موسیقیموسیقی ایران

ساز سنندج برای عنوان شهر خلاق موسیقی کوک نیست

به گزارش کامینگ سون موزیک: ۲سال از ثبت سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی جهان می‌گذرد و در این مدت هیچ کاری برای تداوم عنوان‌داری این نام انجام نگرفته است.

حفظ این عنوان می‌تواند موجب رشد و شکوفایی سنندج در همه زمینه‌ها خصوصا در حوزه گردشگری باشد، اما بعد از گذشت ۲ سال، این ثبت تاریخی و ماندگار در همان گام اول باقی مانده است.ساز سنندج برای عنوان شهر خلاق موسیقی کوک نیست

یونسکو در سال ۲۰۰۴ میلادی طبقه‌بندی خاصی از شهر‌های خلاق ارائه کرد در قالب این طبقه‌بندی شهر‌هایی که معیار‌های خاصی را رعایت کنند، خلاق معرفی می‌شوند.

شبکه شهر‌های خلاق یونسکو (UCCN) در واقع برای همکاری میان شهر‌هایی که خلاقیت را به عنوان عاملی راهبردی در روند توسعه پایدار شهری شناخته‌اند، تاسیس شده است.

طبق آخرین گزارش یونسکو تاکنون ۶۶ شهر به عنوان شهر‌های خلاق جهان برگزید شده‌اند.

جای‌گذاری خلاقیت و صنایع فرهنگی در قلب برنامه‌های توسعه‌ای در سطح محلی و نیز همکاری فعال در سطح جهانی مهم‌ترین هدف تاسیس این شبکه است، شبکه‌ای که دنبال شناختن ویژگی‌های منحصر به فرد هر شهر و ارتقا و شناساندن آن ویژگی‌ها به سراسر جهان است.

بهبود دسترسی و مشارکت در زندگی فرهنگی به ویژه برای گروه‌ها و اشخاص به حاشیه رانده شده و آسیب‌پذیر، افزایش تولید، توزیع و انتشا فعالیت‌های فرهنگی، کالا‌ها و خدمات، ادغام کامل فرهنگ و خلاقیت با برنامه‌های توسعه پایدار و… از مهم‌ترین اهداف شهر‌های خلاق است.

صنایع دستی و هنر‌های مردمی، هنر، رسانه، سینما، طراحی، ادبیات و موسیقی هفت رشته‌ای است که شبکه شهر‌های خلاق آن را مورد توجه قرار داده و یونسکو برای هر کدام از این رشته‌ها معیار‌هایی را انتخاب کرده است که براساس آن شهر‌های خلاق آن دسته را انتخاب می‌کند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=51243

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا