موسیقیموسیقی ایران

حضور پرتعداد مقامات لشکری و کشوری در جشنواره

به گزارش کامینگ سون موزیک:  هفتمین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر با حضور پرتعداد مدیران صداوسیما و مسئولان دولتی در خانه جشنواره سپری شد.

هفتمین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر در حالی با نمایش دو فیلم «نگهبان شب» و «موقعیت مهدی» دنبال شد که مهمانان مسئول مختلفی برای تماشا و بازدید به خانه جشنواره در برج میلاد آمده بودند.

سانس اول روز هفتم به اکران فیلم «نگهبان شب» ساخته رضا میرکریمی اختصاص داشت که داستان یک جوان شهرستانی در تهران را روایت می‌کرد که به عنوان نگهبان یک مجتمع مسکونی در حال ساخت درگیر اتفاقات و حوادث عجیبی می‌شود. این فیلم که به نوعی روایتی از عشق و زندگی در میان قشر ضعیف و آسیب پذیر جامعه را به تصویر می‌کشید در لایه‌های درونی گریزی به انتقادها از شرایط سیاسی و اقتصادی نیز می‌زد. برخی از منتقدان و اصحاب رسانه پس از تماشای این فیلم، آن را یکی از بهترین آثار راه یافته به این دوره قلمداد می‌کردند.

میرکریمی در نشست خبری این فیلم درباره انتخاب بازیگران نقش اصلی در این کار گفت: در سفرهایی که می‌کنم، علاقه‌مندان بازیگری بسیارند. برای این فیلم به دلیل کرونا، سایتی طراحی کردیم که همه علاقه‌مندان رزومه و فیلمی از خود بفرستند، طی دو روز ۱۳ هزار نفر ثبت نام کردند. از ۵۰۰ نفر تست حضوری گرفتیم و کم‌کم به انتخاب‌های کوچکتر رسیدیم که تورج الوند منتخب آنها شد و خداروشکر از نتیجه کار بسیار راضی هستم.

در سانس دوم نمایش فیلم‌ها در خانه جشنواره، فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر به نمایش درآمد که مورد استقبال مخاطبان واقع شد. این فیلم که تولید صداوسیما است به زندگی و رشادت‌های شهید مهدی باکری می‌پردازد و قرار است در قالب یک مینی سریال ۹ قسمتی از تلویزیون پخش شود. «موقعیت مهدی» یک نسخه سینمایی از این سریال است که دو سال ساخت آن به طول انجامیده است.

هادی حجازی‌فر درباره علت طولانی شدن این سریال و هزینه ساخت آن در نشست خبری این فیلم گفت: ۴۰۰ دقیقه مفید سریال و یک فیلم سینمایی ساخته‌ایم که کل بودجه و هزینه ما ۳۰ میلیارد شد و ۱۰ میلیارد آن صرف ادوات و استفاده از هنروران سرباز و … شد‌.

در ساعات پایانی هفتمین روز از جشنواره فیلم فجر محمد مهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) در خانه جشنواره حضور پیدا کرد و از نزدیک در جریان برگزاری این رویداد قرار گرفت. وی در این بازدید خبر از اختصاص بودجه ویژه برای تولیدات مرتبط با دفاع مقدس و انقلاب اسلامی داد.

اسماعیلی گفت: به صورت روشن و مشخص برنامه حمایتی جدی را در حوزه تولید فیلم‌های سینمایی خواهیم داشت که بعد از برگزاری جشنواره آقای خزاعی اطلاعات لازم در این زمینه اعلام می‌کند.

روز گذشته علاوه بر وزیر ارشاد، سید پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان نیز مهمان جشنواره فجر شد و در برج میلاد به تماشای فیلم «موقعیت مهدی» نشست. فرزندان شهید باکری نیز در این نمایش حضور داشتند.

نکته قابل توجه حضور پرتعداد مدیران و مسئولان صداوسیما در جشنواره بود که سانس دوم را بسیار شلوغ کرده بود. این درحالی است که سانس اول و دوم نمایش فیلم‌ها در خانه جشنواره فقط به اهالی رسانه و منتقدان اختصاص دارد و مهمانان ویژه باید در دو سانس بعدی به تماشای آثار بنشینند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=52227

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا