آلبوم ایرانموسیقیموسیقی ایران

«آوای باران – ابوعطا»؛ شنیدن ملودی «آب» برای «آوای باران»

به گزارش کامینگ سون موزیک: گروه موسیقی «آب» به سرپرستی و آهنگسازی امیرهوشنگ نادرزاده و خوانندگی محمد فرزین ذوالقدر در تازه‌ترین فعالیت موسیقایی خود آلبوم «آوای باران – ابوعطا» را منتشر کرد.

«آوای باران» یکی از تازه‌ترین آثار موسیقایی است که توسط گروه موسیقی «آب» به سرپرستی و آهنگسازی امیرهوشنگ نادرزاده و آواز محمد فرزین ذوالقدر در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

«موج» با شعر محمدرضا شفیعی کدکنی، «بی‌تاب» با شعر فریدون مشیری، «آهنگ خاک» با شعری از فریدون مشیری، «همصدای یار» با شعر امیرهوشنگ نادرزاده، «آوای باران» با شعر محمدرضا شفیعی کدکنی برخی از قطعاتی هستند که در این آلبوم گنجانده شده‌اند.

امیرهوشنگ نادرزاده نوازنده تار، محمد فرزین ذوالقدر آواز، بهنام جاوید نوازنده تار و تمبک، نازنین خالصی نوازنده بم تار و نیتا مجلسی نوازنده سازهای کوبه ای گروه اجرایی این آلبوم را تشکیل می‌دهند.

محمدفرزین ذوالقدر درباره این اثر نوشته است:

موسیقی ایرانی امروز نیاز به یک تحول اساسی در نگرش و تولید آثاری دارد که متاسفانه در دهه گذشته تاکنون و بعضاً در موسیقی‌های پاپ و تلفیقی توسط چند تن از نام‌آوران رو به افول رفته است.

در آلبوم «آوای باران» آهنگساز با نگاهی جدید و حفظ سنت‌ها، رنگ و بوی جدیدی را برای شنوندگان امروزی آن فراهم نموده تا دوباره ضمن ارائه اثری متفاوت مخاطبان گرامی را با یاد آثار فاخر گذشته، نوای قابل ملاحظه‌ای را بشنوند، امید که این گونه باشد.

شنیدن ملودی «آب» برای «آوای باران»/ موسیقی ایرانی باید متحول شود

اثر حاضر حاصل اندیشه دوست هنرمندم امیرهوشنگ نادرزاده، فارغ‌التحصیل موسیقی و از شاگردان استادان حسین علیزاده، داریوش طلایی و مرحوم هوشنگ ظریف است که روی اشعاری از فریدون مشیری و محمدرضا شفیعی کدکنی طراحی و توسط دوستان گروه موسیقی «آب» اجرا شده است.

ابیات آوازی این اثر، در یک رویداد مرحله‌ای کامل می‌شود که در نوع خود کاری تازه محسوب می‌شود. ضمن اینکه با توجه به اهمیت موضوع آب در زندگی بشر، استفاده از مفاهیم آب، دریا، موج، باران و کلید واژه‌هایی از این دست در کنار عاشقانه‌های آهنگساز، آن را با سایر موسیقی، متفاوت ساخته و در عین حال به انسجام و استحکام اثر رونقی بخشیده است.»

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=51190

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا