جشنواره موسیقی فجرموسیقیموسیقی ایران

بزرگداشت سه هنرمند پیشکسوت موسیقی برگزار می‌شود

به گزارش کامینگ سون موزیک:  ستاد برگزاری سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر از مقام هنری سه هنرمند پیشکسوت موسیقی کشورمان قدردانی می‌کند.

بزرگداشت مرتضی اعیان نوازنده و مدرّس تنبک، آذرنوش صدرسالک نوازنده و مدرس هارپ و فرج علیپور نوازنده کمانچه و از چهره‌های مطرح موسیقی لرستان در اختتامیه جشنواره موسیقی فجر برگزار می شود.

مرتضی اعیان از سردمداران جریان اصیل تمبک نوازی در تاریخ موسیقی معاصر است. وی متولد ۱۳۲۵ و از هنرمندان صاحب سبک و تاثیر گزار در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی است. نوازندگی استاد اعیان در اواخر دهه شصت همراه با اساتید موسیقی ایران در کنسرت های سه گانه «پیام نسیم»، «دل مجنون» و «سروچمان» و همچنین اجرا با گروه دستان به عنوان هسته‌ی اولیه‌ی گروه، درخشان‌ترین برگ‌های کارنامه هنری ایشان است. در سالهای اخیر تالیف کتاب تمبک از این هنرمند به تصحیح اشکالات آموزشی این ساز کمک شایانی کرده است.

آذرنوش صدرسالک دارای مدرک درجه یک هنری، نوازنده و مدرس ساز هارپ، متولد ۱۳۳۴ و دانش آموخته هنرستان عالی موسیقی است. آذرنوش صدرسالک همسر مجید انتظامی با سابقه بیش از سی و پنج سال نوازندگی هارپ در ارکستر سمفونیک تهران است. او علاوه بر آموزش هارپ و آهنگسازی، مدیر هنرستان موسیقی دختران نیز بوده‌است.

فرج‌ علیپور متولد ۱۳۳۷ هنرمند اهل خطه لرستان از چهره‌های بسیار محبوب در حوزه موسیقی نواحی است. او را امانت دار سبک بزرگان موسیقی لرستان مانند علیرضا حسین خوانی و پیرولی کریمی می‌دانند. اجرای موسیقی اصیل و ریتیمیک لرستان در کنسرت های بی شمار داخلی و خارجی و انتشار ده‌ها آلبوم موسیقی نواحی مانند: دالکه، شادیانه و تال تنها بخشی از کارنامه هنری این هنرمند است.

سی‌ و هفتمین جشنواره موسیقی فجر هم‌زمان و در گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن ۱۴۰۰ به دبیری حسن ریاحی در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی برگزار می شود و جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه و نشست های پژوهشی برنامه های دیگر این دوره از جشنواره خواهد بود.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=52040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا