بیوگرافیموسیقی جهانهنرمندان

آشنایی با خواننده افغانستان «فرهاد اکبر»

به گزارش کامینگ سون موزیک: «فرهاد اکبر» آوازخوان جوان افغانستانی و بنیانگذار سبک موسیقی اسلامی در این کشور است.

«فرها اکبر» آواز خوان جوان افغانستانی 5 اسد 1365 هجری خورشیدی در هرات تولد یافت و در سال 1375 به همراه خانواده اش به ایران مهاجرت کرد.

هنگامی که 13 سال سن داشت در گروه سرود مکتب عضویت داشت اما به خاطر علاقه یی که به ورزش داشت بیشتر مشغول فوتبال و مسابقات آن بود.

در 18 ساله گی موسیقی را تحت نظر اساتید موسیقی افغانستانی و ایرانی فراگرفت.

هدفش از دنبال کردن موسیقی ایجاد اتحاد بین اقوام ساکن در سرزمین های اسلامی از طریق ترویج ارزش های اسلامی و تجلیل از فرهنگ اسلامی است.

موسیقی «فرهاد اکبر» بیشتر شامل آهنگ هایی با مضامین اسلامی و معنوی است. وی همچنین از موضوعات ارزشی، اجتماعی و بشر دوستانه در موسیقی خود استفاده می کند.

او می گوید در 22 ساله گی از لحاظ روحی بیدار شده و راه اسلام را پیش گرفته است و خود را خدمت گزار مسلمانان می داند.

وی در سال 1392 از بهر نشان دادن مظلومیت مردم جنگ زده افغانستان آهنگ «وحدت» را خواند که با استقبال مسلمانان فارسی زبان مواجه شد.

بعد از نشر اولین آهنگ «فرهاد اکبر» در سال 1392 که به 2 زبان فارسی و عربی بود به تعداد مخاطبان او افزوده شد و آهنگ هایش از رسانه های کشورهای مختلفی چون ایران، تاجیکستان، ترکیه، پاکستان، هند، مالزیا، اندونیزیا و بیشتر کشورهایی که مسلمانان زندگی می کنند ، نشر شد.

سپس ، این آوازخوان جوان افغانستانی ، دومین تک آهنگ خود را تحت نام «آیه رحمت» نشر کرد. این آهنگ در فستیوال شبکه جهانی آریانا که در هند برگزار شد به عنوان بهترین آهنگ اسلامی سال 2013 از سوی داوران و مردم برگزیده شد.

وی تا کنون پارچه های «توبه» (۲۰۱۲)، «آیه رحمت» (۲۰۱۳)، «وحدت» (۲۰۱۳)، «یارب» (۲۰۱۴)، «شب قدر» (۲۰۱۴)، «محمد صلی الله علیه وسلم» (۲۰۱۵) و «غفلت» (۲۰۱۶) را به صورت تک آهنگ منتشر نموده است.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=5231

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا