موسیقیموسیقی ایران

موسیقی اقوام را با «نی‌لبک» بشنوید

به گزارش کامینگ سون موزیک:  برنامه جدید «نی‌لبک» در رادیو صبا به معرفی موسیقی اقوام می‌پردازد.

وحید کمالی زاده گوینده و تهیه‌کننده برنامه جدید «نی لبک» درباره این برنامه در رادیو صبا که به تازگی راه افتاده است بیان کرد: «نی لبک» برنامه موسیقی محوری است که همزمان با شروع فصل زمستان راهی آنتن رادیو صبا شده است و با محوریت موسیقی‌های محلی در فضایی شاد و پرانرژی فعالیت دارد.

وی ادامه داد: این برنامه هر روز صبح ساعت ۶:۱۵ پخش می‌شود تا با فضایی شاد و فرح بخش در اولین ساعات روز به مخاطبان شور و نشاط ببخشد.

گوینده «نی لبک» درباره اهمیت موسیقی‌های محلی عنوان کرد: امروزه بخش وسیعی از ردیف و موسیقی دستگاهی ما، شامل گوشه‌ها و نغمه‌هایی است که از طریق موسیقی محلی ما به این جایگاه راه یافته‌اند. بسیاری از آوازهای ناشناخته و زیبا در دل این نوع از موسیقی قرار دارند و با یک نگاه اجمالی می‌توان گستردگی و زیبایی موسیقی محلی را درک کرد.

کمالی زاده درباره هدف و محتوای این برنامه بیان کرد: «نی لبک» با هدف اشاعه موسیقی سنتی به پخش آواها، نواها و موسیقی سنتی می‌پردازد این برنامه را می‌توان وحدت اقوام مختلف ایرانی دانست، که در آن دستگاه‌های موسیقی و سازهای ایرانی معرفی می‌شود.

وی افزود: در میان اقوام مختلف ایرانی، موسیقی ریشه و اصالت دارد. موسیقی در رگ و خون ایرانی‌ها تنیده شده است و اغلب اقوام ایرانی بر اساس رسم و آیین پدران خود، علاقمندی به موسیقی محلی را حفظ کرده‌اند.

گوینده «نی لبک» در پایان گفت: در این برنامه با پخش صداهای خواننده قدیمی محلی به صورت مستند به معرفی موسیقی اقوام و نوازنده‌های موسیقی نواحی مختلف ایران می‌پردازد.

«نی لبک» هر روز ساعت ۶:۱۵ از رادیو صبا روی موج اف ام ردیف ۱۰۵.۵ مگاهرتز بشنوید.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=49588

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا