موسیقیموسیقی ایران

نشست خبری فیلم «هناس» برگزار شد

به گزارش کامینگ سون موزیک: نشست خبری فیلم سینمایی «هناس» به کارگردانی حسین دارابی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه در چهلمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

نشست خبری فیلم سینمایی هناس به کارگردانی حسین دارابی با حضور این کارگردان و محمدرضا شفاه تهیه کننده، آرش قاسمی صداگذار، مریلا زارعی ، بهروز شعیبی ، سیاوش طهمورث ، سولناز غنی ، امین میری بازیگران، احسان ثقفی نویسنده، سیاوش کردجان تدوینگر، بهزاد جعفری طراح صحنه غروب شنبه ۱۶ بهمن ماه در محل برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای این نشست، محمدرضا شفاه گفت: یک مهمان ویژه در این جمع است و وی شهره پیرانی است، لطفاً برای وی ایستاده دست بزنید. اگر اعتماد وی به ما نبود و سینما را نمی‌شناخت این فیلم ساخته نمی‌شد.

دارابی درباره انتخاب مریلا زارعی برای نقش شهره پیرانی بیان کرد: انتخاب بازیگر یکی از سخت‌ترین قسمت‌های یک فیلم است، اگر بازیگر درست انتخاب شود یک فیلم می‌تواند موفق باشد اما اگر بازیگر درست انتخاب نشود نیز هرچقدر فیلمنامه هم خوب باشد باز هم فیلم بد می‌شود. خانم پیرانی برای این نقش که باید حساسیت به خرج داده و دخالت‌هایی در این مورد داشته باشد به انتخاب ما اعتماد کرد و خانم زارعی نیز به خوبی از ایفای این نقش برآمد.

مریلا زارعی نیز توضیح داد: خانم پیرانی بسیار به ما عشق و مهر داد و من در تمام لحظات بازی سعی کردم که این امانت را به درستی تحویل دهم. من از خانم پیرانی عشق ایمان و پایداری گرفتم، وی نه تنها محدودیت و اجباری ایجاد نمی‌کرد، بلکه وقتی در صحنه حضور پیدا می‌کرد به من نزدیک نمی‌شد چون من به شدت درگیر نقش بودم، خانم پیرانی امروز هنگام دیدن فیلم اشک ریخت و فکر می‌کنم که کار خود را خوب انجام دادم.

دارابی بیان کرد: زمانی که می‌خواستیم با آقایان ثقفی و شفاه زاویه دید خود را روایت کنیم با هم بسیار کار کردیم چرا که این سوژه‌ها بسیار سخت و امنیتی است و تصمیم گرفتیم فیلم را از نگاه شهره پیرانی دنبال کنیم و تشویش و نگرانی پیرانی را نشان دهیم به همین دلیل نمی‌خواستیم فیلم سیاسی بسازیم اگر قرار بود از زاویه‌های دیگر وارد شویم ممکن بود دچار گیرها شویم.

محمدرضا شفاه گفت: این تهدیدها و تشویش‌های ذهنی برای زنی در موقعیت خانم پیرانی، وجود دارد. یکی از همسران شهدایی که همسرشان به تازگی ترور شد به من گفت در روزی که این اتفاق افتاد در اوج ناراحتی احساس رهایی از تشویش‌ها شدیم.

شعیبی نیز بیان کرد: درست است وقتی یک فرد فیلمی بازی می‌کند و فیلمی که می‌سازد دو انتخاب متفاوت است فیلم هناس را به خاطر حرفی که می‌زند و روابط انسانی آن بسیار دوست داشتم و تجربه دوباره بازی با مریلا زارعی بعد از سال‌ها برای من افتخار است. خوشحالم که هر دو فیلم هناس و بدون قرار قبلی را کار کرده‌ام.

دارابی ادامه داد: ما با یک فیلم بیوگرافی طرف هستیم که می‌خواهد یک عاشقانه را روایت کند به همین دلیل نمی‌تواند سرعت زیادی داشته باشد درست برعکس فیلم قبلی ام که پر از ریتم است.

ثقفی نیز گفت: در چنین کاری هرچند اقتباس آزاد داشتیم اما باید در یک محدوده مشخص کار می‌کردیم.

دارابی ادامه داد: فیلم شاید چند پایان داشته باشد اما پایان تنها رفتن شخصیت‌ها نیست و به نوعی گره گشایی در داستان است. این فیلم یک اثر تلخ است اما می‌خواستیم یک امید برای شهره پیرانی باشد به همین دلیل پایان فیلم اینگونه تمام شده است.

ثقفی درباره سطح پایین امنیت توضیح داد: ما یک روابط صادقانه در فیلم داشتیم و اینکه پشت پرده امنیتی چه اتفاقی افتاده را نمی‌دانیم و روایت فیلم از سوی خانواده شهید صورت گرفته و نمی‌خواستیم به مسائل امنیتی ورود پیدا کنیم.

دارابی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: ما قرار نیست فیلم مستند بسازیم بلکه یک فیلم سینمایی ساختیم درباره یک دانشمند نخبه که همسری داشته که عاشقش بوده، اگر کسی بخواهد اطلاعات دقیق از این اتفاق بداند بی شک می‌تواند با سرچ در اینترنت به اطلاعات بسیاری دست پیدا کند. درباره وحید رهبانی نیز باید بگویم انتخاب وی برای من و وی ترسناک بود چرا که همیشه نقش قهرمان را بازی می‌کرد و اینکه بخواهد ناگهان نقش ضد قهرمان دوست نداشتنی را بازی کند. خوشبختانه وحید با هوش خود به خوبی از پس این نقش برآمد.

سیاوش طهمورث نیز توضیح داد: تعهد انسانی در مورد دو چیز است خانواده و اجتماع، و شهید در فیلم هردو را انتخاب می‌کند و همین باعث ماندگاری وی در جامعه می‌شود. فیلم‌هایی که امسال کار کردم در یک ردیف بود و باید کاری می‌کردم که هر سه نقش در یک خط قرار نگیرد و شما طهمورث را در هیچکدام از این نقش‌ها نمی‌بینید. این فیلم بی ریا صادقانه و عاشقانه بود.

طهمورث در این بخش از صحبت‌های خود به‌عنوان یک درددل گفت: سال‌هاست که در سینما حضور دارم و نقش‌آفرینی می‌کنم اما حتی برای یک بار هم به افتتاحیه و اختتامیه جشنواره فجر دعوت نشده‌ام.

دارابی در ادامه گفت: این فیلم ترکیبی از بیوگرافی عاشقانه و پرتعلیق بود و تلاش کردیم تا این اتفاق رخ دهد.

سیامک احمدی طراح گریم نیز بیان کرد: برای نقش بهروز شعیبی گفتگوهای متعددی داشتیم و خوشحالم که کارگردان به من برای طراحی چهره اعتماد کرد.

شفاه در پایان گفت: فیلم هناس یک داستان برگرفته از یک زندگی واقعی است و ممکن است که برخی از اتفاق‌ها در فیلم بزرگنمایی شده و یا کمرنگ شده است. این داستان ریشه در واقعیت دارد اما پرداخته ما بود

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=52091

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا