موسیقیموسیقی ایران

«نواهای مرتضی‌خان» با نوازندگی مزدا انصاری منتشر می‌شود

به گزارش کامینگ سون موزیک: آلبوم «نواهای مرتضی‌خان» شامل آثار مرتضی‌خان محجوبی،‌ اثر مزدا انصاری (نوازنده پیانو و آهنگساز) توسط نشر آوای مهربانی منتشر می‌شود.

آلبوم موسیقی «نواهای مرتضی‌خان» شامل ۱۲ قطعه از آهنگ‌ها و قطعات ساخته مرتضی‌خان محجوبی با تک‌نوازی پیانو مزدا انصاری از سوی نشر آوای مهربانی به‌زودی منتشر می‌شود.

«نواهای مرتضی‌خان»، اولین آلبوم تک‌نوازی انصاری، نوازنده برجسته پیانو است که منتشر می‌شود و آن را به استاد فخری ملک‌پور تنها یادگار مرتضی خان محجوبی تقدیم کرده است.

این آهنگساز و مدرس پیانو، که خود هنر آموخته شیوه پیانونوازی استاد جواد معروفی است پس از سال‌ها نوازندگی و همراهی با اساتید بزرگ موسیقی اولین آلبوم تک‌نوازی خود را به نواختن آثار جاودان استاد بی‌بدیل پیانوی ایرانی، مرتضی‌خان محجوبی اختصاص داده است و در این آلبوم قطعات «جانا به نگاهی»، «ای ناله‌ی بی‌اثر»، «آواز و چهارمضراب دشتی»، «نوای نی»، «من بی‌دل ساقی»، «من از روز ازل»، «نام عاشق»، «بزم گدا»، «زلف تو»، «دیلمان» و «کاروان» را نواخته است.

ضمنا بیژن بیژنی (خواننده موسیقی ایرانی و خطاط)، عهده‌دار خوشنویسی روی جلد آلبوم بوده و میکس و مسترینگ را عهده حامی حقیقی انجام داده است و پخش را نیز نشر و پخش جوان برعهده دارد.

مزدا انصاری متولد ۱۳۴۵ در تهران است. در کارنامه آهنگسازی او به دو آلبوم موفق «آه باران» با خوانندگی استاد فقید محمدرضا شجریان و «شب جدایی» به خوانندگی همایون شجریان دیده می‎شود. او فراگیری پیانو را ابتدا نزد «برادران دیهیمی» آغاز و سپس نزد «جواد معروفی» ادامه داد. از جمله استادانش در زمینه آهنگسازی به «حسین دهلوی» و «فرهاد فخرالدینی» می‌توان اشاره کرد. از سال ۱۳۷۲ همکاری خود را با مرکز موسیقی صداوسیما آغاز نمود و در سال ۱۳۷۴ به عضویت شورای موسیقی آنجا درآمد که در سال ۱۳۸۸ به این همکاری پایان داد.

آلبوم «نواهای مرتضی‌خان» با شماره مجوز ۳۷۶۸-۱۴۰۰ از اول دی‌ماه در اختیار علاقه‌مندان موسیقی در سراسر کشور قرار دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=48895

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا