موسیقیموسیقی ایران

سیاوش دمیریان با «تاریخ موسیقی» می‌آید

به گزارش کامینگ سون موزیک:  کارگاه «تاریخ موسیقی» سیاوش دمیریان اواخر دی ماه سال جاری برگزار می‌شود.

شایا اسدی (مدیر آکادمی شایا اسدی و مدرس موسیقی) گفت: کارگاه «تاریخ موسیقی» سیاوش دمیریان ۲۳ دی ماه سال جاری در چهار جلسه از سوی آکادمی شایا اسدی برگزار می‌شود که این کارگاه قرار است به صورت پروژه‌ای ادامه دار باشد.

این موسیقیدان در ادامه بیان کرد: از آنجا که امروز در اجرای بسیاری از آثار موسیقی کلاسیک خلأ نداشتن دانش کافی از تاریخ موسیقی احساس می‌شود تصمیم گرفتیم تا در آکادمی شایا اسدی پروژه گسترده تاریخ موسیقی را اجرا کنیم البته نه از قرون وسطی، زیرا بسیاری از کارگاه‌ها و دوره‌های تاریخ موسیقی از این عنوان شروع می‌شود.

وی افزود: ما تصمیم گرفتیم نگاهی گسترده‌تر و ریشه‌ای‌تر به این پروژه داشته باشیم و از قبل از تمدن‌ها و از پیشا تاریخ و پارینه سنگی شروع کنیم با این دیدگاه که تاثیرات این دوره‌های آغازین است که جایگاه امروزی تاریخ موسیقی را رقم زده است و این زنجیر هنر در پیشا تاریخ تا مدرن جدایی ناپذیر و غیر قابل خلاصه شدن است.

این هنرمند در ادامه خاطرنشان کرد: بعد از دوره پارینه سنگی دوره نوسنگی و بعد شروع تمدن‌ها است. بین النهرین، سومر، بابل، عاشور، مصر باستان، چین، هندوستان، یونان، نقاط عطف موسیقی در یونان باستان، رم باستان و بعد از این‌ها تازه قرون وسطی و بعد رنسانس، باروک، پیدایش اپرا، مکتب کلاسیک، مکتب رمانتیک، پیدایش مکتب روز، تاثیرات انقلاب کبیر فرانسه در موسیقی، مکتب امپرسیونیسم، تحولات اجتماعی در این دوره، عظمت موسیقی روس در قرن بیستم و در آخر موسیقی مدرن مورد بررسی و تجزیه و تحلیل به شکل کامل قرار می‌گیرد.

شایا اسدی در پایان گفت: همچنین آثار تمام آهنگسازان با نگاهی کلی چه از نظر فرم و چه‌ها مونیخ مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=50248

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا