موسیقیموسیقی ایران

روز پنجم جشنواره؛ «بی‌مادر» رونمایی می‌شود

به گزارش کامینگ سون موزیک:  ۲ فیلم سینمایی «بی‌مادر» و «دسته دختران» در پنجمین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر در سالن ویژه اصحاب رسانه در برج میلاد تهران، نمایش داده می‌شوند.

هرچند در چهلمین دوره از جشنواره فیلم فجر حضور کارگردانان زن بسیار کمرنگ بوده و تنها یکی از بانوان کارگردان به این دوره از جشنواره راه یافته‌اند اما امروز جمعه ۱۵ بهمن ماه پنجمین روز از این دوره از جشنواره فیلم فجر را می‌توان به نوعی روز سینما و نگاه به زنان جامعه دانست.

امروز قرار است فیلم‌هایی چون «بی‌مادر» به کارگردانی مرتضی فاطمی و «دسته دختران» به کارگردانی منیر قیدی به نمایش درآید. البته این را هم باید یادآور شویم که «دسته دختران» اولین فیلمی است که با موضوع دفاع مقدس قرار است در خانه جشنواره نمایش داده شود.

اعزام «دسته دختران» به «خانه جشنواره»/ «بی‌مادر» رونمایی می‌شود

«بی‌مادر» به کارگردانی مرتضی فاطمی قرار است ساعت ۱۳ در خانه جشنواره نمایش داده شود. مرتضی فاطمی را مخاطبان بیشتر به عنوان مجری در برنامه‌های تلویزیونی می‌شناسند، هرچند وی طی سال‌های گذشته فعالیت‌های مختلفی را به عنوان تهیه کننده داشته است اما در چهلمین دوره از جشنواره فیلم فجر تصمیم گرفته است تا اولین تجربه کارگردانی خود در سینما را با یک اثر اجتماعی که داستان آن محوریت زنانه دارد، پشت سر گذارد.

در خلاصه داستان «بی مادر» آمده است: «انسان چیزی به دست نمی‌آورد، مگر چیزهایی از دست بدهد.»، فیلمی که قرار است داستانی را در بستر اجتماعی روایت کند. البته در این پروژه سینمایی بازیگران شناخته شده‌ای از جمله امیر آقایی، میترا حجار، پژمان جمشیدی و پردیس پورعابدینی حضور دارند. تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده محمدرضا مصباح و علی اوجی بوده است.

اعزام «دسته دختران» به «خانه جشنواره»/ «بی‌مادر» رونمایی می‌شود

منیر قیدی کارگردان سینمای ایران، پیش‌تر تجربه ساخت فیلم سینمایی «ویلایی ها» را داشته است. فیلمی که تمام قهرمانان آن زنانی بودند که در حاشیه نبرد مردان قهرمان خود در طول دفاع مقدس با مشکلات زندگی دست و پنجه نرم می‌کردند.

این بار منیر قیدی در «دسته دختران» یک قدم جلوتر رفته و زنان قهرمانی که پا به پای مردان در خط مقدم جبهه اسلحه دست گرفته و مبارزه می‌کنند به تصویر می‌کشد. این فیلم سینمایی قرار است ساعت ۱۶ نمایش داده شود. در خلاصه داستانی که از این فیلم منتشر شده آمده است: «دسته دختران» قصه زنان جنگ است. گروهی جامانده از روایت‌های پیروز مردان پیکارها در طول تاریخ.» نیکی کریمی، پانته‌آ پناهی‌ها، فرشته حسینی، هدی زین‌العابدین و صدف عسگری به عنوان بازیگر در این پروژه حضور دارند.

مستند «آن مرد با اتوبوس آمد» به کارگردانی نیما مهدیان قرار است ساعت ۲۰:۳۰ روی پرده برود.

همچنین فیلم سینمایی «ناخدا خورشید» به کارگردانی ناصر تقوایی نیز در بخش گنجینه‌ها نیز ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه نمایش داده می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=51795

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا