موسیقیموسیقی ایران

انتقاد خواننده رپ مسلمان از برخی رویکردها به عید مسیحیان

به گزارش کامینگ سون موزیک: خواننده رپ مسلمان، به پیام‌های تبریک سال نو میلادی که از جانب برخی طرفداران مسلمانش برای او ارسال شد، واکنش نشان داد و ابراز تعجب کرد. او تاکید کرده است: ما به عید مسیحیان احترام می‌گذاریم اما این روز، روز عید ما نیست.

گاندی دجونا با نام هنری«گیمز»، خواننده رپ فرانسوی که مسلمان است، وقتی با پیام‌های تبریک سال نو میلادی از جانب هواداران مسلمانش مواجه شد، با انتشار پیام‌هایی در صفحه اینستاگرام خود، از مسلمانان خواست از فرستادن پیام تبریک سال نو میلادی به او دست بردارند.

گیمز از مسلمانی که در ایام عید مسیحیان برایش پیام تبریک فرستاده‌اند صراحتا انتقاد کرده و گفته است: «لطفا از فرستادن پیام تبریک سال نو مسیحیان برای من دست بردارید. می‌دانید که از این کار خوشم نمی‌آید و پیام‌های تبریک را پاسخ نخواهم گفت. اما شما همچنان در طول ماه‌های ژانویه و فوریه برای من پیام تبریک سال نو میلادی می‌فرستید. عجیب است که این پیام‌های تبریک را کسانی برایم می‌فرستند که مثل خود من مسلمان هستند. بیایید به آنچه به ما مربوط است تمرکز کنیم و با قدرت از ارزش‌های خودمان محافظت کنیم.»

انتقاد خواننده رپ مسلمان از برخی رویکردها به عید مسیحیان
گاندی دجونا با نام هنری«گیمز»

این در حالی است که برخی از دنبال کنندگانش در فضای مجازی به این اظهارات واکنش نشان داده و گفته‌اند، اگر تبریک عید مسیحیان برای مسلمانان ایرادی دارد، موسیقی نیز در اسلام حرام است؛ این کاربران تصریح کرده‌اند که اگر جیمز به قوانین اسلام پایبند است، باید موسیقی را هم رها کند و خیلی از گناهان دیگر را هم مرتکب نشود.

این خواننده مسلمان اما به جشن گرفتن برخی از مسلمانان برای عید مسیحیان نیز اشاره کرده و گفته است، وقتی درختان بزرگ کریسمس را خانه مسلمانان می‌بینم، می‌فهمم که ایرادی در آن خانه وجود دارد. لطفا این کارها را رها کنید. ناراحتم می کند. این‌ کار گامی دیگر در جهت نابودی است.

گیمز جشن گرفتن روز شکرگزاری را هم توسط برخی از مسلمان عجیب دانسته و اشاره کرده، این در حالی است که غیرمسلمانان به اعیاد فطر و قربان که از اعیاد مهم مسلمانان است، چنین رویکردی ندارند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=50202

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا