکر نمی‌کنم فیلم به آن حدی که می‌گوید ضعیف بوده باشد، هدف من از نگارش فیلمنامه این بود که مسایل روابط در جامعه بازگو شود، روابط برای من خیلی مهم است، آدم‌ها با یکدیگر حرف نمی‌زنند و سوءتفاهم‌ها ایجاد می‌شود.

بی دل هم اظهار کرد: خانواده مهمترین عنصر یک جامعه است اگر در خانواده مشکلات را با حرف زدن حل کنیم میزان عصبانیت جامعه ما کمتر می‌شود. الگوی ایثار درونمایه اصلی فیلم است.

علیمردانی بازیگر درباره ایفای نقش در این فیلم گفت: چرا به جای من فکر می‌کنید شما فکر می‌کنید فیلم ضعیف بوده اما از نظر ما ضعیف نبوده است، من با خیلی‌ها فیلم را دیده‌ام که آن را دوست داشته‌اند، من هم فیلم، هم کارگردان و هم فیلمنامه را دوست داشته‌ام، نتایج هر فیلمی برای برخی مورد پسند است و برای برخی نیست، ما این حرف‌ها را می‌پذیریم.

نسیم ادبی هم گفت: نقش سمیرا برای من متفاوت بود، در ابتدا به نظرم نقش تختی بود، زمانی که با فیلمنامه‌نویس و کارگردان صحبت کردیم، خودم رنگ و بویی به آن دادم،

بی دل درباره ترکیب بازیگران گفت، ترکیب بازیگران برایم خیلی مهم بود، اگر سوپراستار پای این کار بود، فیلم ضربه می‌خورد من توانستم با این دوستان حرف دلم را بزنم.

یاسر جعفری تهیه‌کننده فیلم عنوان کرد: هر کسی می‌تواند در حوزه اختیارات خود تصمیم‌گیری کند، ما هم تصمیم گرفتیم این فیلم را بسازیم و تمام قد پشت آن هستیم.

بی دل هم عنوان کرد: فکر کنید جلوی یک خارجی قرمه سبزی بگذارید، من فکر می‌کنم فیلم ما هم شبیه قرمه سبزی است حالا حالا زمان می‌برد تا متوجهش شوید

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=52760

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا