آلبوم ایرانموسیقیموسیقی ایران

«صراحی» به خوانندگی فراز کاویانی شنیدنی شد

به گزارش کامینگ سون موزیک: «صُراحی» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار منتشرشده در بازار موسیقی است که به تازگی با آهنگسازی احسان مشعل‌دار و خوانندگی فراز کاویانی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

آلبوم «صراحی» به آهنگسازی احسان مشعل دار و خوانندگی و تنظیم فراز کاویانی در ژانر موسیقی ایرانی در دسترس علاقه مندان قرار گرفت.

«ساروخانی در پیچ و خم مجنونی» به آهنگسازی فراز کاویانی، «گنجور» به آهنگسازی فراز کاویانی با شعر سید صالح ماهیدشتی، «پری رو» با تک نوازی تنبور فراز کاویانی، «پای کوبی» با آهنگسازی احسان مشعل دار، «شِکوه» با تک نوازی تنبور احسان مشعل دار، «تو تنها» به آهنگسازی احسان مشعل دار و شعر حافظ، «گیسویت» با شعر احسان مشعل دار با شعری از حافظ قطعاتی هستند که در این آلبوم گنجانده شده‌اند.

احسان مشعل دار در دلنوشته ای درباره این اثر نوشته است: ز نغمه تا خدا یک کوچه راه است… نغمه‌های ساز به نیابت از کلماتی می‌آیند که هرچند شنیدنی، اما گفتنش هرگز آسان نیست.

آموزگار موسیقی، سخن گفتن با زبانی دیگر را می‌آموزد؛ زبانی که برای گفتن ناگفته‌های انسانی، راه را هموارتر می‌کند.

این اثر حاصل روزهای فراوان آموختن است. روزهای پرشمار تکرار و مشق، حالا حرفی دیگر گفته شده و داستانی دیگر از درون انسان دیگر، به زبان شیوای موسیقی تعریف شده است.

در جای‌جای داستان «صُراحی» ردپای دوست، برادر و استاد عزیزم، فراز کاویانی را به پررنگ‌ترین رنگ می‌توان یافت. «سپاس» واژه‌ای کوچکی است برای این همه بودن، برای این همه رنگ … پیشکش به مردم خوبم.

فراز کاویانی خواننده و تنظیم، احسان مشعل دار آهنگساز، حسین رضایی نیا، کوروش دانایی نوازنده بم تار، فراز کاویانی – احسان مشعل دار- نرگس فیض – سمانه مرادخانی – فاطمه کریمی، غزل شکری پور، علی عبدی نوازندگان تنبور، صابر جعفری – آزاده عظیمی – فاطمه کریمی – غزل شکری پور هم خوان‌ها، صادق نوری صدابردار و میکس و مسترینگ و محسن دائی نبی طراح گرافیک گروه اجرایی این آلبوم را تشکیل می‌دهند.

احسان مشعل دار از جمله هنرمندانی است که از سال ۱۳۷۸ فعالیت خود را در حوزه نوازندگی سه تار آغاز کرد. او از سال ۱۳۸۴ با فراگیری موسیقی نزد فراز کاویانی در شهر مشهد حضور موثر تری در عرصه تولیدات موسیقایی داشت که این روند تا کنون نیز ادامه پیدا کرده است.

آلبوم «صُراحی» به آهنگسازی احسان مشعل دار و خوانندگی فراز کاویانی با مجوز شماره ۱۴۰۰-۲۶۸۸ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماره واسپاری ۳۵۰۵۶ کتابخانه ملی ایران پیش روی شنوندگان قرار گرفته است.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=47559

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا