موسیقیموسیقی ایران

اعتبار سیمرغ مردمی را حفظ کنید

به گزارش کامینگ سون موزیک:  محمدرضا منصوری تهیه‌کننده فیلم سینمایی «دسته دختران» بیان کرد که توجه به میانگین در آرای مردمی اتفاق خوبی است، اما مگر می شود فیلمی با تنها ۳۰۰ رای در میان فیلم‌های بالای جدول باشد!

محمدرضا منصوری تهیه کننده فیلم سینمایی «دسته دختران» از آثار بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر درباره اختلالات اخیر در سامانه ثبت آرای مردمی چهلمین جشنواره فیلم فجر گفت: در روزهای اخیر بسیار شاهد عدم ارسال پیامک نظرسنجی یا تاخیر در ارسال پیامک در برخی سینماهای خاص برای مخاطبان فیلم بودیم.

وی افزود: در حالی که انتظار می‌رفت با آنلاین و هوشمند شدن سامانه ثبت آرای مردمی در جشنواره فجر توسط سامانه سمفا، از میزان شائبه‌ها و نگرانی‌ها درباره صحت و سقم آرای مردمی کاسته شود، در یکی دو سال اخیر شاهد اتفاقات عجیب و غریب تری هستیم. به طوری که مواردی بوده که حتی فیلم دیگری را دیده‌اند، اما پیامک نظرسنجی فیلم دیگری برای آنها ارسال می‌شود!

تهیه کننده فیلم «دسته دختران» با بیان آنکه این اشکالات از اعتبار سیمرغ مردمی در این سال‌ها کاسته است، گفت: ما امیدوار بودیم با استقرار تیم جدید و مدیریت تازه در سینمای ایران جلوی ایرادات و اشکالات سامانه سمفا گرفته شود، اما امسال هم شاهد همان اتفاقات هستیم. چطور می‌شود شما سه روز پیش فیلمی را ببینید، اما بعد از دو روز برای شما پیامک نظرسنجی ارسال شود. در حالی که مهلت شرکت در نظرسنجی به اتمام رسیده است؟!

منصوری با اشاره به آنکه نمی‌توان تاثیر تعداد تماشاگر و مخاطب فیلم‌ها را در بررسی کیفی آرای مردمی نادیده گرفت، بیان کرد: توجه به میانگین رای اتفاق خوبی است، اما مگر می‌شود فیلمی با تنها ۳۰۰ رای در میان فیلم‌های بالای جدول باشد! این دیگر سیمرغ مخاطب‌پسندترین فیلم نیست وقتی کمتر از یک سوم متوسط مخاطبان فیلم‌های جشنواره آن فیلم را حتی برای دیدن انتخاب نکرده‌اند.

وی در انتها اظهار کرد: امیدوارم مدیران سازمان سینمایی و دبیر جشنواره فیلم فجر وضعیت فعلی سامانه سمفا را رصد و بررسی دقیق کند. فیلم‌ها برای نمایش و رقابت در جشنواره فجر زحمت بسیاری کشیده‌اند و انتظار این است که رقابت عادلانه باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=52457

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا