موسیقیموسیقی ایران

گفتگو با علیرضا کیا، خواننده آهنگ «خواب‌های خوب»

به گزارش کامینگ سون موزیک: آهنگ «خواب‌های خوب» علیرضا کیا بُرشی کوتاه از زندگی کودکان کار است که با ترانه‌‌ای از حسن سرداری و آهنگسازی و تنظیم امید سنجر موسوی منتشر شده است. در ادامه صحبت‌های او درباره مراحل ساخت این اثر را می‌خوانید.

علیرضا کیا ۱۵ سال است که به‌صورت حرفه‌ای در تولید و تهیه کار هنری (ازجمله تئاتر و فیلم) فعالیت می‌کند و خواب‌های خوب دومین قطعه‌ای است که با صدای او منتشر می‌شود. کیا در متن همراه این آهنگ نوشته است:

«برای تو که تنهایی
و تنها سهمت از زندگی رنج بود و درد.

روز‌های غریبی رو پشت سر گذاشتیم و در این مدت زندگی انگار رُخ تاریکش را بیشتر به رویمان آورد و بیشتر از قبل سخت گرفت، به شانه‌های کوچکی که بار سنگین زندگی را به دوش کشیدند و دنیا را به خود، شرمنده‌تر از آنچه بود کردند.»

آهنگ «خواب‌های خوب» بُرشی کوتاه از زندگی کودکان کار است که با ترانه‌‌ای از حسن سرداری و آهنگسازی و تنظیم امید سنجر موسوی منتشر شده است. علیرضا کیا درباره مراحل ساخت خواب‌های خوب می‌گوید:

«مشغول یکی از کار‌های کوتاه با نام «کوچه‌های خراسان» بودیم که دوستان پیشنهاد دادند تیتراژ کار را خودم بخوانم. موضوع کار امام رضا (ع) بود و از روی علاقه‌ام به ایشان تصمیم گرفتم این کار را بخوانم. ترانه آن کار را حسن سرداری نوشت و آهنگسازی را هم نوید بهبودی انجام داد. همکاری ما از آنجا شکل گرفت. من و آقای سرداری دغدغه‌های مشترکی داشتیم. یک‌سال‌ونیم پیش تصمیم گرفتیم کاری برای کودکان کار بسازیم. نیتمان هم فقط کمک بود تا اتفاق مثبتی برای آن‌ها بیفتد. در این مسیر متوجه شدیم که هنرمندان دیگری هم دغدغه‌مند هستند. آن‌ها بدون چشم‌داشت و با نیت پاک به کمک ما آمدند. کار هم قرار نبود از صدا و سیما یا رسانه خاصی پخش شود و همه دلی به تیم اضافه شدند. ابتدا آقای امید سنجر موسوی آهنگ‌سازی کار را پذیرفت. بعد نوید بهبودی که از آهنگ‌ساز‌های باسابقه و باتجربه شهر مشهد است میکس و مستر کار را برعهده گرفت. از طریق دوست خوبمان آقای داود بهگام، از عکاسان اجتماعی مشهد، به آقای مهراد حیدری معرفی شدیم. آقای حیدری، که از نوازنده‌های سرشناس و چیره‌دست ایران است، کار را شنیدند و دوست داشتند و بدون دریافت هزینه گیتار اثر را نواختند.

همراه قطعه خواب‌های خوب ویدئویی هم منتشر شده که تصاویری از کودکان کار را نشان می‌دهد. علیرضا کیا درباره ساخت این ویدئو می‌گوید:

«موزیک ویدئو به این شکل ساخته شد که خودم تصاویری را در سطح شهر از کودکان کار می‌گرفتم؛ در مترو، جلو رستوران، اطراف حرم و … . بخشی از تصاویر هم آرشیوی است. آقای رحمانی‌نسب هم پای کار آمدند و تدوین موزیک ویدئو را به عهده گرفتند و به این شکل ویدئو ساخته شد.»

خواننده قطعه خواب‌های خوب در پایان می‌گوید: «در این سال‌ها و با توجه به فعالیت‌های هنری که داشته‌ام مسائل اجتماعی همواره دغدغه‌ام بوده است و همیشه سعی کردم در تولیدات هنری به چالش‌های اجتماعی بپردازم، با این هدف و امید که مسیری هموار شود و چالشی برطرف گردد تا شاهد فردایی روشن باشیم. خواب‌های خوب حاصل نیت یک جمع دغدغه‌مند است. به امید روزی که در جهان هیچ کودکی مجبور به کار نباشد.»

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=51172

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا