موسیقیموسیقی ایران

چرا بهرام رادان در «علفزار» بازی نکرد ؟

به گزارش کامینگ سون موزیک: بهرام رادان گفت: از همان ابتدا به کارگردان فیلم «علف زار» گفتم که در این فیلم بازی نمی کنم.

«علف زار» پنجمین تجربه‌ی تهیه‌کنندگی «بهرام رادان» است ، او درباره‌ی پذیرفتن مسئولیت تهیه‌کنندگی «علف‌زار» گفت: فیلمنامه فیلم «علف‌زار» سال گذشته در اوایل تابستان ۱۳۹۹ به من رسید و من بعد از خواندش تصمیم گرفتم فیلم را تهیه کنم. اما از آن‌جایی که تهیه زمان زیادی را از من می‌گیرد تصمیم گرفتم در همان ابتدا به کارگردان فیلم بگویم که قصد ندارم در فیلم بازی کنم تا تمام تمرکزم بر روی فیلم باشد. آبان ۱۳۹۹ سناریو برای پروانه ساخت ارسال شد و تا اردیبهشت سال ۱۳۴۰۰ دریافت این پروانه طول کشید. اواخر تیرماه و آماده شدن گروه و امکانات، کار را کلید زدیم.

«علف زار» یک فیلم جنایی است

بهرام رادان که با برنامه رادیویی« پرانتز باز» گفتگو می کرد، درباره‌ی قصه‌ی فیلم به حرف‌هایش علاوه کرد: علف‌زار مبتنی بر یک قصه‌ی ملتهب و واقع شده در مدت زمان نصف روز است. برای همین ارتباطی که تماشاگر با فیلم بر قرار می‌کند ارتباط لحظه‌ای است. لحظه به لحظه کاراکترها را می‌بیند که چه مواردی را تجربه می‌کنند. «علف‌زار» از آن فیلم‌هایی است که باید به ژانرش بیشتر توجه و پرداخت شود. شاید همین عدم پرداخت است که ما هم در این چند روز جشنواره بین این‌که «علف‌زار» را فیلم اجتماعی بدانیم یا جنایی اختلاف نظر داشتیم. من ترجیح میدم ژانر فیلم را جنایی قلمداد کنیم و از آن‌جایی که جنایت را داخل فیلم نمی‌بینیم و فقط دربارهاش صحبت می‌شود به نظرم کار فیلمساز را برای انتقال مفهوم سخت‌تر کرده است.

«پیشگیری از وقوع جرم»

این بازیگر سینما حرف‌هایش را این‌گونه تمام کرد: در آخر چیزی که مد نظر ما بوده و هست پیامی است که علف‌زار برای مخاطب دارد. اول این‌که زشتی یک جنایت را درست به مخاطب منتقل کند که همان عبارت «پیشگیری از وقوع جرم» اتفاق بیفتد. دوم این‌که روحیه عدالت خواهانه و عدل پیرویی است که کاراکتر اصلی فیلم بازپرس ما دارد و علیرغم تمام فشاری که بر او وارد است تلاش میکند با مسیری که به سمت عدل و عدالت می‌رود همه چیز را همخوان کند. این پیام نیز پیام درستی است.
امیدوارم جشنواره گرم و خوبی تجربه کنیم تا ۱۴۰۱ اکران خوبی را توسط مردم داشته باشیم.

‌«پرانتز باز» با سردبیری و تهیه‌کنندگی مارال دوستی در ایام جشنواره هر شب ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۱ از گروه برنامه‌های مستند و ترکیبی_نمایشی بر روی آنتن رادیو نمایش پخش می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=51882

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا