جشنواره موسیقی فجرموسیقیموسیقی ایران

قیمت بلیط‌ کنسرت‌های جشنواره موسیقی فجر در تهران قرمز

به گزارش کامینگ سون موزیک: بلیط‌فروشی سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر از امروز ـ ۱۳ بهمن ماه ـ آغاز شده و قرار است با توجه به شرایط کرونا حداقل ظرفیت به حضور تماشاگران اختصاص یابد. گزارش حاضر شرح از هنرمندانی که در این دوره از جشنواره اجراهایی را به روی صحنه می‌برند است و همچنین قیمت بلیط‌ها؛ آنچه نوشته شده بر اساس اطلاعاتی است که هم اینک در سایت فروش بلیط قابل مشاهده است.

اجراهای سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر از چهارشنبه ـ ۲۰ بهمن ماه ـ در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی با اجرای علی زندوکیلی آغاز می‌شود و با اجرا میثم ابراهیمی ادامه می‌یابد.

پنجشنبه، ۲۱ بهمن ماه هم سالن میلاد نمایشگاه بین المللی در دوسانس میزبان گروه ماکان خواهد بود.

جمعه، ۲۲ بهمن ماه در تالار وحدت ارکستر صداوسیما و ارکستر سمفونیک تهران برنامه دارند و سایر اجراها در این روز به این شرح است:

تالار رودکی: مانا / نکیسا، فرهنگسرای ارسباران: قوالی نجم الدین/ (حیدر کاکی/ یوسف باجلاوند/ سار)، سالن دهلوی: شب یوسف فروتن، فرهنگسرای نیاوران: ستاره قطبی / نهال، میلاد نمایشگاه بین المللی: علی یاسینی/ علی یاسینی.

اجراهای شنبه ۲۳ بهمن ماه هم بر این رویه خواهد بود: تالار وحدت: ارکستر پارسوآ / حجت اشرف زاده، تالار رودکی: هنرستان موسیقی دختران / ( نماد / تریو گیتار ) ، فرهنگسرای ارسباران: نوای سیمره / دالاهو ، سالن دهلوی: شب حسن کسایی ، فرهنگسرای نیاوران: نوشه / پویا کلاهی ، میلاد نمایشگاه بین المللی: علیرضا طلیسچی / فرزاد فرخ

یکشنبه ۲۴ بهمن ماه تالار وحدت میزبان ارکستر نغمه باران و ارکستر راز و نیاز است و در تالار رودکی رسیتال کلارینت و پیانو / ( رسیتال پیانو / ویوا ) برگزار خواهد شد. سایر اجراها در روز ۲۴ بهمن به این شرح است: فرهنگسرای ارسباران: ( مقام ترکمنی / پامچال ) / ( بربط هرمزگان / محمود صادقی ورگ / سعدالله نصیری ) ، سالن دهلوی: شب فرامرز پایور ، فرهنگسرای نیاوران: دونوازی عود و کوبه ای / رسیتال پیانو ، میلاد نمایشگاه بین المللی: ناصر زینعلی / ناصر زینعلی

اجراهای دوشنبه ۲۵ بهمن ماه عبارتند از: تالار وحدت: ایتالیای کوچک / ارکستر ملی ایران ، تالار رودکی: ارکستر چکاوک / منظومه یادها ، فرهنگسرای ارسباران: ( حریر / رندان مست ) / ( ندای تفتان / سلمان سلیمانی و یعقوب تنها ) ، سالن دهلوی: شب علی اصغر بهاری ، فرهنگسرای نیاوران : پایکوب / دئوت لیرا ، میلاد نمایشگاه بین المللی : بهنام بانی / بهنام بانی.

جزییات اجراهای جشنواره موسیقی در روز سه شنبه ۲۶ بهمن ماه به این شرح است:

تالار رودکی: همیشه لحظه باران / آواز سپهر ، فرهنگسرای ارسباران : نغمه گردان / ( هادی منتظری/ همنوازان صدرا ) ، سالن دهلوی : شب غلام حسین بیگجه خانی ، فرهنگسرای نیاوران: وحید اسدالهی / اَوستا آبی ، سالن میلاد نمایشگاه بین المللی: برادران آرش و مسیح عدل پرور / برادران آرش و مسیح عدل پرور

جمعه، ۲۹ بهمن ماه هم تالار وحدت میزبان اختتامیه است و در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی رضا بهرام در دو سانس اجرا دارد.

سی‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر هم‌زمان و در گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از تاریخ ۲۲ تا ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۰ به دبیری حسن ریاحی در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی برگزار می‌شود و جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره خواهد بود.
در سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر تالارهای وحدت، رودکی و همچنین سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی، فرهنگسرای نیاوران و فرهنگسرای ارسباران میزبان اجراها خواهد بود.

چه خبر از قیمت‌های بلیط‌های جشنواره موسیقی فجر؟

از مواردی که علاقمندان موسیقی را در این دوره از جشنواره با نگرانی مواجه کرده، وضعیت قیمت بلیط‌های جشنواره است؛ خصوصا که به گفته مسوولان برگزاری، قرار است ظرفیت سالن‌ها با حداقل جمعیت، یعنی ۳۰ درصد پر شوند.

بر این اساس، قیمت خرید بلیط برای تماشای یک اجرا در سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر، طبق اطلاعاتی که در سایت خرید آمده، از ۶۰ هزار تومان آغاز و با توجه به موقعیت صندلی و نوع اجرا تا ۳۰۰ هزار تومان هم فروخته می‌شود.
این قیمت‌ها در حالی از هم اینک بر روی سایت بلیط فروشی قابل مشاهده است که طبق پیش‌بینی، اجراهای کلاسیک در مقایسه با پاپ قیمت‌ کمتری را به خود اختصاص داده‌اند.
برای مثال قیمت بلیط کنسرت ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران از ۶۰ هزار تومان آغاز شده و در نهایت به ۲۰۰ هزار تومان هم می‌رسد. این در حالی است که قیمت بلیط کنسرت‌های پاپ از ۱۵۰ هزار تومان آغاز و تا ۳۰۰ هزار تومان متغیر است.

اُمیکرون برنامه‌های جشنواره را چگونه تحت تأثیر قرار داد؟

شیوع سویه جدید ویروس کرونا در کشور که نگرانی‌ها از وقوع پیک جدید کرونا در کشور را تشدید کرده و تهران را به وضعیت قرمز کشانده، دامنگیر سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر نیز شده است. به صورتی که پس از انتقادها به نحوه برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز ـ ۱۳ بهمن ماه ـ در نشستی با اعضای ستاد برگزاری سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، چنین گفته است: «بنای ما امسال برگزاری جشنواره‌ها به صورت عادی و حضوری بود، اما سویه جدید شیوع کرونا در کشور برنامه‌ریزی ما را تحت تاثیر قرار داد و با توجه به شرایط موجود و توصیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، جشنواره‌ها با حداقل‌ها ادامه پیدا می‌کند.»

علی‌رغم اینکه گفته شده که در جشنواره موسیقی فجر تنها ۳۰ درصد ظرفیت سالن‌ها پر خواهد شد، اما تصاویر و انتقادهایی که درباره وضعیت برگزاری جشنواره فیلم فجر منتشر شد، این احتمال را بالا می‌بَرَد که برخی خریدارانی که نسبت به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی حساس هستند، از حضور در جشنواره صرف نظر کنند. ضمن اینکه بالا رفتن قیمت بلیط‌ها هم می‌تواند عاملی دیگر برای کاهش استقبال از اجراها در سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر باشد.

سی‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر از تاریخ ۲۲ تا ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۰ به دبیری حسن ریاحی در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی برگزار می‌شود و جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره خواهد بود.

بخش پاپ جشنواره دو روز زودتر ـ ۲۰ بهمن ماه ـ آغاز می شود و در روزهای ۲۷ و ۲۸ بهمن ماه ـ به مناسبت وفات حضرت زینب (س) ـ جشنواره موسیقی فجر برنامه‌ای نخواهد داشت و مراسم اختتامیه هم ۲۹ بهمن خواهد بود.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=51775

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا