آلبوم ایرانموسیقیموسیقی ایران

رونمایی از آلبوم موسیقی قوالی هراتی

به گزارش کامینگ سون موزیک: آلبوم قوالی و مناقب خوانی‌های رضوی خراسانی توسط هنرمندان هرات افغانستان با عنوان “قول و قبول” در نگارخانه رضوان مشهد رونمایی شد.

هنرمندان هرات افغانستان آلبوم قوالی و مناقب خوانی‌های رضوی خراسانی را با عنوان “قول و قبول” در نگارخانه رضوان مشهد رونمایی شد.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در مراسمی که به همین مناسبت برگزار شد گفت: ارادت به اهل بیت(ع) از مشترکات بین شیعه و سنی است و هر کس به زبانی عشق خود را به این خاندان نشان می‌دهد.

حمید طالبی با اشاره به قوالی رضوی هم افزود: این قوالی خلق شد تا با زبان هنر که بسیاری از مشکلات را حل می‌کند شاهد ارتباطات معنوی با امام هشتم فراهم شود.

سایت “سرسفره شهدا” با هدف تکمیل آلبوم شهدای استان اصفهان رونمایی شد

وی گفت: در این مجموعه علاوه بر جنبه‌های هنری معنی و مفهوم نیز مهم است و به همین علت از بهترین شعر‌های شاعران ایرانی و افغانستانی در قالب هنری دلنواز و دلنشین استفاده شده است تا با شنیدن این نوا‌ها ارتباط معنوی بین محبان اهل بیت(ع) با امام رضا علیه السلام برقرار شود و انتظار می‌رود تا با تلاشی مضاعف بتوانیم فرهنگ رضوی را نیز ترویج و تبیین کنیم.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: در این مجموعه تلاش شده است تا از نگاه‌های مختلف موسیقی شبه قاره به خوبی استفاده شود تا توجه و احساس شنونده را بر انگیزد.

طالبی با اشاره به ارتباطات دیرینه بین دو ملت ایران و افغانستان افزود: هنر می‌تواند به عنوان دیپلماسی فرهنگی و هنری در جهان سیاست و ارتباطات نقش خود را به خوبی ایفا کند.

امیرمهدی حکیمی مدیرعامل موسسه آفرینش‌های آستان قدس رضوی نیز در این مراسم نشر مفاهیم فرهنگ رضوی را وظیفه امروز هنرمندان عنوان کرد.

هوشنگ جاوید یک پژوهشگر حوزه موسیقی آیینی هم در این مراسم گفت: هنرمندان شیعه و سنی 2 کشور ایران و افغانستان در یک وحدت عملی دست به تولید کاری دهند که در ستایش عالم آل محمد(ص) است.قدمت موسیقی قوالی به هندوستان و زمان حکومت امیر خسروی بلخی دهلوی برمی‌گردد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=50430

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا