موسیقیموسیقی ایران

رکورد شکنی «مرد بازنده» در سومین روز اکران فیلم های فجر در رشت

به گزارش کامینگ سون موزیک: سومین روز اکران همزمان فیلم های جشنواره فجر در رشت در حالی پایان یافت که «مرد بازنده» ساخته «محمد حسین مهدویان» با استقبال حداکثری تماشاگران همراه شد.

 اکران فیلم‌های چهلمین جشنواره فجر در استان گیلان به روز سوم رسید، در این روز بر اساس جدول برنامه ریزی از سوی ستاد برگزاری جشنواره در این استان چهار فیلم «مرد بازنده» به کارگردانی «محمد حسین مهدویان»، «هناس» به کارگردانی «حسین دارابی»، «شادروان» به کارگردانی «حسین نمازی» و «برف آخر» به کارگردانی «امیر حسین عسگری» اکران شد.

امسال اکران فیلم‌های جشنواره فجر در دو مکان سینما ۲۲ بهمن و تالار مرکزی رشت انجام شده و در هر مکان سه سانس برای نمایش فیلم‌ها پیش بینی شده است و برنامه ریزی ها به گونه‌ای است که اگر فردی در سانس ابتدایی اکران فیلم در سینما ۲۲ بهمن موفق به تماشای آن نشد بتواند در سانس بعدی در تالار مرکزی رشت به تماشای فیلم بنشیند.

بر اساس اعلام مسئولان برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان گیلان تا روز گذشته بیش از هزار و ۶۰۰ نفر از شهروندان گیلانی موفق به دیدن هشت فیلم این جشنواره شده اند و در مجموع نیز چهار هزار و ۵۰۰ بلیت پیش فروش شده است. در این مدت فیلم‌های «ملاقات خصوصی»، «علفزار» و «خائن کشی» با استقبال خوب تماشاگران همراه بوده است.

امروز نیز به گفته مسئولان «مرد بازنده» ساخته «محمد حسین مهدویان» با فروش کامل همه بلیت‌های دو سانس خود در سینما ۲۲ بهمن و تالار مرکزی رشت رکورد شکنی کرده است.

رکورد شکنی «مرد بازنده» در سومین روز اکران فیلم های فجر در رشت

از مهدویان کار دیگر انتظار داشتم

دوستداران کارهای «مهدویان» ساعت ۱۷ عصر یکشنبه خود را به سینما ۲۲ بهمن رشت رسانده بودند تا شاهد ساخته جدید این کارگردان با نام «مرد بازنده» باشند. در جشنواره‌های گذشته نیز اکران فیلم‌های این کارگردان جوان همیشه با استقبال خوب تماشاگران گیلانی همراه می‌شد و این بار نیز پر بودن صندلی‌های سالن حکایت از همین ماجرا داشت.

این بار «جواد عزتی» بازیگری که بیشتر وی را در قالب‌های کمدی و طنز بر پرده سینماها شاهد بودیم نقش محوری این لثر «مهدویان» را بر عهده داشت آناهیتا درگاهی، رعنا آزادی ور و بابک کریمی دیگر بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند. فیلم «مرد بازنده» داستان مردی است به نام احمد خسروی که در گیرودار زندگی شخصی پر مساله‌اش، مسئول رسیدگی به پرونده‌ای رازآلود می‌شود. پرونده‌ای که روند کشف آن با شک‌ها و نگرانی‌های احمد در می‌آمیزد و زندگی‌اش را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

زینب عزت دوست یکی از تماشاگران حاضر در سالن سینما ۲۲ بهمن  با اشاره به اینکه همیشه علاقه مند به کارهای مهدویان بوده است، اظهار کرد: مرد بازنده نتوانست مرا به عنوان بیننده کارهای مهدویان در راضی کند.

وی با بیان اینکه انتظار داشتم اثر بهتری از «مهدویان» شاهد باشم و البته باید بگویم این نظر من به عنوان یک بیننده معولی است نه یک فرد متخصص در حوزه سینما، تأکید کرد: البته نباید از این موضوع گذشت که «جواد عزتی» همانند همیشه تلاش کرد تا در هر نقشی که ظاهر می‌شود شکلی جدیدی از توانمندی‌های فراوان خود را به عنوان یک بازیگر به نمایش بگذارد.

این شهروند رشتی در ادامه با اشاره به اینکه البته مهدویان هم با ساختن این فیلم نشان داد در حوزه‌ای می‌تواند از خود رد ماندگار به جای بگذارد، اضافه کرد: تجربه مهدویان در زخم کاری در ساختن این فیلم به وی کمک کرده است.

رکورد شکنی «مرد بازنده» در سومین روز اکران فیلم های فجر در رشت

ضعف در معرفی قهرمانان ملی

«هناس» دومین فیلم اکران شده جدول سومین روز جشنواره فجر در گیلان بود. این فیلم دومین ساخته کارگردان جوان سینمای ایران «حسین دارابی» است که به موضوع زندگی «شهید رضایی نژاد» یکی از شهدای هسته‌ای ایران می‌پردازد. «مریلا زارعی» و «بهروز شعیبی» در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

هناس هم از جمله فیلم‌هایی بود که نظرات تماشاگران حاضر در سالن سینما ۲۲ بهمن رشت را به خود جلب کرد و زمانی که با برخی از این تماشاگران صحبت می‌کردیم همه بر این باور بودند که باید فیلم‌هایی از این دست بیشتر ساخته شود. البته در این میان انتقادهایی نیز به کارگردان فیلم انجام شد که می‌توانست از این فرصت برای معرفی بیشتر شهید رضایی نژاد استفاده کند.

یکی از تماشاگران با تأکید بر اینکه کارگردان می‌توانست بیشتر بر شخصیت شهید رضایی نژاد تمرکز کند تا به حواشی، اظهار کرد: آمریکایی‌ها قهرمانی ندارند اما از با استفاده از همین سینما یک فرد معمولی را به قهرمان و اسطوره بی نظیر تبدیل می‌کنند ما قهرمان داریم اما در معرفی آنها ضعیف عمل می‌کنیم.

وی ادامه داد: چقدر خوب می‌شد که کارگردان به این بخش‌های زندگی شهید رضایی نژاد توجه می‌کرد و آن را به تصویر می‌کشد که چرا یک دانشمند جوان هسته‌ای ایران در لیست سیاه دشمنان قرار می‌گیرد و بعد به فجیع‌ترین شکل در مقابل چشمان همسر و دخترش ترور می‌شود.

این شهروند اضافه کرد: متأسفانه هنوز سینمای ایران در معرفی قهرمانان خود عملکرد ضعیف دارد.

رکورد شکنی «مرد بازنده» در سومین روز اکران فیلم های فجر در رشت

فیلم‌های معمولی در جشنواره چهلم

«شادروان» به کارگردانی «حسین نمازی» فیلم بعدی جدول اکران‌های سومین روز جشنواره فجر در رشت بود. سینا مهراد، نازنین بیاتی، گلاره عباسی، بهرنگ علوی، رؤیا تیموریان بازیگران این فیلم هستند.

نادر پس از فوت ناگهانی پدرش، باید تمام مخارج آی‌سی‌یو و کفن و دفن او را پرداخت کند. خانواده او که در حاشیه شهر زندگی می‌کنند درآمدی جز فروش سبزی ندارند. این بخشی از خلاصه داستان فیلم «شادروان» است.

رکورد شکنی «مرد بازنده» در سومین روز اکران فیلم های فجر در رشت

و اما فیلم «برف آخر» به کارگردانی «امیر حسین عسگری» آخرین فیلم جدول اکران‌های روز یکشنبه را به خود اختصاص داد. چهره‌های شناخته شده سینمای ایران همانند «امین حیایی»، «لادن مستوفی»، «مجید صالحی» در این فیلم ایفای نقش کرده اند.

این فیلم داستان یوسف دامپزشکی است که در یک شهر کوچک زندگی می‌کند. او روزها به گاوداری‌ها سرکشی می‌کند و شب‌ها به شکار گرگ می‌رود. او روزی به دل آتش می‌زند تا جان گاوها و گوساله‌ها را نجات دهد که بدنش دچار سوختگی می‌شود. این موضوع زندگی او را تحت تأثیر قرار می‌دهد و در این میان به واسطه گرگی زخمی او با زنی به نام رعنا آشنا می‌شود که برای رهاسازی و کنترل جمعیت گرگ‌ها به آن منطقه آمده است.

از نظر تماشاگران دو فیلم آخر جدول اکران سومین روز جشنواره فیلم فجر در رشت از نوع فیلم‌های معمولی بود. مهر

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=52220

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا