موسیقیموسیقی ایران

کسی‌که دنبال آلات موسیقی است از ایران برود

به گزارش کامینگ سون موزیک: دیده بان ایران نوشت : سیدکاظم موسوی ، نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم گفت : اگر افرادی که به دنبال آلات موسیقی یا امیال شخصی‌خودشان هستند، کشورهای دیگر هستند می‌توانند از ایران بروند.

آذر ۱۴۰۰ مهدی میراشرفی ، رئیس گمرک ایران در گفت‌وگویی خبر ممنوعیت کالایی را اعلام کرد که تا پیش از آن کسی از این ممنوعیت خبر نداشت. «آلات موسیقی جزو کالاهای گروه چهاری است که ورود آن به کشور ممنوع است.»

این در حالی است که کمی بعد غلام‌علی آهنکوب‌نژاد ، رئیس اتحادیه عینک‌سازان و عینک‌فروشان اهواز اعلام کرد که ورود «عینک آفتابی» هم به کشور ممنوع شده و این کالا جزء کالاهای لوکس حساب می‌شود!

در همین رابطه، سیدکاظم موسوی، نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم به ممنوعیت واردات آلات موسیقی و عینک آفتابی واکنش نشان داد.

نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم در باره ممنوعیت عینک آفتابی اظهار کرد: در خصوص ممنوعیت ورود عینک آفتابی، اگر مردم از آن استفاده پزشکی می‌کنند و توسط پزشک معالج توصیه به استفاده از آن شده است، در این مورد اشکالی ندارد. اگر یک مکانیسم در چارچوب قانون برای استفاده از عینک آفتابی تبیین شود، استفاده از آن اشکالی ندارد.

وی در ادامه افزود: اگر عینک آفتابی نیاز مردم باشد، اشکالی ندارد البته با توجه به شرایطی که گفتم و اینکه ارز بر نباشد ورود آن به کشور هیچ اشکالی ندارد.

سیدکاظم موسوی، نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم نایب اول رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم در رابطه ممنوعیت ورود ابزارآلات موسیقی به دیده بان ایران گفت: ورود آلات موسیقی به کشور به صلاح نیست چون کشور ما جمهوری اسلامی است. چرا باید با وجود این همه شهدا و علمایی که داریم آلات موسیقی به کشور وارد شود؟ موضوع آلات موسیقی و لوازمی از این قبیل آنقدر مهم نیستند که ما حتی برای آن وقت و ارزی خرج کنیم.

موسوی با تاکید بر این موضوع که صلاح نیست آلات موسیقی به کشور وارد شود، گفت: بنده صلاح نمی‌دانم که این لوازم به کشور وارد شود. بنده و همکارانم به عنوان خادم مردم دغدغه شب و روز ما فقط معیشت مردم است.

وی در ادامه تاکید کرد: آلات موسیقی که جزء کالای اساسی نیست که ما ورودش را الزامی بدانیم. عینک افتابی و یا آلات موسیقی باشد یا نباشد هیچ تفاوتی در زندگی مردم ایجاد نمی‌کند.

موسوی در پایان گفت: اگر افرادی که به دنبال آلات موسیقی یا امیال شخصی‌خودشان هستند، کشورهای دیگر هستند می‌توانند از ایران بروند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=48748

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا