موسیقیموسیقی ایران

روایت بهزاد عبدی از آهنگسازی برای فیلم کوتاه و بلند

به گزارش کامینگ سون موزیک: بهزاد عبدی معتقد است فیلم‌های کوتاهی چون فیلم‌های کوتاه بسته «وضعیت قرمز» که حرفه‌ای ساخته شده‌اند، تله فیلم نیستند و باید روی پرده دیده شوند.

بهزاد عبدی آهنگساز باسابقه سینما درباره تفاوت آهنگسازی برای فیلم کوتاه و فیلم بلند بیان کرد: خیر، تفاوتی ندارد. «سینما» سینماست و اینکه فیلم بلند یا کوتاه باشد تفاوتی در کار منِ آهنگساز نخواهد داشت اما فیلم‌های کوتاه همچون ضرب المثل «کم گوی و گزیده گوی چون دُر» این کم‌گویی نیز باید در موسیقی آنها نیز نمود داشته باشد.

وی تاکید کرد: فیلم‌های کوتاه عموماً موسیقی تیتراژ و کمابیش لحظاتی را در متن، موسیقی نیاز دارند اما در عین حال باید آن تاثیرگذاری که خودِ فیلم کوتاه در رساندن پیام دارد، در موسیقی نیز مشهود باشد و باید در عین کوتاهی، ماندگار شود؛ به هیمن دلیل ساخت موسیقی برای فیلم کوتاه و بلند از نظر کیفی تفاوت برای من ندارد.

عبدی درباره اکران فیلم‌های کوتاه که در قالب یک مجموعه در سینماهای «هنر و تجربه» روی پرده می‌روند و مجموعه «وضعیت قرمز»، گفت: اکران‌های جمعی فیلم‌های کوتاه، اتفاقی فوق االعاده است و امیدوارم فیلم‌های کوتاه «وضعیت قرمز» نیز اکران خوبی را تجربه کنند.

این آهنگساز همچنین در مورد اکران آنلاین فیلم‌های کوتاه نیز اظهار کرد: بالاخره سینما را باید در سالن سینما و روی پرده سینما مشاهده کرد، چراکه فیلم‌های کوتاهی چون فیلم‌های بسته «وضعیت قرمز» که حرفه‌ای ساخته شده‌اند، تله فیلم نیستند و به اعتقاد من باید روی پرده دیده شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=49585

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا