بیوگرافیموسیقی ایرانهنرمندان

بیوگرافی محسن چاوشی

به گزارش کامینگ سون موزیک: محسن چاوشی حسینی معروف به محسن چاوشی متولد 8 مرداد سال 1358 در شهر خرمشهر است او خواننده، تهیه کننده موسیقی، آهنگساز، ترانه سرا و تنظیم کننده سبک پاپ و راک می باشد.

محسن چاوشی

زندگی محسن چاوشی و خانواده اش در خرمشهر

محسن چاوشی در شهر خرمشهر متولد شد و اصالت کردتبار دارد که به دلیل شرایط کاری پدش ک در شرکت نفت کار می کرد به خرمشهر مهاجرت کردند و محسن در این شهر متولد شد. او فرزند پنج خانواده است و دو خواهر و سه برادر دارد. پس از اشغال شدن خرمشهر در زمان جنگ، خانواده او به شهر کرمانشاه سپس مشهد و در آخر به تهران مهاجرت کردند.

محسن چاوشی

دستفروشی کردن

محسن چاوشی پس از اینکه درس را رها کرد به دور از چشم خانواده شروع به کار کرد تا از شرایط سختی که داشت رها شود، او شروع به فروش ادویه و سوغاتی های مشهد کرد و حتی زمانی هم سیگار می فروخت.

محسن چاوشی

ازدواج با اسپاکو یوسفی

محسن چاوشی در سال 1388 با اسپاکو یوسفی ازدواج کرد که حاصل این ازدواج یک پسر به نام زانکو چاوشی می باشد.

محسن چاوشی

حضور محسن چاوشی در تلویزیون

محسن چاوشی بارها در برنامه سال تحویل دعوت شد و اولین باری که پذیرفت به طور ناگهانی سر برنامه حضور نیافت و احسان علیخانی مجری برنامه به طور رسمی از عدم حضور وی عذرخواهی کرد.
محسن چاوشی

شروع فعالیت حرفه ای

محسن چاوشی بعد از گرفتن دیپلم حسابداری و طی کردن دوره سربازی، فعالیت حرفه ای اش را در زمینه موسیقی در سال 1382 با انتشار نخستین آلبومش شروع کرد.

محسن چاوشی

انتشار نخستین آلبوم

او آلبوم نفرین را در سال 1382 روانه بازار کرد و بعد از اخذ مجوز در سال 1387 آلبوم یه شاخه نیلوفر را منتشر کرد. محسن چاشی بیشتر از 150 موسیقی منتشر کرده است که شامل 11 آلبوم و چند تک آهنگ می باشد.

محسن چاوشی

خواندن در فیلم سنتوری و معروف شدن این فیلم

محسن چاوشی خواننده و آهنگساز فیلم سنتوری به کارگردانی داریوش مهرجویی است.

محسن چاوشی دربارهٔ نحوهٔ ضبط صدایش برای آهنگ‌های فیلم سنتوری می‌گوید:

چاره‌ای جز این نداشتم که در خانه و در یکی از اتاق‌هایمان کار ضبط را انجام بدهم. به کمک مادرم یک پتو را با میخ به جلوی پنجره زدیم و دیوارها را هم با پتو پوشانیدم تا صدا نپیچد. مادرم از اتاق بیرون رفت و با یک پتو از بیرون، در اتاق را پوشاند. خودم هم از این طرف در، یک پتو آویزان کردم تا بتوانم در نهایت فضایی را در اختیار داشته باشم که در آن بشود وکال گرفت. بعد از همه این ماجراها، پتو را کشیدم روی سرم و در همان شرایط خواندم و همه وکال را ضبط کردم. از زیر پتو که بیرون آمدم، «علی سنتوری» به دنیا آمده بود. همان نسخه هم نهایی شد و پخش شد

او یک قطعه برای تیتراژ پایانی فیلم سینمایی لامپ 100 به کارگردانی سعید آقاخانی را خوانده است.

محسن چاوشی ترانه های سریال شبکه نمایش خانگی شهرزاد به کارگردانی حسن فتحی را هم خوانده است که آهنگ کجایی او بسیار شنیده شد.

محسن چاوشی

کنسرت محسن چاوشی

از زمانی که آلبوم نفرین را منتشر کرد، شایعات زیادی مبنی بر برگزاری کنسرت توسط چاوشی شنیده شده است و عده ای هم دست به سوء استفاده در این مورد کرده اند.

محسن چاوشی بعد از گرفتن مجوز در آستانه انتشار دومین آلبوم رسمی اش، در تاریخ اردیبهشت سال 1388 طی نامه ای به طرفدارانش اعلام کرد که پس از پخش آلبوم ژاکت، کسنسرت برگزار می کند که تا به حال این اتفاق رخ نداده است. گفته می شد که شهاب اکبری مسئول جمع آوری گروه برای کنسرت محسن چاوشی است که احتمال دارد پس از او فردی دیگری مسئولیت این کار را به عهده بگیرد.

شاید هیچ خواننده مطرحی پیدا نشود که با گذشت ۱۰ سال از مطرح شدن نام و فعالیتش، کنسرتی برگزار نکرده باشد. همین امر باعث شده عده‌ای بگویند چاوشی توان اجرای زنده را ندارد، اما خود او گفته بهتر از هر کسی در اجرای زنده مهارت دارد.
در اردیبهشت سال 1394، او در یک مصاحبه در مورد برگزار نکردن کنسرت گفت :
در ایران کنسرت بیشتر شبیه جنگ شادی است تا کنسرت موسیقی، برف شادی می‌زنند و یکباره از توی جعبه در می‌آیند و روی سن ظاهر می‌شوند. صدابردار خوب هم که نداریم. برای همین در اغلب کنسرت‌ها نه هارمونی وجود دارد، نه آن صداهایی که لازم است مخاطب موسیقی از سازها بشنود و صدابرداری شود. فقط یک کار باری به هر جهت ارائه می‌دهند که من اهلش نیستم.
محسن چاوشی

اجرای زنده محسن چاوشی

محسن چاوشی به صورت تمرینی دو ترانه زخم زبون و خاکستر را به صورت زنده اجرا و ضبط کرده است. محسن چاوشی در تاریخ تیر سال 1395 برای نخستین بار قسمتی از قطعه متاسفم برات را به صورت زنده اجرا کرد و در صفحه اینستاگرامش قرار داد.

محسن چاوشی

همکاری نکردن با ابراهیم حاتمی کیا

محسن چاوشی قرار بود تیتراژ فیلم چ به کرگردانی ابراهیم حاتمی کیا را بخواند، ولی به دلیل اظهارات حاتمی کیا در نشست خبری فیلم چ که در این مورد گفته بود :

فیلم بسته شده بود و پس از آن، آقای چاوشی فیلم را دیدند. ایشان خیلی با چ ارتباط برقرار کرد و آن را دوست داشت و در نهایت هم قرار شد یک کار آزاد در این‌باره انجام دهد نه برای تیتراژ

محسن چاوشی پس از این اظهارات ابراهیم حاتمی کیا در اینستاگرام گفت :

به دلیل طرح ادعاهایی سراسر وارونه و کذب دربارهٔ نحوه همکاری بنده با پروژه چ در نشست مطبوعاتی این فیلم در جشنواره، بهتر است کماکان سنتوری اولین و آخرین تجربه سینمایی‌ام باشد.

محسن چاوشی

نارضایتی از پخش آثار در صدا و سیما

بعد از پخش شدن ریمیکس آهنگ قطار و عروس من در بخش نظرسنجی برنامه هفت ترانه شبکه شما و همچنین پخش آهنگ قطار به عنوان تیتراژ برنامه ساعت 25 از شبکه پنج صدا و سیما،محسن چاوشی بیانیه ای صادر کرد.

او گفت که برای هیچ کدام از قطعات آلبون از من اجازه ای گرفته نشده است.

محسن چاوشی

حضور در کنسرت دیگر خواننده ها

محسن برای نخستین بار در طول فعالیت هنری اش در میان مرد و در کنسرت مهدی یراحی در سال 1392به عنوان مهمان حضور پیدا کرد که ویدیویی هم از حضور او منتشر شد و جنجال به پا کرد. اگر چه تا پیش از این گفته می شد، محسن چاوشی چند بار به شکلی پنهانی در کنسرت بعضی از خوانندگان مختلف حضور پیدا کرده است.

محسن چاوشی

عدم همکاری در فیلم سنتوری 2

محسن چاوشی پیشنهاد همکاری در پروژهٔ «سنتوری مرد پاییزی» اثر داریوش مهرجویی (کارگردان بزرگ سینما) را به صورت غیرمستقیم و محترمانه رد کرد. وی با درخواست مبلغی عدم رضایت خود را به مهرجویی نشان داد که با واکنش شدید وی روبرو شد. جالب توجه است که پس از آن بهرام رادان (بازیگر نقش اول فیلم)، اردوان کامکار (نوازنده ساز سنتور) و یاس (خواننده به نام هیپ هاپ) نیز درخواست مهرجویی را برای حضور در این فیلم رد کردند.

محسن چاوشی

ادعای دستگاه بودن صدای محسن چاوشی

در جریان فصل دوم برنامه استیج که از شبکه من و تو پخش می شد، شهرام آذر ادعا کرد که صدای محسن چاوشی دستگاه است و این صدای واقعی خودش نیست. پس از این ادعا محسن چاوشی در اینستاگرامش جنین نوشت : من غریبم و غریب را کاروانسرا لایق است. او در یک کامنت از طرفدارانش خواست که به این فرد (شهرام آذر) توهین نکنند. او پس از این یک کلیپ از آواز خواندنش منتشر کرد.

محسن چاوشی

ممنوع الفعالیت شدن محسن چاوشی

در تاریخ 8 خرداد سال 97 خبر رسید که محسن چاوشی به دلیل انتشار قطعه خوزستان با ترانه ای از حسین صفا در سالروز آزادی خرمشر ممنوع الفعالیت شده است که او این خبر را تکذیب کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=5234

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا