موسیقیموسیقی ایران

شهرام شکوهی از موسیقی در دوران کرونا گفت

به گزارش کامینگ سون موزیک: شهرام شکوهی، ترانه‌سرا و خواننده با تاکید بر این‌که در این دو سال کنسرت‌های موسیقی خاموش شدند و اهالی آن خانه‌نشین، گفت: کرونا تمام ابعاد زندگی انسان را تحت الشعاع قرار داد. حوزه‌های مختلف هنری هر کدام به نوعی لطمه خوردند و در این بین موسیقی از همه بیشتر. فیلم‌های سینمایی کمابیش ساخته شدند، گالری‌های نقاشی هرازگاهی برگزار شدند، نمایش‌ها گه گاه روی سن تئاتر رفتند و… اما کنسرت‌های موسیقی خاموش شدند و موسیقی به ورشکستگی رفت.

این آهنگساز با اشاره به موسیقی فاخر دفاع‌مقدس و اهمیت این موسیقی ادامه داد: اگر می‌بینید در دوران هشت سال دفاع‌مقدس آثار متفاوت و زیادی در حوزه‌های مختلف هنری و خاصه حوزه موسیقی خلق شد، به این دلیل بود که به جنگ از بعد ملی و ارزشی نگاه شد و لحنی حماسی برای این آثار انتخاب شد که برای نسل دیروز و فرداها شنیدنی است. در کرونا اما چه نکته غرورآفرینی وجود دارد که بتوان بر آن تکیه کرد و بر آن اساس تولید محتوا داشت. ضمن این‌که کرونا و اتفاقات مشابه آن، چیزی جز ترس و ناامیدی و وحشت ندارد و بنابراین هنرمند انگیزه و علاقه‌ای برای اشاعه آن ندارد.

او ادامه داد: در این دو سال تلاش‌هایی تصویری برای نمایش ازخودگذشتگی و فداکاری کادر درمان انجام گرفته اما ضروری است با مضمون این عزیزان کارهای هنری بیشتری تولید شود. البته در این مدت خواننده‌های بسیاری به بیمارستان‌ها رفتند و با اجرای برنامه‌ به نوعی دین خودشان را نسبت به کادر درمان ادا کردند. به جرات می‌گویم حوزه موسیقی در این دو سال تعطیل شده و از حوزه‌ای که تعطیل شده، نمی‌توان انتظار تولید داشت. تولید هزینه‌بر است و تجربه تاریخی می‌گوید معمولا شاهکارهای هنری بعد از وقوع حوادث رخ می‌دهد. امیدوارم زمانی‌که حوزه موسیقی مجددا با انرژی مضاعف شروع به فعالیت کرد، شاهد تولیدات ماندگاری با محتوای فداکاری کادر درمان باشیم.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=48559

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا