موسیقیموسیقی ایران

موسیقی پاپ آدامسی چیست؟

به گزارش کامینگ سون موزیک:  پیروز ارجمند درباره خوانندگان نوظهوری که وارد عرصه موسیقی می‌شوند و با سرعت نیز از یادها می‌روند، می‌گوید من آثار آن‌ها را جزو موسیقی پاپ آدامسی می‌دانم که مانند آدامس، برای اولین بار شیرین هستند ولی بعد از یک‌بار شنیده شدن شیرینی خود را از دست می‌دهند و از یادها می‌روند.

برنامه موسیقی‌محور «صباهنگ»، یکشنبه ۲۶ دی‌ماه میزبان پیروز ارجمند، موسیقی‌شناس قومی، آهنگساز و نوازنده شد.

ارجمند که در کارنامه کاری‌اش سابقه مدیرکلی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را هم دارد، درباره موسیقی پاپ ایران گفت: «موسیقی پاپ در کشورمان دوره‌های مختلفی داشته است. اولین دوره در دهه ۷۰ با ظهور محمد اصفهانی، احسان خواجه‌امیری و علیرضا اعصار شکل گرفت و در دوره بعد خوانندگانی چون محمد علیزاده، بنیامین بهادری، محسن چاوشی و حمید عسگری وارد این عرصه شدند. در دوره سوم، نسل جدیدی با ویژگی‌های جدید وارد این عرصه شدند که این دوره را می‌توان دوره پست مدرن در موسیقی پاپ ایرانی دانست.»

او همچنین بیان کرد که در این دوره علاوه بر این که موسیقی پاپ روز جهان وارد موسیقی کشورمان می‌شود یک رگ و ریشه و هویت موسیقی ایرانی نیز در آن دیده می‌شود.

پیروز ارجمند در توصیه‌ای به جوانان تازه‌وارد عرصه موسیقی گفت: «هیچ هنرمندی در موسیقی موفق نخواهد بود، مگر این که اصول موسیقی را بیاموزد. یک اثر ماندگار دارای شعر خوب، تنظیم مناسب و آهنگسازی خوب است که همه این‌ها نیاز به آموزش اصولی دارد.»

او درباره خوانندگان نوظهوری که وارد عرصه موسیقی می‌شوند و با سرعت نیز از یادها می‌روند، افزود: «من آثار آن‌ها را جزو موسیقی پاپ آدامسی می‌دانم که مانند آدامس، برای اولین بار شیرین هستند ولی بعد از یک‌بار شنیده شدن شیرینی خود را از دست می‌دهند و از یادها می‌روند.»

برنامه «صباهنگ» هر روز ساعت ۱۸:۳۰ از شنبه تا چهارشنبه به تهیه‌کنندگی سجاد کلبادی‌نژاد و با اجرای فریبا باقری پخش می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=50844

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا