موسیقیموسیقی ایران

«سئانس ویژه» در سینماهای مردمی حذف شده است

به گزارش کامینگ سون موزیک:  رییس اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای ایران می‌گوید سئانس‌های ویژه در سینماهای مردمی با دستور دبیر جشنواره فیلم فجر حذف شده است.

غلامرضا موسوی رییس اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای ایران گفت: از روز جمعه ۱۵ بهمن ماه، نمایش فیلم‌های حاضر در چهلمین جشنواره فیلم فجر در ۳۱ استان کشور آغاز شده که در هرکدام از این مراکز ۱۶ فیلم به نمایش گذاشته شده است و تا امروز استقبال خوبی از فیلم‌های جشنواره صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه البته در شهر مشهد، تمام فیلم‌ها به غیر از ۲ فیلم به نمایش درآمده است، ادامه داد: تاکید می‌کنم که هر فیلم در هر استان سه سئانس نمایش داده شده و می‌توان گفت همه کسانی که سینمای ایران را در سراسر کشور دنبال می‌کنند، امکان این را داشتند که همزمان با تهران آثار حاضر در جشنواره را ببینند.

این تهیه‌کننده سینما بیان کرد: در هیچکدام از استان‌های کشور سئانس ویژه‌ای در نظر گرفته نشده بود، مگر اینکه برخی از سینماها فیلمی را نداشته‌اند و فیلم دیگری را جایگزین کردند. به عنوان مثال برخی از شهرها مانند مشهد توانسته‌اند به برخی از سینماها ۸ فیلم بدهند، به همین دلیل باید هزینه فیلم‌های دیگر را پرداخت کرده تا بتوانند فیلم‌ها را نمایش دهند. تاکید می‌کنم آقای نقاش‌زاده به عنوان دبیر جشنواره گفته بود که هیچکدام از فیلم‌ها در تهران و شهرستان‌ها نباید سئانس فوق‌العاده داشته باشد.

موسوی در پاسخ به اینکه بحث سیمرغ مردمی به خصوصی برای نوبت اکران نوروزی بسیار مهم است، آیا اتحادیه نماینده‌ای در این زمینه برای بررسی آراء مردمی معرفی کرده است یا خیر، توضیح داد: در حال حاضر اخذ رای برای بهترین فیلم از سوی تماشاگران براساس سیستم سمفا صورت می‌گیرد در واقع مخاطب که از طریق سایت‌های مجازی که از قبل اعلام شده بلیت جشنواره را خریداری می‌کند می‌تواند به فیلم‌های مورد نظر خود رای دهد. به گمان من با چنین سیستمی هیچ راهی برای تقلب وجود ندارد، مگر اینکه کسی بتواند سیستم‌های مورد نظر را هک کند که با توجه به اینکه مسئول فنی این سیستم‌ها آقای میلاد شکرخواه از جوانان دقیق در این حوزه است، بی شک چنین امری کاملاً بعید است.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=52490

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا