موسیقیموسیقی ایران

پیمان سلطانی، سفیر مرکز دیپلماسی موسیقی شد

به گزارش کامینگ سون موزیک:  پیمان سلطانی، آهنگساز، رهبر ارکستر و نظریه‌پرداز، به‌خاطر تلاش برای دوستی و صلح با زبان هنر، سفیر مرکز دیپلماسی موسیقی شد.

مرکز دیپلماسی موسیقی با هدف ایجاد راهبردی نو و مسوولانه با کارکرد استقرار دیپلماسی‌های جایگزین (Alternative Diplomacies) به عنوان راهکاری برای هم‌افزایی و گفت‌وگوی بین‌نسلی و بین‌فرهنگی در ژانویه ۲۰۲۲ تشکیل شد.

این مرکز به عنوان نهادی غیرانتفاعی و متعهد به اهداف توسعه پایدار ملل متحد و همچنین ادبیات معاهده جهانی سازمان ملل (UN Global Compact)، با رویکرد شناساندن فرهنگ ملل و تلاش برای دوستی و صلح با زبان موسیقی آغاز به کار کرد و پیمان سلطانی (آهنگساز مولف و نظریه‌پرداز) طی حکمی رسمی به عنوان سفیر آن برگزیده شد.

علی پویا، رییس SIIF و همچنین مدیرعامل گروه بین‌المللی توسعه پایدار(SDS Int’l Group) به عنوان عضو فعال معاهده‌ جهانی سازمان ملل، این حکم را طی مراسمی اهدا کرد.

مجمع سرمایه‌گذاری سوییسی ایرانی SIIF (Swiss Iranian Investment Forum) به عنوان انجمن غیرانتفاعی مستقر در ژنو، با شعار پیشگامی جهانی برای سرمایه‌گذاری مسوولانه (Global initiative for responsible investment) که پیشتاز کنش‌گری در دیپلماسی‌های جایگزین در روابط سوییس و ایران است و همچنین SDS Int’l Group به عنوان سازمان جهانی دیدبانی مفاهیم توسعه پایدار که عضوی موثر و پیشرو در معاهده‌ جهانی ملل متحد است، مشترکا مرکز دیپلماسی موسیقی را تاسیس کرده‌اند و میزبانی آن را در ژنو و تهران بر عهده دارند.

تحقق اهداف زیر توسط سفیر این مرکز در دستور کار است:

– بررسی نقش تاریخی موسیقی به عنوان شکلی از دیپلماسی فرهنگی.

– ترویج استفاده از موسیقی برای انسجام و توسعه اجتماعی.

– تعریف ابتکارات و پروژه‌های پرچم و محرک توسعه (Initiatives) در موضوعات فرامرزی مانند صلح، دوستی و مشارکت مسوولانه.

– گسترش اصول UN SDGs و مفاهیم مرتبط با توسعه پایدار.

– تعریف و بسط برنامه‌های تبادل و کارورزی در حوزه‌های زیر:

«موسیقی، صلح و دوستی»، «موسیقی، زنان و توسعه پایدار»، «موسیقی و گسترش روابط بین الملل»، «موسیقی و اقتصاد هنر»، «برگزاری کنسرت‌های پژوهش محور با هدف همکاری‌ها و هم افزایی‌های فرهنگی»، «ارایه درس‌گفتارهای پژوهشی در کشورهای مختلف».

– جذب پتانسیل‌های موسیقی و حمایت‌های مالی بین‌المللی از انجمن‌های بین‌المللی ادبی، هنری و موسیقیایی و حفظ روابط بین کشورها از طریق جلسات و گفتگوهای رسمی و نمایندگی در رویدادها (کنسرت‌ها، جشنواره‌ها و …)

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=52248

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا