بیوگرافیتولدموسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

متولدین ۲ دسامبر سینما ، تئاتر و موسیقی؛ بریتنی اسپیرز

به گزارش کامینگ سون موزیک:  بریتنی جین اسپیرز (انگلیسی: Britney Jean Spears؛ زادهٔ ۲ دسامبر ۱۹۸۱) خواننده ، ترانه‌نویس و رقصندهٔ آمریکایی است. او برای تأثیراتش بر احیای موسیقی تین پاپ طی اواخر دههٔ ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰ میلادی شناخته می‌شود. اسپیرز پس از دوره‌ای حضور بر روی صحنه‌های نمایشی و مجموعه‌های تلویزیونی، در سال ۱۹۹۷ هنگامی که پانزده سال داشت قراردادی با جایو رکوردز بست. دو آلبوم استودیویی نخست او، … عزیزم یک بار دیگر (۱۹۹۹) و اوه!… باز هم دسته‌گل به آب دادم (۲۰۰۰) با موفقیت‌های جهانی همراه بودند. این دو آلبوم به یکی از پرفروش‌ترین آلبوم‌های جهان تبدیل شدند و اسپیرز موفق‌ترین هنرمند نوجوان در تاریخ شد. از او با عنوان افتخاری «پرنسس پاپ» نیز یاد می‌شود.

اسپیرز برای دو آلبوم استودیویی بعدی خود، بریتنی (۲۰۰۱) و داخل محدوده (۲۰۰۳)، مضامین بزرگسالی و تحریک‌آمیز بیشتر و زیبایی‌شناسی را در پیش گرفت و سپس در فیلم چهارراه (۲۰۰۲) ایفای نقش کرد. او تهیه‌کننده اجرایی پنجمین آلبوم استودیویی خود، بلک‌اوت (۲۰۰۷) شد، که اغلب به عنوان برترین اثر اسپیرز یاد می‌شود. تبلیغات برای این آلبوم ناشی از کشمکش‌های شخصی اسپیرز در آن زمان که بسیار عمومی شد، محدود شد و بعداً به‌طور غیرارادی تحت سرپرستی قرار گرفت. از آن زمان، او آلبوم‌های موفق سیرک (۲۰۰۸) و زن افسونگر (۲۰۱۱) را منتشر کرد، که تک‌آهنگ‌های آلبوم دومی به موفقیت‌های بسیاری در ایالات متحده دست یافت. در سال ۲۰۱۳، اسپیرز برای تبلیغ دو آلبوم استودیویی بعدی خود، بریتنی جین (۲۰۱۳) و گلوری (۲۰۱۶)، کنسرت‌های اقامتی چهار ساله خود، بریتنی: تکه‌ای از من را در هتل و کازینوی پلانت هالیوود واقع در لاس وگاس برگزار کرد. در سال ۲۰۱۹، از نبرد حقوقی اسپیرز بر سرپرستی خود پرده برداری شد و منجر به ایجاد جنبش #بریتنی را آزاد کنید شد. در سال ۲۰۲۱، اظهارات اسپیرز از سوابق عمومی نشان داد که او تیم مدیریت و خانواده خود را به سوءاستفاده از اموالش متهم کرده و خواستار فسخ این توافق شد.

نام در زمان تولد بریتنی جین اسپیرز
زادهٔ ۲ دسامبر ۱۹۸۱ ‏(۳۹ سال)
مک‌کام، میسیسیپی، ایالات متحده
پیشه
  • خواننده
  • ترانه‌نویس
  • رقصنده
  • بازیگر
سال‌های فعالیت ۱۹۹۲–اکنون
همسر(ها)
  • جیسون آلن الکساندر (ا. ۲۰۰۴–۲۰۰۴)
  • کوین فردرلین (ا. ۲۰۰۴–۲۰۰۷)
شریک(های)
زندگی
سام اصغری (۲۰۱۶–اکنون، نامزد)
فرزندان ۲
والدین
  • جیمز اسپیرز (پدر)
  • لین اسپیرز (مادر)
خویشاوندان
  • برایان اسپیرز (برادر)
  • جیمی لین اسپیرز (خواهر)
جایزه(ها) فهرست کامل
وبگاه
  • britneyspears.com
  • britney.com
پیشه موسیقی
ژانر
  • پاپ
  • دنس-پاپ
  • تین پاپ
ساز(ها) خواننده
ناشر(ان)
  • جایو
  • آرسی‌ای
همکاری‌های مرتبط اینوسنس

اسپیرز توانسته شش آلبوم خود را در رتبه نخست بیلبورد ۲۰۰ به ثبت برساند، او همچنین به‌صورت انفرادی چهار تک‌آهنگ رتبه اول را در ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد به ثبت رسانده‌است: «عزیزم یک بار دیگر…»، «زن‌باره»، «۳» و «در مقابل من به‌کار می‌بری». همچنین ریمیکس ترانهٔ «اس و ام» به همراه ریانا در رتبه اول جدول بیلبورد قرار گرفت. سایر تک‌آهنگ‌ها، «اوه!… باز هم دسته‌گل به آب دادم»، «سمی» و «جیغ و داد» در صدر جدول‌های فروش اکثر کشورها قرار گرفته‌اند. با انتشار ترانه «۳» در سال ۲۰۰۹ و «در مقابل من به‌کار می‌بری» در سال ۲۰۱۱، او پس از ماریا کری به نخستین هنرمندان تاریخ موسیقی تبدیل شد که تک‌آهنگ‌هایشان در کوتاه‌ترین مدت در رتبه اول ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد قرار می‌گیرند. نخستین تک‌آهنگ اسپیرز با نام «عزیزم یک بار دیگر…» که در سال ۱۹۹۸ منتشر شد، در سال ۲۰۲۰ توسط مجله رولینگ استون به عنوان بزرگترین تک‌آهنگ آغازین از یک هنرمند در تمام دوران شناخته شد.

ویدئوشناسی همراه با رقص اسپیرز، همچون موزیک ویدئو «من برده تو هستم»، یکی از نقاط کانونی موفقیت شغلی وی به‌شمار می‌رود. به همین دلیل، او جایزه پیشگام ویدئو مایکل جکسون را دریافت کرده‌است. او جوایز و افتخارات بسیاری کسب کرده‌است؛ از جمله یک جایزه گرمی؛ سیزده رکورد جهانی گینس؛ شش جایزه موزیک ویدئوی ام‌تی‌وی؛ هفت جایزه موسیقی بیلبورد از جمله جایزه هنرمند هزارهٔ؛ جایزه آیکان افتتاحیه رادیو دیزنی؛ و یک ستاره در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود.مجلهٔ تایم در سال ۲۰۲۱ از او به‌عنوان یکی از ۱۰۰ شخص تأثیرگذار جهان یاد کرد.

اسپیرز از سوی مجله بیلبورد به عنوان هشتمین هنرمند بزرگ دهه ۲۰۰۰ میلادی رتبه‌بندی شد. او یک پاپ آیکان تلقی می‌شود و با فروش بیش از ۱۰۰ میلیون از آثار خود، از جمله بیش از ۷۰ میلیون آثار در ایالات متحده آمریکا، یکی از پرفروش‌ترین هنرمندان موسیقی در جهان است. اسپیرز در ایالات متحده چهارمین هنرمند پرفروش آلبوم زن در دوره نیلسن سانداسکن و همچنین در دهه ۲۰۰۰ بیشتر از هر هنرمندی آلبوم‌هایش به فروش رفته‌است. در سال ۲۰۰۴، اسپیرز یک برند عطر با همکاری الیزابت آردن، آی‌ان‌سی. راه‌اندازی کرد؛ فروش محصولات اسپیرز تا سال ۲۰۱۲ به بیش از ۱٫۵ میلیارد دلار رسید. فوربز اسپیرز را به عنوان پردرآمدترین هنرمند زن در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۱۲ معرفی کرده‌است. او همچنین در مدت ۱۲ سال، هفت بار در صدر فهرست محبوب‌ترین افراد مشهور سرچ‌شده در اینترنت قرار گرفته و یک رکورد از زمان آغاز اینترنت در اختیار دارد.

زندگی و حرفه

۱۹۸۱–۱۹۹۷: اوایل زندگی و آغاز حرفه

بریتنی جین اسپیرز در ۲ دسامبر ۱۹۸۱ در مک‌کام، میسیسیپی متولد شد. او فرزند دوم لین آیرین بریجز و جیمز پارنل اسپیرز است. مادربزرگ مادری او، لیلیان پورتل، انگلستانی بود (در لندن متولد شد) و یکی از پدربزرگ مادری او اهل مالت بود. خواهر و برادرش برایان جیمز و جیمی لین اسپیرز هستند. او در کمربند انجیلی زاده شد، جایی که منحصراً از نظر اجتماعی، محافظه‌کاری مسیحیت انجیلی نفوذ مذهبی قدرتمندی در آنجا دارند. او به عنوان یک بپتیست جنوبی تعمید گرفت و از کودکی در یک گروه کر کلیسایی آواز می‌خواند. او همچنین در بزرگسالی تعالیم کابالیست را مطالعه کرده‌است.

در سه سالگی، او شروع به شرکت در آموزش‌های رقص در زادگاهش، کنتوود، لوئیزیانا کرد و برای اجرا به عنوان یک هنرمند انفرادی در مراسم سالانه موسیقی انتخاب شد. اسپیرز در سن پنج سالگی، اولین حضور خود را در صحنه محلی با اجرای آواز «این کودک چیست؟» در کودکستان فارغ‌التحصیلی خود آغاز کرد. او همچنین در دوران کودکی خود درس‌های ژیمناستیک و آواز را آموخته بود و در بسیاری از مسابقات در سطح ایالت و نمایش‌های استعدادیابی کودکان پیروز شد. او دربارهٔ اهداف خود در دوران کودکی گفت، «در دنیای خودم بودم، […] من در سنین پایین متوجه شدم که قرار است چه کاری انجام دهم».

در هشت سالگی، اسپیرز و مادرش لین، به آتلانتا، جورجیا سفر کردند تا در سال ۱۹۹۰ برای احیای کلوپ میکی موس، آزمون هنرپیشگی دهد. مدیر بازیگران، مت کازلا، او را به دلیل جوان بودن رد کرد، اما او را با نانسی کارسون، یک عامل استعدادیابی در نیویورک سیتی آشنا کرد. کارسون تحت تأثیر آواز اسپیرز قرار گرفت و پیشنهاد کرد او را در مدرسه هنرهای نمایشی حرفه‌ای ثبت نام کند؛ اندکی پس از آن، لین و دخترانش به یک آپارتمان اجاره‌ای در نیویورک نقل مکان کردند.

اسپیرز برای نخستین نقش حرفه‌ای خود به عنوان بازیگر ذخیره، به عنوان نقش اصلی تینا دانمارک در آف برادوی موزیکال سنگدل! استخدام شد. او همچنین به عنوان یک شرکت کننده در نمایش تلویزیونی محبوب جستجوی ستاره ظاهر شد و در بسیاری از تبلیغات انتخاب شد. در دسامبر ۱۹۹۲، او در کنار کریستینا آگیلرا، جاستین تیمبرلیک، رایان گاسلینگ و کری راسل برای کلوپ میکی موس انتخاب شد. پس از لغو نمایش در سال ۱۹۹۶، او به میسیسیپی بازگشت و در آکادمی پارک‌لن مک‌کام شرکت کرد.

بریتنی یک ژیمناستیک کار تعلیم دیده بود. او تا سن ۹ سالگی در کلاس‌های ژیمناستیک و مسابقات نیز شرکت می‌کرد. او در گروه کر کلیسای محلی باپتیست به آوازخوانی و رقص مشغول شد. در سن ۸ سالگی، درکانال «دیزنی» برای سریال «کلوپ جدید میکی موس» آزمون صدا داد. اگرچه در آن زمان او خیلی جوان تشخیص داده شد که به سریال بپیوند ولی تهیه‌کننده او را به نماینده شهر نیویورک معرفی کرد. بریتنی سپس سه تابستان را در شهر نیویورک در مدرسه هنری «دانشکده حرفه‌ای نمایشی هنر» گذراند. در سال ۱۹۹۲ او در یک برنامه تلویزیونی محبوب به نام «جستجوی ستاره»شرکت کرد.

او نخستین دور رقابت‌ها در این برنامه تلویزیونی را برنده شد ولی نهایتاً باخت. در سن ۱۱ سالگی بریتنی به کانال «دیزنی» برای شرکت در «کلوپ جدید میکی موس» بازگشت. او در سال‌های ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۴ در این برنامه درخشید در حالی که او فقط ۱۳ سال داشت. وقتی که برنامه به پایان رسید بریتنی به کنوود برگشت و به مدت یکسال تحصیلات متوسطه را ادامه داد.

در سال ۱۹۹۷ بریتنی به یک گروه پاپ دخترانه به نام «اینوسنس» پیوست. بعد در همان سال، او دموی یک آهنگ تک خوانی را توسط کمپانی «جایو رکوردز» ضبط کرد. سپس او تور کنسرت در آمریکا برگزار کرد که اسپانسر آن مجله نوجوان آمریکایی بود و سرانجام او یک هنرمند آزاد برای گروه’N Sync و بک‌استریت بویز شد.

۲۰۰۱–۲۰۰۲: بریتنی و فیلم چهارراه

در فوریه ۲۰۰۱ اسپیرز یک قرارداد تبلیغاتی ۷ تا ۸ میلیون دلاری با پپسی امضا کرد و کتابی با مادرش به عنوان هدیه مادر، منتشر کرد. در نوامبر ۲۰۰۱، سومین آلبوم اسپیرز به نام بریتنی منتشر شد. وی در حالی که در تور بود از الهام گرفتن هنرمندان هیپ هاپ مانند جی-زی و د نپتون استفاده کرد و می‌خواست با سرگرمی آلبوم را ایجاد کند. این آلبوم به رتبه یک در بیلبورد ۲۰۰ رسید و به پنج آلبوم برتر در استرالیا، بریتانیا و اروپا تبدیل شد و بیش از ۱۵ میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش رساند.

استفن توماس از آل‌میوزیک توضیح داد: «آلبوم بریتنی در تلاش است تا شخصیت خود را عمیق‌تر کند در حالی که هنوز هم بریتنی قابل تشخیص است، بزرگسال تر می‌شود. […] به نظر می‌رسد ستاره‌ای که اکنون صدای خود را پیدا کرده و تصحیح کرده‌است، در نتیجه بهترین آلبومش است». این آلبوم با دو نامزدی جایزه گرمی بهترین آلبوم آواز پاپ و بهترین اجرای آواز زن پاپ برای «حفاظتی بیش از حد» مورد تقدیر قرار گرفت و سال ۲۰۰۸ در مجله انترتینمنت ویکلی به عنوان «۱۰۰ آلبوم ۲۵ سال گذشته» ثبت شد. نخستین تک‌آهنگ این آلبوم با عنوان «من برده تو هستم» در نمودار ده رتبه برتر جهان رسید. اجرای اسپیرز در جایزه نماهنگ ام‌تی‌وی ۲۰۰۱، همراه یک ببر در قفس و یک مار پایتونان بزرگ که روی شانه‌های او کشیده شده بود مورد تقدیر قرار گرفت. و همچنین از بنیاد مردمی رعایت اصول اخلاقی در برابر جانوران مورد انتقاد قرار گرفت. جکلن ونا از ام‌تی‌وی عملکرد اسپیرز را در این مراسم خلاصه کرد و گفت: «اجرای اسپیرز در این مراسم، یکی از برجسته‌ترین تصاویر را در ۲۷ سال اخیر ایجاد کرده‌است».

اسپیرز برای پشتیبانی از این آلبوم، شروع به اجرای یک تور با عنوان تور خیال پردازی در میان یک رؤیا کرد. این نمایش به دلیل نوآوری‌های فنی خود مورد قدردانی بسیاری قرار گرفت. این تور ۴۳/۷ میلیون دلار درآمد کسب کرد و پس از تو شر به دومین تور پردرآمد سال ۲۰۰۲ توسط یک هنرمند زن تبدیل شد. موفقیت کاری وی در سال ۲۰۰۲ توسط فوربز برجسته شد زیرا اسپیرز به عنوان قدرتمندترین فرد مشهور جهان شناخته شد. اسپیرز همچنین نخستین نقش اصلی خود را در فیلم چهارراه، که در فوریه ۲۰۰۲ اکران شد به دست آورد. اگرچه این فیلم به‌طور گسترده مورد ضبط قرار گرفت، منتقدین هنرمندی اسپیرز را ستودند و این فیلم یک موفقیت در گیشه بود. چهارراه که بودجه ۱۲ میلیون دلاری ساخته‌شد با فروش بیش از ۶۱٬۱ میلیون دلار در سراسر جهان روبرو شد.

در ژوئن سال ۲۰۰۲، اسپیرز نخستین رستوران خود به نام Nyla را در نیویورک سیتی افتتاح کرد و با استناد به سوء مدیریت و «عدم موفقیت مدیریت در اجرای کامل تصدی او»، پشتیبانی خود را از رستوران در ماه نوامبر پایان داد. در ژوئیه ۲۰۰۲، اسپیرز اعلام کرد که به دلیل استراحت، ۶ ماه از حرفه خود دوری خواهد کرد. با این حال، او در ماه نوامبر به استودیو بازگشت تا آلبوم تازه خود را ضبط کند.

روابط اسپیرز با جاستین تیمبرلیک پس از سه سال به پایان رسید. در دسامبر ۲۰۰۲، تیمبرلیک تک‌آهنگ «یک رودخانه برایم گریه کن» را به عنوان دومین تک‌آهنگ از نخستین آلبوم انفرادی خود منتشر کرد. در نماهنگ این ترانه ظاهری شبیه به اسپیرز به وجود آمده و شایعاتی را مبنی بر عدم کفار بودن وی ایجاد کرد. در پاسخ، اسپیرز ترانه «هربار» را با خواننده پشتیبان و دوست خود آنت آرتانی نوشت. در همان سال، فرد درست از گروه لیمپ بیزکت اعلام کرد که در رابطه با اسپیرز بوده‌است. با این حال، اسپیرز ادعاهای دورست را تکذیب کرد. وی در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۰۹، اعلام کرد: «من حدس می‌زنم که در آن زمان که کسی مثل من با او در ارتباط بود».

۲۰۰۳–۲۰۰۵: داخل محدوده و ازدواج

در اوت ۲۰۰۳، اسپیرز با همراهی کریستینا آگیلرا «مثل یک باکره» را در جایزه نماهنگ ام‌تی‌وی اجرا کرد. در وسط اجرا مدونا به آنها پیوست و همدیگر را بوسیدند. این حادثه کاملاً عمومی شد. در سال ۲۰۰۸ ام‌تی‌وی این اجرا را به عنوان بهترین اجرا تاریخ در جایزه نماهنگ ام‌تی‌وی ذکر کرد. همچنین مجله بلندر این اجرا را به عنوان یکی از بیست و پنج لحظه سکسی موسیقی در تاریخ تلویزیون ذکر کرد. اسپیرز چهارمین آلبوم استودیویی خود با نام داخل محدوده را در نوامبر ۲۰۰۳ منتشر کرد. وی با نوشتن و فعالیت بیشتر در آلبوم، خلاقیت بیشتر موارد آلبوم را بر عهده گرفت.

مجله ویب توضیح داد که «این آلبوم نشان دهنده پیشرفت اسپیرز در ترانه‌سرایی است». ان‌پی‌آر این آلبوم را به عنوان یکی از «۵۰ آلبوم برتر دهه» ذکر کرد و افزود: «تاریخ یک دهه پاپ ساخته شده و بی‌عیب‌ونقص روی کار او نوشته شده‌است». داخل محدوده در هفته نخست انتشار، بیش از ۶۰۹٬۰۰۰ نسخه در ایالات متحده به فروش رساند و به رتبه نخست در نمودارهای فروش رسید؛ بر پایه سانداسکن، اسپیرز نخستین هنرمند زن است که چهار آلبوم نخست خود را به رتبه یک نمودار بیلبود ۲۰۰ رسانده‌است. این آلبوم همچنین در صدر نمودارهای فرانسه و ده آلبوم برتر در بلژیک، دانمارک، سوئد، و هلند نیز حضور داشت. داخل محدوده بیش از ۱۰ میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش رسانده‌است. این آلبوم دارای چهار تک‌آهنگ است: «من در برابر موسیقی» با همکاری مدونا؛ «سمی» که نخستین گرمی را برای بهترین ضبط رقص از آن اسپیرز کرد؛ «هربار» و «تکان دهنده».

در ۳ ژانویه ۲۰۰۴ اسپیرز با دوست دوران کودکی خود، جیسون آلن الکساندر در یک کلیسای عروسی کوچک در لاس وگاس، نوادا ازدواج کرد. این ازدواج ۵۵ ساعت بعد، در پی دادخواستی به دادگاه ابلاغ شد و منجر به طلاق شد و اسپیرز اعلام کرد: «فاقد درک از اقدامات او بودم».

در مارس ۲۰۰۴ وی برای پشتیبانی از آلبوم داخل محدوده، تور هتل اونیکس را آغاز کرد. در ژوئن ۲۰۰۴ زانوی چپ اسپیرز در حین فیلمبرداری نماهنگ «تکان دهنده» شکست. اسپیرز مجبور به آرتروسکپی شد و مجبور شد هشت تا دوازده هفته در دوره درمان خود باقی بماند و تور هتل اونیکس را پس از چندین نماش لغو کرد.

در طی سال ۲۰۰۴ اسپیرز از طریق دوستی‌اش با مدونا به مذهب کابالا پیوست.

در ژوئیه ۲۰۰۴ اسپیرز با رقصنده آمریکایی، کوین فدرلین که سه ماه قبل با او ملاقات کرده بود رابطه دوستی برقرار کرد. عشق هر دو مورد توجه جدی رسانه‌ها قرار گرفت؛ زیرا فردرلین به تازگی با شار جکسون، هنرپیشه آمریکایی که فرزند دومشان در آن زمان باردار بود قطع رابطه کرد. مراحل رابطه آنها در نخستین نمایش واقعیت اسپیرز به نام بریتنی و کوین: هرج و مرج رخ داد. آنها مراسم عروسی خود را در ۱۸ سپتامبر ۲۰۰۴ برگزار کردند. اما به دلیل تأخیر در نهایی کردن توافق پیش از ازدواج، این زوج سه هفته بعد در ۶ اکتبر به‌طور قانونی ازدواج کردند. اندکی پس از آن، وی نخستین عطر خود را با همکاری الیزابت آردن، منتشر کرد که باعث شکستن رکورد فروش ناخالص هفته نخست این شرکت برای یک عطر شد. در اکتبر ۲۰۰۴، اسپیرز برای تشکیل خانواده، یک دوره استراحت کاری در پیش گرفت.

بهترین آهنگ‌ها: میراث من به عنوان نخستین آلبوم گردآوری‌شده در نوامبر ۲۰۰۴ منتشر شد. اسپیرز نسخه بازخوانی حق مخصوص من از بابی براون به عنوان تک‌آهنگ اصلی این آلبوم منتشر کرد و در صدر نمودارهای فنلاند، ایرلند، ایتالیا، و نروژ قرار گرفت. تک‌آهنگ دوم «کاری کن» در استرالیا، انگلستان و دیگر کشورهای اروپایی جزء ده تک‌آهنگ برتر بود. در اوت ۲۰۰۵، اسپیرز تک‌آهنگ «روزی (خواهم فهمید)» را که برای نخستین فرزندش اختصاص داده بود را منتشر کرد. در نوامبر ۲۰۰۵ او نخستین آلبوم ریمیکس خود را با نام بی در میکس: ریمیکس‌ها منتشر کرد که از یازده ریمیکس تشکیل شده‌است. این آلبوم به فروش بیش از یک میلیون نسخه در سراسر جهان رسید.

۲۰۰۶–۲۰۰۷: مبارزات شخصی و خاموشی

در فوریه ۲۰۰۶ تصاویری از اسپیرز در حال رانندگی به همراه پسرش، شان پخش شد که به جای اینکه در صندلی ماشین باشد در بغل او بود. مدافعان حقوق کودکان از عکس‌های وی که فرمان را با یک دست و پسرش را با دست دیگر نگه‌داشته بود وحشت زده شدند. اسپیرز مدعی شد که این حادثه به دلیل برخورد هراس‌انگیز با پاپاراتزی رخ داده و این اشتباه از جانب او بود.ماه بعد، وی در یک قسمت سریال ویل و گریس با عنوان بازیگر مهمان حضور داشت.

در ژوئن ۲۰۰۶ اسپیرز اعلام کرد که دیگر در مذهب کابالا حضور ندارد و توضیح داد: «دین من، پسرانم هستند». دو ماه پس از آن، چند عکس برهنه اسپیرز برای جلد مجله هارپرز بازار منتشر شد. این عکس به شدت با جلد مجله‌ای از دمی مور در سال ۱۹۹۱ مقایسه شد. در سپتامبر ۲۰۰۶ وی فرزند دوم خود را به دنیا آورد. در نوامبر ۲۰۰۶ اسپیرز با استناد به اختلافات غیرقابل توافق، از فدرلاین درخواست طلاق کرد. طلاق آنها در ژوئیه ۲۰۰۷ نهایی شد؛ یعنی هنگامی که این زوج به توافق رسیدند که سرپرستی فرزندان خود را به اشتراک بگذارند.

در ژانویه سال ۲۰۰۷ عمه اسپیرز که با او بسیار نزدیک بود بر اثر سرطان تخمدان درگذشت. در ماه فوریه، اسپیرز کمتر از یک روز در مرکز ترک اعتیاد آنتیگوآ ماند. شب بعد، او موی سر خود را در تارزنا، لس‌آنجلس تراشید. وی طی هفته‌های بعد، خود را در یک مراکز روان درمانی بستری کرد. در مه ۲۰۰۷ او مجموعه‌ای از کنسرت‌های تبلیغاتی‌اش را در سالن هاوس آف بلوز با عنوان تور م+م آغاز کرد. در اکتبر ۲۰۰۷ اسپیرز، سرپرستی فرزندان خود را دست داد. دلایل حکم دادگاه برای عموم افشا نشده‌است. همچنین از اسپیرز توسط لویی ویتون به دلیل قانون حق تکثیر نماهنگ «کاری کن» در سال ۲۰۰۵ شکایت شد که منجر به ممنوعیت این فیلم در ایستگاه‌های تلویزیونی اروپا شد.

در اکتبر ۲۰۰۷ اسپیرز پنجمین آلبوم استودیویی خود را با نام خاموشی منتشر کرد. این آلبوم در صدر نمودارهای کانادا و ایرلند قرار گرفت و در شماره دو بیلبورد ایالات متحده، فرانسه، ژاپن، مکزیک و انگلستان و در ده آلبوم برتر استرالیا، کره جنوبی، نیوزیلند و بسیاری از کشورهای اروپایی قرار گرفت. در ایالات متحده، اسپیرز تنها هنرمند زن شد که پنجمین آلبوم استودیویی خود را در دو اسلات برتر این نمودار آغاز کند. این آلبوم نقدهای مثبتی را از منتقدین موسیقی دریافت کرد و بیش از ۳ میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش رسانده‌است. خاموشی آلبوم سال را در جایزه موسیقی ام‌تی‌وی اروپا ۲۰۰۸ کسب کرد و به عنوان پنجمین آلبوم برتر پاپ دهه را توسط تایمز بدست آورد.

اسپیرز تک‌آهنگ اصلی «باز هم می‌خوام» را در جایزه نماهنگ ام‌تی‌وی ۲۰۰۷ اجرا کرد. این اجرا توسط بسیاری مورد انتقاد قرار گرفت. با وجود واکنش شدید، این تک‌آهنگ، موفقیت جهانی بدست آورد و در شماره یک نمودار کانادا و در ده کشور به رتبه بالایی رسید. تک‌آهنگ دوم، «تکه‌ای از من» در صدر جدول ایرلند قرار گرفت و در استرالیا، کانادا، دانمارک، نیوزیلند و انگلستان به جمع ۵ تک‌آهنگ نفر برتر رسید. سومین تک‌آهنگ «سر حرف را باز کن» در سال بعد منتشر شد و به دلیل عدم توانایی اسپیرز در تبلیغ آن، موفقیت متوسطی داشت. در دسامبر ۲۰۰۷ اسپیرز با یک پاپاراتزی به نام عدنان غلیب، رابطه دوستی برقرار کرد.

۲۰۰۸–۲۰۱۰: سرپرستی (حقوقی قیمومت) برای اسپیرز

در ژانویه ۲۰۰۸ اسپیرز از انصراف سرپرستی پسرانش به فدرلاین خودداری کرد. وی پس از اینکه پلیس که به خانه‌اش وارد شد در مرکز پزشکی سیدرز-ساینای بستری شد و گفت که به نظر می‌رسد وی تحت تأثیر یک ماده ناشناس است. روز بعد، حق ملاقات اسپیرز در جلسه اضطراری دادگاه به حالت تعلیق درآمد و به فدرلاین سرپرستی قانونی فرزندان داده شد. اسپیرز به بخش روانپزشکی مرکز پزشکی رونالد ریگان دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس منتقل شد و کنترل کامل دارایی‌های وی را در محافظت پدرش جیمز اسپیرز و وکیلش اندرو والت داده شد. اسپیرز پنج روز بعد، از بیمارستان مرخص شد. آنها برای ۱۲ سال کنترل بسیاری از امور از جمله اطلاعات مربوط به سلامتش یا اینکه با چه کسی دیدار کند در دست داشتند. اسپیرز از سال ۲۰۰۸ هیچ کنترلی بر مسائل مالی و امور زندگی حرفه‌ای خود نداشته‌است.

ماه بعد، اسپیرز به عنوان بازیگر مهمان در سریال «آشنایی با مادر» قسمت «ده جلسه» در نقش اَبی بازی کرد. او برای عملکردش در سریال، نظرات مثبتی دریافت کرد و همچنین این قسمت سریال به بالاترین رتبه خود را تا آن هنگام بدست آورد. در ژوئیه ۲۰۰۸ اسپیرز پس از توافق با فدرلاین و مشاور وی، برخی از قوانین حق بازدید از فرزندانش را بدست آورد. در سپتامبر ۲۰۰۸ اسپیرز چند جوایز جایزه نماهنگ ام‌تی‌وی با طرح طنز از پیش ضبط شده و سخنرانی مقدماتی با جونا هیل. برای نماهنگ سال، بهترین نماهنگ زن و بهترین نماهنگ‌های جهان را برای تک‌آهنگ «تکه‌ای از من» بدست آورد.

پس از آن، یک فیلم مستند درون ریز ۶۰ دقیقه‌ای با نام بریتنی: برای ضبط برای بازگشت شرح حال اسپیرز به صنعت موسیقی به کارگردانی فیل گریفین ساخته شد. این مستند در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۰۸ در بورلی هیلز، کالیفرنیا، هالیوود و شهر نیویورک فیلمبرداری شد. این مستند برای دو شب از ام‌تی‌وی برای ۵٫۶ میلیون بیننده پخش شد و بالاترین امتیاز در فهرست زمان پخش یکشنبه شب در تاریخ شبکه را بدست آورد.

در دسامبر ۲۰۰۸ ششمین آلبوم استودیویی اسپیرز با نام سیرک منتشر شد که نظر مثبت منتقدین موسیقی را دریافت کرد. این آلبوم در کانادا، جمهوری چک و ایالات متحده و در میان ده کشور و بسیاری از کشورهای اروپایی در شماره یک قرار گرفت. در ایالات متحده، اسپیرز به جوانترین هنرمند زن تبدیل شد که توانسته پنج آلبوم شماره یک بدست آورد و نامش در رکورد جهانی گینس ثبت شد. وی همچنین به تنها خواننده در سانداسکن تبدیل شد که چهار آلبوم با ۵۰۰٬۰۰۰ نسخه یا بیشتر از آن به فروش رسانده‌است.

این آلبوم یکی از پر فروش‌ترین آلبوم‌های سال بود و توانست بیش از ۴ میلیون نسخه در جهان به فروش برساند. تک‌آهنگ اصلی آلبوم، «زن‌باره» از هنگام «عزیزم یک بار دیگر…» به نخستین تک‌آهنگ شماره ۱ اسپیرز در ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد تبدیل شد. این ترانه نیز در صدر جدول‌های بلژیک، کانادا، دانمارک، فنلاند، فرانسه، نروژ و سوئد قرار گرفت. همچنین در بخش بهترین ضبط رقص گرمی نامزد شد. در ژانویه ۲۰۰۹ اسپیرز و پدرش، حکمی را علیه مدیر پیشین خود سام لطفی، دوست پسر پیشین عدنان غلیب و وکیلش جان اردلی گرفتند. بر پایه اسناد دادگاه، همهٔ آن‌ها در نظر داشتند که کنترل امور اسپیرز را بدست آورند. حکمی علیه لطفی و غلیب صادر شد که از تماس با اسپیرز یا قرار گرفتن در فاصله ۲۵۰ متری او، دارایی یا اعضای خانواده وی جلوگیری کنند. در مارس ۲۰۰۹ اسپیرز تور سیرک با هنرمندی بریتنی اسپیرز را آغاز کرد. با فروش ناخالص ۱۳۱٫۸ میلیون دلاری، این پنجمین تور پر درآمد سال در ایالات متحده شد.

در نوامبر ۲۰۰۹ اسپیرز دومین آلبوم بهترین‌های خود را با نام مجموعه تک‌آهنگ‌ها را منتشر کرد. تک‌آهنگ لید آلبوم «۳» تبدیل به سومین شماره یک اسپیرز در ایالات متحده شد. در مه ۲۰۱۰ نمایندگان اسپیرز تأیید کردند که اسپیرز و جیسون ترویک تصمیم گرفته‌اند تا روابط دوستی خود پایان دهند و بر روابط شخصی خود تمرکز کنند. در همان سال، اسپیرز یک خط تولید پوشاک با نسخه محدود برای کندیز طراحی کرد که در ژوئیه ۲۰۱۰ در فروشگاه‌ها عرضه شد.در سپتامبر ۲۰۱۰ وی در یک قسمت تک‌جلوه در برنامه تلویزیونی گلی با عنوان «بریتنی / بریتانی» ظاهر شد. این قسمت بالاترین رتبه گلی را تا آن هنگام بدست آورده‌است.

۲۰۱۱–۲۰۱۲: زن افسونگر و ایکس فاکتور

در مارس ۲۰۱۱ اسپیرز هفتمین آلبوم استودیویی خود را با نام زن افسونگر منتشر کرد. این آلبوم در ایالات متحده، کانادا و استرالیا با شماره یک به اوج خود رسید و تقریباً در نمودار کشورهای دیگر، در صدر ده آلبوم برتر قرار گرفت. اوج آلبوم در ایالات متحده، اسپیرز برای بیشترین شمار آلبوم شماره یک در کنار ماریا کری و جنت جکسون قرار گرفت. این آلبوم در ایالات متحده، بیش از ۱ میلیون نسخه فروخته‌است و توانست گواهی پلاتین را از انجمن آرای‌ای‌ای بدست آورد.

تک‌آهنگ اصلی این آلبوم با نام «علیه من به‌کار می‌بری» در شماره یک در ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد آغاز به کار کرد و تبدیل به چهارمین تک‌آهنگ شماره یک اسپیرز در این جدول شد و او پس از ماریا کری به دومین هنرمند تاریخ تبدیل شد که ۲ تک‌آهنگ را در مدت کوتاهی به شماره یک ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد رسانده‌است. تک‌آهنگ دوم «تا دنیا دنیاست» در در ماه مه به شماره سه در ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد رسید در حالی که تک‌آهنگ سوم «می‌خوام برم» در ماه اوت به شماره هفت رسید. زن افسونگر نخستین آلبوم اسپیرز است که در آن سه تک‌آهنگ به ۱۰ آهنگ برتر در ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد رسیده‌است. چهارمین و آخرین تک‌آهنگ «مجرم» در سپتامبر ۲۰۱۱ منتشر شد. نماهنگ این ترانه به دلیل استفاده از اسلحه‌های ماکت هنگام فیلمبرداری در منطقه‌ای از لندن که به شدت تحت تأثیر شورش‌های ۲۰۱۱ انگلستان بود توسط سیاستمداران بریتانیا مورد انتقاد قرار گرفت.

مدیر برنامه‌های اسپیرز به‌طور خلاصه پاسخ داد و گفت: «این فیلم داستانی فانتزی است که با دوست‌پسر بریتنی، جیسون تراویک است فیلمبرداری شده که اشعار آهنگی را که سه سال پیش از رخداد شورش‌ها نوشته شده‌است، پخش می‌کند». در آوریل ۲۰۱۱ اسپیرز در یک ریمیکس از آهنگ «اس و ام» ریانا ظاهر شد.این ترانه در اواخر ماه به شماره یک در ایالات متحده رسید و به پنجمین تک‌آهنگ شماره یک اسپیرز در نمودار تبدیل شد. در فهرست پایان سال بیلبورد ۲۰۱۱ اسپیرز در رده چهاردهمین هنرمند سال، سی و دو در هنرمند بیلبورد ۲۰۰ و ده در هنرمند ۱۰۰ داغ بیلبورد قرار گرفت. همچنین اسپیرز ترانه «شلاق» را برای آلبوم وقتی خورشید غروب می‌کند از گروه موسیقی پاپ راک آمریکایی، سلنا گومز و سین نوشت.

در ژوئن ۲۰۱۱ اسپیرز تور زن افسونگر را آغاز کرد. ده اجرای نخست این تور، ۶٫۲ میلیون دلار درآمد کسب کردند و رتبه پنجاه و پنج از فهرست ۱۰۰ تور برتر آمریکای شمالی پولاستار را برای نیمه سال بدست آورد. این تور پس از ۷۹ اجرا در ۱۰ دسامبر ۲۰۱۱ در پورتوریکو به پایان رسید. یک دی‌وی‌دی از این تور در نوامبر ۲۰۱۱ منتشر شد. در اوت ۲۰۱۱ اسپیرز جایزه پیشگام ویدئو مایکل جکسون را در جایزه ام‌تی‌وی ۲۰۱۱ دریافت کرد. ماه بعد، وی دومین آلبوم ریمیکس خود را با نام بی در میکس: ریمیکس‌ها ۲ منتشر کرد. در ماه دسامبر، اسپیرز با همکار و دوست دیرینه‌اش، جیسون تراویک رابطه دوستی برقرار کرد. تراویک در آوریل ۲۰۱۲ به همراه پدرش پشتیبان اسپیرز شد. در ژانویه ۲۰۱۳ اسپیرز و تراویک نامزدی خود را به پایان رساندند. همچنین تراویک به عنوان همکار پشتیبان اسپیرز برداشته شد.

در مه ۲۰۱۲ اسپیرز برای جایگزینی نیکول شرزینگر به عنوان داور برای دومین فصل از نسخه آمریکایی ایکس فاکتور استخدام شد و به سایمون کاول، ال.ای. رید و دمی لواتو که جایگزین پائولا عبدل شده بود، پیوست. وی با دستمزد ۱۵ میلیون دلاری، به پردرآمدترین داور سریال رقابت آواز در تاریخ تلویزیون تبدیل شد. با این حال، کیتی پری با ۲۵ میلیون دلار دستمزد در امریکن آیدل رکورد اسپیرز را در سال ۲۰۱۸ شکست. اسپیرز از طبقه نوجوانان پشتیبانی کرد و درنتیجه کارلی رز ساننکلر به فینال راه یافت و به عنوان برنده فصل معرفی شد. همچنین اسپیرز برای فصل سوم این نمایش همکاری نکرد.

اسپیرز در ترانه «جیغ و داد» که به صورت تک‌آهنگ از چهارمین آلبوم استودیویی ویل.آی.ام منتشر شده بود همکاری کرد. این آهنگ بعداً به ششمین تک‌آهنگ شماره یک اسپیرز در جدول فروش بریتانیا تبدیل شد و در ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد در ایالات متحده به رتبه ۳ رسید. جیغ و داد با فروش بیش از ۸/۱ میلیون نسخه در سراسر جهان، به یکی از پرفروش‌ترین آهنگ‌های سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ تبدیل شد. نماهنگ این ترانه سومین نماهنگ پربیننده سال ۲۰۱۳ در ویوو با وجود انتشار در سال ۲۰۱۲ بود. در ماه دسامبر، مجله فوربز اسپیرز را پرفروش‌ترین هنرمند در سال ۲۰۱۲ را با درآمد تقریبی ۵۸ میلیون دلار معرفی کرد.

۲۰۱۳–۲۰۱۵: بریتنی جین و بریتنی: تکه‌ای از من

اسپیرز کار بر روی هشتمین آلبوم استودیویی خود، بریتنی جین را در دسامبر ۲۰۱۲ آغاز کرد. تهیه‌کننده اجرایی این آلبوم بر عهده ویل.آی.ام بود که در مه ۲۰۱۳ مشخص شد.در حین ضبط آلبوم بریتنی جین، اسپیرز یک تک‌آهنگ با نام «اوه لا لا» که تیتراژ فیلم اسمورف‌ها ۲ بود را در ژوئن ۲۰۱۳ منتشر کرد. در ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۳ وی در برنامه صبح بخیر آمریکا حضور یافت تا کنسرت اقامتی دو ساله خود را در محل هتل و کازینوی پلانت هالیوود در لاس وگاس با عنوان بریتنی: تکه‌ای از من اعلام کند. کنسرت‌ها از تاریخ ۲۷ دسامبر ۲۰۱۳ آغاز شدند و در کل، ۱۰۰ نمایش در طول سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ را شامل شدند. اسپیرز در همان هنگام اعلام کرد که بریتنی جین در ۳ دسامبر ۲۰۱۳ در ایالات متحده منتشر خواهد شد.

این آلبوم از طریق آرسی‌ای رکوردز منتشر شد که نخستین همکاری اسپیرز با این شرکت و آخرین همکاری با جایو رکوردز و زامبا رکوردز بود. این آلبوم به دلیل درگیری‌های زمانی مربوط به آماده‌سازی برای بریتنی: تکه‌ای از من، تبلیغات ضعیفی و فروش تجاری کمی داشت. پس از انتشار، آلبوم با فروش ۱۰۷٬۰۰۰ کپی در هفته نخست به شماره ۴ در بیلبورد ۲۰۰ ایالات متحده رسید و به کم فروش‌ترین آلبوم اسپیرز در ایالات متحده تبدیل شد. همچنین این آلبوم در جدول آلبوم‌های بریتانیا با فروش ۱۲٬۹۵۹ نسخه در هفته نخست به شماره ۳۴ رسید و به کم فروش‌ترین آلبوم اسپیرز در این کشور تبدیل شد.

«سلیطه کار کن» به عنوان تک‌آهنگ اصلی از آلبوم بریتنی جین، یک روز زودتر از تاریخ انتشار اصلی به دلیل فاش‌شدن اینترنتی در ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۳ منتشر شد. این ترانه رتبه ۱۲ در ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد ایالات متحده را بدست آورد و همچنین سی و یکمین ترانه اسپیرز به‌شمار می‌رفت که وارد این نمودار شده‌است. این ترانه بالاترین فروش اسپیرز را از هنگام تک‌آهنگ شماره یک ۲۰۱۱ «علیه من به‌کار می‌بری» را به خود اختصاص داد. بر خلاف خود آلبوم «سلیطه کار کن» موفق به کسب رتبه هفتم در جدول تک‌آهنگ‌های بریتانیا شد و همچنین در بین بهترین ترانه‌های کشورهای برزیل، ایتالیا، کانادا، مکزیک، اسپانیا و کره جنوبی قرار گرفت.

دومین تک‌آهنگ «عطر» در ۳ نوامبر ۲۰۱۳، دو روز زودتر از آنچه در ابتدا اعلام شد، منتشر شد. این ترانه در رتبه ۷۶ در ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد قرار گرفت. در اکتبر ۲۰۱۳ وی به عنوان خواننده مهمان در آهنگ «اس‌ام‌اس (بنگرز)» مایلی سایرس، که از چهارمین آلبوم استودیویی سایرس با نام بنگرز (۲۰۱۳) برگرفته شده بود، ظاهر شد. در ۸ ژانویه ۲۰۱۴ اسپیرز در چهلمین دوره جوایز برگزیده مردم در تئاتر مایکروسافت واقع در لس آنجلس موفق به کسب هنرمند برتر پاپ شد. در اوت ۲۰۱۴ اسپیرز تأیید کرد که قراردادش را با آرسی‌ای تمدید کرده‌است و در حال نوشتن و ضبط موسیقی تازه برای آلبوم بعدی خود است.

در اوت ۲۰۱۴ اسپیرز از طریق حساب توئیتر خود اعلام کرد که یک خط تولید پوشاک به نام مجموعه بریتنی اسپیرز صمیمی را راه‌اندازی کرده‌است. فروش کالاها از ۹ سپتامبر ۲۰۱۴ در ایالات متحده و کانادا از طریق وبگاه مجموعه اسپیرز صمیمی گشایش یافت. این وبگاه بعداً در ۲۵ سپتامبر برای خرید در اروپا در دسترس قرار گرفت. محصولات این شرکت هم‌اکنون به بیش از ۲۰۰ کشور جهان از جمله استرالیا و نیوزیلند ارسال می‌شودند. در ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۴ اسپیرز در برنامه صبح بخیر بریتانیا تأیید کرد که قراردادش را با سالن The AXIS و Planet Hollywood Resort & Casino تمدید کرده‌است تا کنسرت‌های اقامتی بریتنی: تکه‌ای از من را برای دو سال دیگر ادامه دهد.

در مارس ۲۰۱۵ مجله پیپل تأیید کرد که اسپیرز در ۴ مه ۲۰۱۵ تک‌آهنگ تازه‌ای به نام «دختران زیبا» را با ایگی آزیلیا منتشر خواهد کرد. این ترانه در ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد به رتبه ۲۹ رسید و در نمودار بین‌المللی به رتبه متوسط رسید. اسپیرز و آزیلیا این آهنگ را به صورت زنده در جوایز موسیقی بیلبورد ۲۰۱۵ در محل کنسرت اقامت اسپیرز اجرا کردند که پاسخ‌های مثبتی را از منتقدین دریافت کرد. مجله هفتگی سرگرمی با تقدیر از این عملکرد، خاطرنشان کرد: «اسپیرز یکی از پر انرژی‌ترین اجراهای تلویزیونی خود را در چند سال اخیر ارائه داده‌است».

در ۱۶ ژوئن ۲۰۱۵ جورجو مورودر آلبوم خود را با نام دژا وو منتشر کرد که اسپیرز در ترانه «غذاخوری تام» حضور داشت. این ترانه به عنوان چهارمین تک‌آهنگ از این آلبوم در ۹ اکتبر منتشر شد. در طی یک مصاحبه، مورودر از صدای آوازهای اسپیرز تقدیر کرد و گفت که او با این آهنگ «کار خوبی» انجام داده و همچنین گفت که اسپیرز «به قدری خوب به نظر می‌رسد که شما به سختی او را تشخیص خواهید داد». در مراسم جوایز برگزیده نوجوانان ۲۰۱۵ اسپیرز جایزه کندیز استایل آیکان را دریافت کرد و نهمین جایزه این مراسم به وی اهدا شد. در ماه نوامبر، اسپیرز به عنوان هنرمند مهمان، در یک نسخه داستانی از خودش در سریال سی‌دابلیو، جین باکره بازی کرد. در این نمایش، او با شخصیت جینا رودریگز به رقص با ترانه «سمی» پرداخت.

۲۰۱۶–۲۰۱۸: گلوری، ادامهٔ کنسرت اقامتی و تور تکه‌های از من

در سال ۲۰۱۶، اسپیرز از طریق شبکه‌های اجتماعی تأیید کرد که ضبط نهمین آلبوم استودیویی‌اش تحت عنوان گلوری را آغاز کرده‌است. در ۱ مارس ۲۰۱۶، مجلهٔ وی اعلام کرد که اسپیرز علاوه بر آشکار کردن سه جلد مختلف که توسط ماریو تستینو برای رویداد مهم منتشر شده‌است، بر روی جلد صدمین شماره خود به تاریخ ۸ مارس ۲۰۱۶ ظاهر می‌شود. استیفان گان، سر ویراستار مجله بیان کرد که اسپیرز به دلیل جایگاه خود به عنوان یک نماد در صنعت، برای شماره “V100” انتخاب شده‌است. گان اظهار داشت: «چه کسی در این دنیا با گوش‌دادن به موسیقی او بزرگ نشده‌است؟». در مه ۲۰۱۶، اسپیرز یک اپلیکیشن بازی نقش‌آفرینی نامرتب با عنوان بریتنی اسپیرز: رؤیای آمریکایی را راه‌اندازی کرد. این اپلیکیشن توسط گلو موبایل ایجاد شد و از طریق آی‌اواس و گوگل پلی در دسترس قرار گرفت. در ۲۲ مه ۲۰۱۶، اسپیرز یک قطعه مختلف از تک‌آهنگ‌های گذشتهٔ خود را در جوایز موسیقی بیلبورد ۲۰۱۶ اجرا کرد. اسپیرز علاوه بر افتتاحیه نمایش، جایزه هزاره بیلبورد را نیز دریافت کرد.

در ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۶، اسپیرز تک‌آهنگ آغازین «مرا بساز» از نهمین آلبوم استودیویی خود را منتشر کرد که شامل آوازهای مهمان رپر آمریکایی جی-ایزی بود. آلبوم گلوری به‌طور رسمی در تاریخ ۲۶ اوت ۲۰۱۶ منتشر شد. در ۱۶ اوت ۲۰۱۶، ام‌تی‌وی و اسپیرز اعلام کردند که او در جوایز ویدئو موسیقی ام‌تی‌وی ۲۰۱۶ اجرا می‌کند. این اجرا نخستین بار بود که اسپیرز پس از اجرای کاملاً تحریک آمیز «باز هم می‌خوام» در نمایش ۲۰۰۷، نه سال پیش از آن، به وی‌ام‌ای بازگشت. همراه با «مرا بساز»، اسپیرز و جی-ایزی همچنین تک‌آهنگ من، خودم و من از جی-ایزی را اجرا کردند.

اسپیرز برای شماره اکتبر ۲۰۱۶ روی جلد ماری کلر ظاهر شد. در حین انتشار، اسپیرز گفت کرد که او در گذشته از اضطراب وحشتناک رنج می‌برده‌است و مادر بودن نقش اساسی در کمک به او برای غلبه بر آن داشته‌است. اسپیرز در این شماره گفت: «پسران من اهمیتی نمی‌دهند که همه چیز عالی نباشد. آنها دربارهٔ من قضاوت نمی‌کنند،». در نوامبر ۲۰۱۶، طی مصاحبه‌ای با بلاگ لاس وگاس، اسپیرز تأیید کرد که او قبلاًکار بر روی آلبوم بعدی خود را آغاز کرده‌است. او اظهار داشت: «مطمئن نیستم که می‌خواهم آلبوم بعدی به چه صورت باشد. […] فقط می‌دانم که از ورود دوباره به استودیو هیجان زده‌ام و در حال حاضر دوباره شروع به ضبط کرده‌ام.» در همان ماه، او نسخهٔ ریمیکس «مهمانی چرت زدن» را به عنوان دومین تک‌آهنگ گلوری با حضور تیناشی منتشر کرد.

او پس از دیدن سام اصغری، همبازی او در موزیک ویدئو «مهمانی چرت زدن» در صحنه فیلم‌برداری، شروع به گذاشتن قرار عشقانه با او کرد. در ژانویه ۲۰۱۷، اسپیرز از چهار نامزدی در چهل و سومین جوایز برگزیده مردم چهار برد کسب کرد، از جمله هنرمند مورد علاقه پاپ، هنرمند زن، چهره مشهور رسانه‌های اجتماعی و همچنین همکاری کمدی برای بازی با الن دی‌جنرس در شوی الن دی‌جنرس. در مارس ۲۰۱۷، اسپیرز اعلام کرد که کنسرت اقامت او در خارج از کشور به عنوان تور جهانی بریتنی: زنده در کنسرت با تاریخ‌هایی در شهرهای منتخب آسیا اجرا می‌شود. در آوریل ۲۰۱۷، حزب کار اسرائیل اعلام کرد که انتخابات مقدماتی ژوئیه خود را برای جلوگیری از درگیری با کنسرت فروخته‌شده اسپیرز در تل آویو، با توجه به ترافیک و نگرانی‌های امنیتی، برنامه‌ریزی مجدد خواهد کرد.

همچنین مدیر برنامه‌های اسپیرز، لری رودولف اعلام کرد که اقامت اسپیرز، به دنبال پایان قرارداد وی تا پایان سال ۲۰۱۷ دیگر تمدید نخواهد شد. در ۲۹ آوریل ۲۰۱۷ اسپیرز نخستین دریافت کننده جایزه آیکان در جوایز موسیقی رادیو دیزنی ۲۰۱۷ شد. در ۴ نوامبر ۲۰۱۷ اسپیرز در افتتاحیه بزرگ بنیاد سرطان کودکان نوادا، پردیس بریتنی اسپیرز در لاس وگاس شرکت کرد. در همان ماه، مجله فوربز اعلام کرد که اسپیرز هشتمین موسیقی‌دان برتر زن است که در سال ۲۰۱۷، ۳۴ میلیون دلار درآمد کسب کرده‌است.

در ۳۱ دسامبر ۲۰۱۷ اسپیرز نمایش نهایی بریتنی: تکه‌ای از من را اجرا کرد. بر پایه‌گذارش‌های انجام شده، عملکرد نهایی ۱٬۱۷۲ میلیون دلار به ثبت رسیده‌است و یک رکورد تازه در آفیس برای یک نمایش در لاس وگاس انجام شد. آخرین نمایش به‌طور زنده با اجرای ترانه‌های «سمی» و «سلیطه کار کن» در تلویزیون پخش شد و توانست رکورد ۲۵/۶ میلیون بیننده را بدست‌آورد.

در ژانویه ۲۰۱۸، اسپیرز بیست و چهارمین عطر خود را با الیزابت آردن منتشر کرد و برگزاری تور تکه‌ای از من را در ژوئیه ۲۰۱۸ در آمریکای شمالی و اروپا اعلام کرد. بلیت‌ها در عرض چند دقیقه برای شهرهای بزرگ به فروش رسیدند و تاریخ‌های اضافی برای پاسخگویی به درخواست‌ها افزوده شد. پیتبول پشتیبانی از تور را در اروپا بر عهده داشت. این تور به ترتیب در آمریکای شمالی و در سراسر جهان به ترتیب در جدول‌های ۱۰۰ تورهای سال ۲۰۱۸ در رتبه‌های ۸۶ و ۳۰ قرار گرفت. درمجموع، این تور ۵۴٫۳ میلیون دلار با ۲۶۰٫۵۳۱ بلیط فروخته شده بدست آورد و ششمین تور پرفروش بانوان سال ۲۰۱۸ و دومین تور پرفروش بانوان بریتانیا ۲۰۱۸ بود. در ۲۰ مارس ۲۰۱۸ اسپیرز بعنوان بخشی از کمپین

خانه مد لوکس فرانسه با کنزو همکاری کرد. در ۱۲ آوریل ۲۰۱۸ به خاطر نقش اسپیرز در «تسریع در پذیرش برای جامعه ال‌جی‌بی‌تی» با جایزه پیشتاز گلد در جایزه رسانه‌ای گلد تقدیر شد. در ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ اپیک رایت از همکاری تازه خود با اسپیرز برای نخستین‌بار در خط مد خودش در سال ۲۰۱۹ خبر داد که شامل پوشاک، لوازم جانبی و الکترونیک می‌شود. در ۲۱ اکتبر ۲۰۱۸ اسپیرز در مسابقات فرمول یک جایزه بزرگ ایالات متحده در آستین برنامه اجرا کرد که در نهایت به عنوان اجرای پایانی بخش تور تکه‌ای از من، اعلام شد.

در ۱۸ اکتبر ۲۰۱۸ اسپیرز دومین نمایش اقامت خود در لاس وگاس، بریتنی: سلطه را اعلام کرد که قرار بود نخستین اجرا در ۱۳ فوریه ۲۰۱۹ در پارک ام‌جی‌ام آغاز شود. برای هر اجرا ۵۰۷٬۰۰۰ دلار برنامه‌ریزی شده بود که به بالاترین عملکرد باکس آفیس در لاس وگاس استریپ تبدیل می‌شد. با این حال، وی در ۴ ژانویه ۲۰۱۹ اعلام کرد که پس از آنکه پدرش دچار پارگی روده بزرگ شده، اقامت را لغو کرد. تیم وی همچنین اعلام کرد که اسپیرز به دلیل مشکلات، همه فعالیت‌ها و تعهدات خود را به حالت تعلیق درمی‌آورد تا بتواند با خانواده خود وقت بگذارد.

۲۰۱۸–تاکنون: تور تکه‌ای از من، وقفه‌کاری و جنبش FreeBritney

در مارس ۲۰۱۹ اندرو والت همکار پشتیبان اسپیرز استعفا داد و گفت: «در صورت عدم تسکین بریتنی، صدمات جبران ناپذیر و خطر فوری به طرفداران و دارایی‌های بریتنی وارد خواهد شد». در همین ماه، اسپیرز وارد یک مرکز روانپزشکی شد تا در میان استرس ناشی از بیماری پدر، به خودمراقبتی بپردازد. بر پایه پادکست بریتنی‌گرام، بر پایه اطلاعاتی از یک منبع معتبر، اسپیرز از ژانویه ۲۰۱۹ برخلاف خواسته خود، در این مرکز نگهداری شده‌است.

آنها ادعا کردند که بستری شدن در بیمارستان و لغو نمایش اقامتی توسط پدر اسپیرز به دلیل عدم مصرف داروهای خود و زیرپا گذاشتن قوانین پشتیبانان، به ویژه رانندگی‌کردن انجام شده‌است. بریتنی‌گرام و چندین رسانه خبری، تیم محافظت از اموال اسپیرز را زیر سؤال بردند؛ زیرا قرار بود پس از تور سیرک در سال ۲۰۰۹ پایان یابد. طرفداران اسپیرز، جنبش FreeBritney را به وجود آوردند که شاهد پشتیبانی افراد سرشناسی مانند مایلی سایرس، پاریس هیلتون، شر، جفری استار، دیوید لاشاپل، ویل.آی.ام، شین داوسون، ماریو لوپز، کیم پتراس، ایو، شارون آزبورن، چشم‌انداز، رز مک‌گوآن، هایدی مانتگ، کورتنی لاو و مارینا و دیاموندز بود.

به دنبال انتشار پادکست، واکنش‌های رسانه‌ای اجتماعی مبنی بر سوء استفاده از قدرت و نقض حقوق بشر وجود داشت. آنها می‌گفتند از اسپیرز توسط پدرش و لو تیلور، که مسئولیت آغاز محافظت از اموال را بر عهده داشته، سوء استفاده شده‌است. تی‌ام‌زد بعداً چندین داستان متناقض مبنی بر اینکه اگرچه اسپیرز به‌طور رسمی به اختلال دوقطبی مبتلا نشده بود اما وی در حال تجویز دارو برای آن است، منتشر کرد که بعداً حذف شد. در ۲۲ آوریل ۲۰۱۹ طرفداران، اعتراض خود را در مقابل تالار غربی هالیوود برگزار کردند و توجه خود را به سمت محافظت طولانی مدت جلب کردند و نشان دادند که اسپیر برخلاف خواست خود محافظت شده‌است.

اسپیرز در ۲۴ آوریل ویدیویی در اینستاگرام خود منتشر کرد و به هواداران اطمینان داد که همه چیز خوب است. او همچنین به ایمیل‌های فاش شده دربارهٔ لو تیلور پرداخت و ادعا کرد که آنها توسط مدیر برنامه‌های پیشین وی، سام لطفی نوشته شده‌اند. اسپیرز روز بعد، از مرکز روانپزشکی خارج شد. در ۲۴ آوریل ۲۰۱۹ گزارش شد که اسپیرز برای ۱۰ مه ۲۰۱۹ دادگاه محافظت تازه‌ای خواهد داشت. اسپیرز در جلسه دادرسی با مادرش شرکت کرد. پس از رسیدگی، تحقیقاتی در مورد پشتیبان اسپیرز صادر شد.

در ۳ سپتامبر ۲۰۱۹ گزارش شد که پدر و پشتیبان اسپیرز ظاهراً از پسر ۱۳ ساله اش، شان پرستون سوء استفاده کرده‌اند و آن را کتک زده‌اند. اجرای قانون با بیان این واقعه با مجله د بلست صحبت کرد و گفت که کوین فدرلاین، در ۲۵ اوت به پلیس گزارش داده‌است. بعداً گزارش شد که جیمی اسپیرز در جریان یک درگیری کلامی به همراه نوه ۱۳ ساله خود چنان عصبانی شده‌است که برای رسیدن به پسر جوان در خانه را شکسته‌است. این رویداد تحقیقات مربوط به کودک‌آزاری را برانگیخت. با وجود اینکه هنوز زمان ملاقات سرپرستی پسرانش در دست وی بود بریتنی پسران خود را به خانه پدرشان بازگرداند. از دو پسر اسپیرز تاکنون حکم محکومیت سه ساله برای پدربزرگ آنها داده شده‌است. در ۲۹ مه ۲۰۲۰ اسپیرز تک‌آهنگی با نام «حلقه جادویی» را به خواسته طرفداران در سراسر جهان منتشر کرد.

در اوت ۲۰۲۰ بریتنی اسپیرز اعلام کرد که می‌خواهد کنترل زندگی و اموال خود را از پدرش پس بگیرد. او گفت که در هنگامیکه در شرایط نامناسب روحی قرار داشته، پدرش او را از سقوط و ورشکستگی مالی نجات داده و کمک کرده که او به جایگاه برجسته هنری که در جهان داشت بازگردد. اما شرایط و شیوه زندگی اسپیرز تغییر کرده و او به شدت مخالف بازگشت جیمز در نقش محافظ زندگی او است. او درخواست کرد که مدیر برنامه‌هایش، جودی مونتگومری، مدیریت اموال او را به عهده بگیرد.

در نوامبر ۲۰۲۰ دادگاه درخواست معروف بریتنی اسپیرز برای پس گرفتن اختیار دارایی‌های خود از پدرش را رد کرد اما اعلام کرد که اگر بعداً چنین درخواستی مطرح شود آنرا جداگانه بررسی خواهد کرد. در پاسخ، بریتنی اسپیرز شرکت مالی «بسمر تراست» را به عنوان متولی دیگر او در کنار پدرش منصوب کرد. در فوریه ۲۰۲۱ مستندی با عنوان فریمینگ بریتنی اسپیرز که شرح وقایع محافظه کاری اسپیرز است، در اف‌ایکس به نمایش درآمد.

در ۷ سپتامبر ۲۰۲۱، جیمی دادخواستی برای پایان دادن به سرپرستی را داد. در ۱۲ سپتامبر، اسپیرز از طریق پستی در اینستاگرام نامزدی خود را با دوست پسر دیرینه‌اش، سام اصغری، اعلام کرد. در ۲۹ سپتامبر، قاضی جیمی را به عنوان محافظ املاک اسپیرز برکنار کرد، و حسابدار جان زابل را به‌طور موقت جایگزین کرد تا هنگامی که کل توافق برای همیشه خاتمه یابد.

میراث

اسپیرز «پرنسس پاپ» نامیده شده، و به عنوان «محرک اصلی بازگشت تین پاپ در اواخر دههٔ ۱۹۹۰ میلادی» شناخته می‌شود. مجله رولینگ استون توضیح داد که وی «یکی از موفق‌ترین خوانندگان در سده ۲۱» و منجر به تشکیل ارتش ستارگان پاپ شده، بسیاری از اجراهای جنسی و اجرای رقص سنگین وی را به یکی از موفق‌ترین هنرمندان در تمام دوران می‌شناسد و یک نمونه برای یک نسل است.روبرت کلی از مجله بیلبورد گفت که آوازهای «سکسی و دلچسب» اسپیرز در نخستین آهنگ خود «عزیزم یک بار دیگر…» دوره تازه‌ای از موسیقی پاپ را آغاز کرد که می‌تواند هنرمندان بی‌شماری را تحت تأثیر قرار دهد. در سال ۲۰۱۲ او به عنوان چهارمین فرد در فهرست نمایش ۵۰ زنان برتر در وی‌اچ‌وان قرار گرفت. وی‌اچ‌وان همچنین وی را در بین انتخاب‌های خود به عنوان بزرگترین زنان صنعت موسیقی در سال ۲۰۱۲ و بزرگترین آیکان فرهنگ پاپ در سال ۲۰۰۳ ذکر کرد.

اسپیرز پس از آغاز زندگی حرفه‌ای به سرعت به یک الگوی پاپ بین‌المللی تبدیل شد. اسپیرز در سال ۲۰۰۳ در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود ستاره‌دار شد. او اسم خود را برای بیشترین فروش آلبوم (… عزیزم یک بار دیگر با فروش ۱۳ میلیون نسخه در آمریکا) در میان نوجوانان در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرده‌است. بریتنی اسپیرز برای ۴ سال پی‌درپی بیشترین نام جستجو شده در موتور جستجوگر یاهو بوده‌است.

کارهای اسپیرز تأثیراتی بسیار بر هنرمندانی همچون کیتی پری، مگان ترینر، دمی لواتو، کلیکی، کریستینیا دی‌بارژ، لیتل بوتس، چارلی ایکس‌سی‌ایکس، مارینا و دیاموندز، تیگن و سارا، پیکسی لات، گرایمز، سلنا گومز، هیلی استاینفلد، تیناشی، ویکتوریا جاستیس، کیسی ونتورا، د ستردیز، نورمانی، مایلی سایرس، شریل کول، لانا دل ری، آوا مکس و بیلی آیلیش داشته‌است؛ و همچنین نیکی میناژ از اسپیرز بسیار الهام گرفته‌است.

تأثیر اسپیرز در دنیای موسیقی به قدری زیاد بوده که بسیاری از خواننده‌ها حتی در ترانه‌های خود از بریتنی نام می‌برند. ببو نورمن ترانه‌ای دربارهٔ بریتنی اسپیرز به نام «بریتنی» نوشته‌است. گروه انگلیسی «باستد» نیز ترانه‌ای در مورد بریتنی اسپیرز و با نام بریتنی خواندند و آن را در سومین آلبوم خود قرار دادند. مایلی سایرس در ترانهٔ معروف خود یعنی «جشن در ایالات متحده آمریکا» از بریتنی به عنوان یکی از الگوهایش و کسی که از او الهام گرفته نام می‌برد. همچنین پینک در ترانهٔ «به من اجازه نده، منو بگیر» از اسپیرز یاد می‌کند.

جوایز

اسپیرز جوایز بی شماری را بدست آورده‌است. از جمله یک جایزه گرمی؛ هفت رکورد جهانی گینس؛ شش جایزه نماهنگ ام‌تی‌وی از جمله جایزه پیشگام ویدئو مایکل جکسون؛ هفت جایزه موسیقی بیلبورد از جمله جایزه هنرمند هزاره؛ جایزه آیکان افتتاحیه رادیو دیزنی؛ جایزه رسانه‌ای گلد و ستاره‌ای در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود از جمله این جوایز هستند.

او در فهرست رکوردهای جهانی گینس، عنوان «آلبوم پرفروش توسط یک تکنواز نوجوان» را برای نخستین آلبوم خود «… عزیزم یک بار دیگر» ثبت کرده‌است که در ایالات متحده بیش از سیزده میلیون نسخه فروخته‌است. روزنامه ایالت ویرجینیا گزارش داد: «او همچنین پرفروش‌ترین هنرمند نوجوان در همه تاریخ شناخته شده‌است. پیش از ۲۰ سالگی، اسپیرز بیش از ۳۷ میلیون آلبوم در سراسر جهان فروخته‌است».

بر پایه‌گذارش بی‌بی‌سی در سال ۲۰۱۷ او ۱۰۰ میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش رسانده و او را به یکی از پرفروش‌ترین هنرمندان موسیقی در همه دوران تبدیل کرده‌است؛ اسپیرز بیش از ۷۰ میلیون نسخه در ایالات متحده، از جمله ۳۶٫۹ میلیون تک‌آهنگ دیجیتال و ۳۳٫۶ میلیون آلبوم دیجیتال فروخته‌است. همچنین اسپیرز به عنوان پرفروش‌ترین آلبوم‌های زن دهه ۲۰۰۰ در ایالات متحده و همچنین پنجمین هنرمند شناخته شده‌است.

در دسامبر ۲۰۰۹ مجله بیلبورد در رتبه‌بندی اسپیرز را هشتمین هنرمند برتر دهه ۲۰۰۰ در ایالات متحده قرار داد. او یکی از معدود هنرمندان تاریخ است که در هر سه دهه از زندگی حرفه‌ای خود یک آلبوم استودیویی شماره یک و یک ترانه شماره یک در آمریکا داشته‌است. پس از انتشار «۳» در سال ۲۰۰۹ و «علیه من به‌کار می‌بری» در سال ۲۰۱۱ وی پس از ماریا کری در تاریخ به دومین هنرمند تاریخ تبدیل شد که دو ترانه را در کمترین مدت زمان به شماره یک در ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد می‌رساند. وی در سال ۲۰۱۶ در رتبه بیست و یکم بزرگترین هنرمندان باشگاه رقص برتر بیلبورد قرار گرفت.

محصولات و تاییدیه‌ها

تبلیغ

در سال ۲۰۰۰ این خواننده نسخه محدودی از عینک آفتابی با عنوان «سایه‌های بریتنی» منتشر کرد. در سال ۲۰۰۱ اسپیرز با شرکت کفش اسکچرز قرارداد بست و یک قرارداد تبلیغاتی ۷ تا ۸ میلیون دلاری با پپسی، بزرگترین معامله سرگرمی آنها در آن زمان امضا کرد. وی همچنین در سال ۲۰۰۴ در یک نمایش تلویزیونی پپسی در موضوع «گلادیاتورها» با بیانسه، پینک و انریکه ایگلسیاس ظاهر شد. در ۱۹ ژوئن ۲۰۰۲ او نخستین بازی ویدیویی چند پلتفرمی خود را با عنوان «رقص بیت بریتنی» منتشر کرد که نقدهای مثبتی را دریافت کرد. در مارس ۲۰۰۹ اسپیرز به عنوان چهره تازه‌ای از مارک پوشاک Candie’s معرفی شد. دری ماردر، مدیر ارشد بازاریابی برند در توضیح اینکه چرا آنها این خواننده را انتخاب کردند گفت: «همه عاشق بازگشت هستند و کسی این کار را بهتر از بریتنی انجام نمی‌دهد؛ برای او موفقیت بیشتر آرزو دارم». در سال ۲۰۱۰ اسپیرز یک خط نسخه محدود برای این برند طراحی کرد که در ژوئیه ۲۰۱۰ در فروشگاه‌ها عرضه شد.

در سال ۲۰۱۱ او با سونی، Make Up For Ever و PlentyofFish همکاری کرد و نماهنگ خود را «علیه من به‌کار می‌بری» را منتشر کرد و ۵۰۰٬۰۰۰ دلار برای این محصول بدست آورد. اسپیرز همچنین در سال ۲۰۱۲ با هسبرو همکاری کرد تا نسخه اختصاصی Twister Dance را منتشر کند که شامل یک ریمیکس از «تا دنیا دنیاست» است. این خواننده همچنین در یک ویدئو تبلیغاتی که به کارگردانی ری‌کی انجام شده‌بود همکاری کرد. همچنین اسپیرز در تبلیغات بازی «Twister Rave» نمایش داده شد و این بازی شامل یک ریمیکس از «سیرک» بود. در مارس ۲۰۱۸ محصولات کنزو با همکاری اسپیرز منتشر شد.

عطر

دامنه معاملات و محصولات تجاری اسپیرز همچنین شامل محصولات مراقبت و زیبایی و عطرها است. او نخستین عطر خود را با همکاری با الیزابت آردن، با نام «کنجکاو» در سال ۲۰۰۴ منتشر کرد که رکورد فروش هفته نخست این شرکت را شکست. تا سال ۲۰۰۹ او هفت عطر دیگر از جمله «فنسی» را منتشر کرد. در سال ۲۰۱۰ اسپیرز هشتمین عطر خود را با نام «رادینس» منتشر کرد. در مارس ۲۰۱۱ شرکت Brand Sense دادخواستی علیه اسپیرز و الیزبت آردن به دنبال ۱۰ میلیون دلار غرامت ارائه داد و ادعا کرد این خواننده و پدرش جیمی، پرداخت ۳۵٪ کمیسیون خود را که به عنوان بخشی از شرایط قرارداد توافق شده بود را متوقف کردند. در ژوئیه ۲۰۱۱ یک قاضی در لس آنجلس درخواست وکلای این شرکت را رد کرد و ادعا کرد که اسپیرز هنوز تحت محافظت است.

با این حال برند سنس گفت که درخواست تجدید نظر خواهند کرد. در سال ۲۰۱۱ Radiance بار دیگر به عنوان عطر تازه‌ای با نام Cosmic Radiance منتشر شد. در سراسر جهان، اسپیرز بیش از یک میلیون بطری را در پنج سال نخست به فروش رساند و درآمدهای ناخالص آن ۱٫۵ میلیارد دلار بود. در سال ۲۰۱۶ اسپیرز با گلو موبایل بازی نقش آفرینی خود یعنی «بریتنی اسپیرز: رؤیای آمریکایی» را منتشر کرد. این برنامه به‌طور رسمی در مه ۲۰۱۶ راه‌اندازی شد که با آی‌اواس و اندروید سازگار است. در ۱۷ ژوئن ۲۰۱۶ اسپیرز از انتشار بیستمین عطر خود با نام «نمایش‌خصوصی» خبر داد. تا ژانویه ۲۰۱۸، اسپیرز ۲۴ عطر را از طریق الیزابت آردن منتشر کرده‌است.

بشردوستانه

این خواننده بنیاد بریتنی اسپیرز که یک نهاد خیریه که برای کمک به کودکان نیازمند است را بنیان‌گذاری کرده‌است. فلسفه بنیاد این بود که موسیقی و سرگرمی دارای کیفیت درمانی است که می‌تواند به نفع کودکان باشد. این بنیاد همچنین از اردوی سالانه برای هنرهای نمایشی پشتیبانی می‌کند، جایی که اردوگاه‌ها فرصتی برای کشف و پرورش استعدادهای خود داشتند. در آوریل ۲۰۰۲ با تلاش‌های اسپیرز و بنیاد بریتنی اسپیرز، یک میلیون دلار به صندوق برج‌های دوقلو برای پشتیبانی از فرزندان آسیب دیده در حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ از جمله شهر نیویورک اهدا شد. با این حال، در سال ۲۰۰۸ گزارش شد که این بنیاد کمبودی برابر ۲۰۰٬۰۰۰ دلار دارد. پس از این که اسپیرز توسط پدرش پشتیبانی شد پدر و وکیلش اندرو والت منجر به بسته شدن آن در سال ۲۰۱۱ شدند.

در ۳۰ اکتبر ۲۰۰۱ اسپیرز در کنار بونو و دیگر هنرمندان با نام «هنرمندان در برابر ایدز در سراسر جهان» یک ترانه با عنوان «چه خبر است» را با هدف بهره‌مندی از برنامه‌های ایدز در آفریقا و دیگر مناطق فقیرنشین منتشر کردند. به دنبال توفند کاترینا در سال ۲۰۰۶ اسپیرز ۳۵۰٬۰۰۰ دلار به موزیک رایزینگ اهدا کرد. اسپیرز در سال ۲۰۱۱ مبلغ ۲۰۰٬۰۰۰ دلار در طول یک محل اقامت خصوصی در بورلی هیلز برای بهره‌مندی از پروژه سنت برنارد، با کمک چندین شخصیت مشهور از جمله هیلاری داف، سلنا گومز، کلی آزبورن، کلان لاتز و کیم کارداشیان جمع‌آوری کرد. اسپیرز همچنین در طول کار خود به چندین خیریه از جمله معنویت مدونا در مذهب کابالا برای کودکان کمک کرده‌است.

در ۲۴ اکتبر ۲۰۱۵ اسپیرز ۱۲۰٬۰۰۰ دلار به بنیاد سرطان دوران کودکی نوادا اهدا کرد. علاوه بر این، ۱ دلار از هر فروش بلیط برای اقامت وی در لاس وگاس، بریتنی: تکه‌ای از من به سازمان غیرانتفاعی اهدا شد. همچنین اسپیرز مبالغی را برای خیریه از طریق رسانه‌های اجتماعی جمع‌آوری کرد و علاوه بر فروش کالاهای نسخه محدود، همه درآمد حاصل از آن را به ان‌سی‌سی‌اف اهداء کرد. در ۲۷ اکتبر ۲۰۱۶ اسپیرز با Zappos و XCYCLE به میزبانی خیریه بریتنی:تکه‌ای از من در پارک بوکا، لاس وگاس همکاری کرد تا پول اضافی را به هدف خود مبلغ ۱ میلیون دلار برای ان‌سی‌سی‌اف جمع کند. با این که ۴۵۰٬۰۰۰ دلار قبلاً توسط اسپیرز ز طریق فروش بلیط و کالا جمع‌آوری شده بود. جمع‌آوری کمک‌های مالی در نهایت منجر به توسعه ان‌سی‌سی‌اف پردیس بریتنی اسپیرز در لاس وگاس شد که شاهد آغاز به کار بزرگ آن در ۴ نوامبر ۲۰۱۷ بود.همچنین اسپیرز علیه قلدری بر جوانان ال‌جی‌بی‌تی مبارزه می‌کند.

آلبوم‌ها

  • عزیزم یک بار دیگر (۱۹۹۹)
  • اوه!… باز هم دسته‌گل به آب دادم (۲۰۰۰)
  • بریتنی (۲۰۰۱)
  • داخل محدوده (۲۰۰۳)
  • خاموشی (۲۰۰۷)
  • سیرک (۲۰۰۸)
  • زن افسونگر (۲۰۱۱)
  • بریتنی جین (۲۰۱۳)
  • گلوری (۲۰۱۶)

فیلم‌شناسی

  • کم احتمال (۲۰۰۱)
  • چهارراه (۲۰۰۲)
  • آستین پاورز: در عضو طلایی (۲۰۰۲)
  • پالی شور مرده‌است (۲۰۰۳)
  • فارنهایت ۹/۱۱ (۲۰۰۴)
  • همکاری حیوانات (۲۰۱۹)

کنسرت‌ها

تورها

  • تور عزیزم یک بار دیگر… (۲۰۰۰–۱۹۹۹)
  • تور دیوانه(ام کردی) (۲۰۰۰)
  • تور اوه!… باز هم دسته‌گل به آب دادم (۲۰۰۱–۲۰۰۰)
  • تور خیال پردازی در میان یک رؤیا (۲۰۰۲–۲۰۰۱)
  • تور هتل اونیکس (۲۰۰۴)
  • تور م+م (۲۰۰۷)
  • سیرک با هنرمندی بریتنی اسپیرز (۲۰۰۹)
  • تور زن افسونگر (۲۰۱۱)
  • بریتنی: زنده در کنسرت (۲۰۱۷)
  • تور تکه‌ای از من (۲۰۱۸)

کنسرت‌های اقامتی

  • بریتنی: تکه‌ای از من (۲۰۱۷_۲۰۱۳)
  • بریتنی: سلطه (۲۰۱۹)

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=48163

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا