موسیقیموسیقی ایران

فرهاد هراتی برنده مدال طلای جهانی موسیقی

به گزارش کامینگ سون موزیک:  با اعلام نتایج مسابقه جهانی موسیقی فرهاد هراتی از ایران مدال طلا و پنج هنرمند ایرانی دیگر مدال‌های نقره و برنز این مسابقات را از آن خود کردند.

جایزه جهانی موسیقی هرسال برگزار می‌شود و در سال ۲۰۲۲ فرهاد هراتی از ایران توانست در کنار دیگر آهنگسازان و نوازندگانی از کشورهای قطر، نروژ، هند، روسیه، آمریکا، استرالیا، تایوان و جمهوری چک مدال طلای این مسابقه جهانی را برای آهنگسازی آلبوم زمین مقدس در ژانر موسیقی سینماتیک و کرال از آن خود کند.

در سال گذشته نیز این آهنگساز موفق به کسب مدال نقره مسابقات گلوبال موزیک اواردز برای آهنگسازی آلبوم اعتقادات پنهان شده بود.

جایزه جهانی موسیقی یا گلوبال موزیک اواردز به عنوان نهادی معتبر و بین‌المللی برای معرفی موزیسین‌های مستقل از سال ۲۰۱۱ در آمریکا پایه‌گذاری شده و هر سال به ۹ هنرمند موسیقی، نشان طلا اعطا می‌کند.

طی این سال‌ها هم هنرمندان ایرانی بسیاری موفق به دریافت جوایز مختلف از این مسابقه شده‌اند. آلبوم‌های حد صفر، خورشید اقیانوس آرام، خلوت خاکستری، بانوی سایه‌ها، فصل سکوت‌، زمین مقدس و فرشتگان از آثار منتشرشده فرهاد هراتی هستند.

در این دوره از مسابقات احمد میرمعصومی و اسماعیل الله‌دادیان برنده مدال نقره، حامد نیک‌نفس‌، پژمان بلورچی و فرید حامدی برنده مدال برنز شده‌اند. فرهاد هراتی متولد پنج بهمن ۱۳۴۸، فارغ التحصیل علوم آهنگسازی از موسسه دانشگاهی رسام هنر و پیانیست، سولسیت تنور، آهنگساز، بنیانگذار و رهبر گروه کُر نامیرا است.

این هنرمند با تدریس مبانی علوم آهنگسازی، پیانو و آواز، هنرجویان بسیاری را طی ۳۳ سال گذشته، تعلیم داده است. ضمن آنکه سال‌های بسیاری را صرف تعلیم و تربیت خوانندگان کُر کرده است. به ابتکار او، گروه کُر نامیرا به عنوان اولین گروه کُر مستقل و غیردولتی پس از انقلاب در سال ۱۳۷۵ تاسیس شد. وی به همراه گروه‌اش در هجدهمین جشنواره موسیقی فجر (بهمن ۱۳۸۱) در مسابقات کُر به عنوان گروه برتر برگزیده شد و در جشنواره سال ۹۰ و ۹۴ به عنوان گروه میهمان حضور داشت

او همچنین سال‌ها به عنوان داور مسابقات کُر دانش‌آموزی ایران فعالیت کرده و نیز برای چندین فیلم، کلیپ و انیمیشن آهنگسازی کرده است.

فرهاد هراتی ضمن آهنگسازی با مضامینی بسیار متفاوت از یکدیگر، طی ۲۲ سال گذشته اجرای بیش از ۳۸ کنسرت مختلف به عنوان رهبر گروه کُر و خوانندگی سولوی بعضی از ساخته‌هایش را عهده‌دار بوده است.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=51477

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا