جشنواره موسیقی فجرموسیقیموسیقی ایران

پیام وزیر فرهنگ به جشنواره موسیقی فجر

به گزارش کامینگ سون موزیک:  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه برپایی سی وهفتمین‌ جشنواره موسیقی فجر، به این رویداد فرهنگی هنری پیام داد.

محمدمهدی اسماعیلی در متن این پیام خطاب به هنرمندان موسیقی و برگزارکنندگان جشنواره نوشت:

«هو الخلاق العلیم

جشنواره‌های هنری فجر انقلاب اسلامی جلوه‌گاه حضور متعهدانه هنرمندان کشور عزیزمان از سراسر ایران اسلامی در آیین‌های ملی و مردمی است.

نغمه‌های موسیقایی هنرمندان در میعادگاه جشنواره موسیقی فجر بیانگر این حقیقت است که موسیقی اصیل و ارزشمند، می‌تواند در تحولات جامعه ایفای نقش کند. چنان که در روزهای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ملت بزرگ ایران، در برهه‌های سرنوشت‌ساز و تاریخساز پس از آن متناسب با رویکردهای متعالی در جهت تقویت روحیه انقلابی و در زمان دفاع مقدس بیش از چهار دهه در کنار مردم با خلق آثاری ارزشمند و ماندگار، نقش‌آفرینی نموده است.

در گام دوم انقلاب اسلامی بر این باورم که شناسایی و رشد استعدادهای موسیقایی در میان نسلهای جوانتر با هدف خلق آثار با مضامین ارزشمند، وحدت آفرین، تمدن ساز و تحکیم کننده پیوندهای اجتماعی و اخلاقی و نیز تولید آهنگ های انقلابی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

برگزاری سی و هفتمین دوره این رویداد ارزشمند با همراهی نام‌آوران این عرصه به عنوان ریشه‌های تنومند موسیقی در کنار جوانان جویای نام و امیدهای آینده موسیقی کشور، رویش‌های انقلاب را در این عرصه نمایان می‌سازد. حضور گونه‌های موسیقی در کنار یکدیگر و همچنین برگزاری همزمان جشنواره‌های استانی موسیقی فجر، رنگین‌کمانی از اصالت و توانمندی هنرمندان موسیقی کشورمان را به تصویر می کشد.

اکنون که بیش از دو سال از شیوع ویروس منحوس کرونا در جهان می‌گذرد، تلاش دست‌اندرکاران برگزاری این دوره از جشنواره را ارج می نهم و حضور علاقه‌مندان به این هنر را به‌رغم شرایط حداقلی به وجود آمده به سبب فراگیری سویه جدید بیماری کرونا، قدر می‌دانم. امیدوارم با رعایت شیوه‌نامه بهداشتی و تمهیدات لازم، شاهد برگزاری جشنواره‌ای فاخر برای اعتلای نام ایران اسلامی باشیم.

در سی و هفتمین طلوع این رویداد ارزشمند هنری، صمیمانه‌ترین درودهایم را به محضر همه هنرمندان شرکت‌کننده و برگزارکنندگان این رویداد تقدیم می کنم و از خداوند متعال توفیقات روزافزون جامعه هنری ایران را در پیشرفت و تعالی فرهنگ و هنر این مرز و بوم مسئلت دارم.»

سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر از امروز (چهارشنبه) ۲۰ بهمن ماه با اجراهای ‌پاپ کار خود را به صورت غیررسمی آغاز می کند. آغاز رسمی جشنواره از ۲۲ بهمن ماه خواهد بود.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=52494

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا