موسیقیموسیقی ایران

انتشار «شریفانه» بهنام خدارحمی به یاد استاد شریف

به گزارش کامینگ سون موزیک: «شریفانه» قطعه ای از ساخته های بهنام خدارحمی، به یاد استاد فرهنگ شریف منتشر و به صورت رایگان در دسترس مخاطبین قرار گرفت.

این قطعه قرار بود با همکاری استاد شریف اجرا و منتشر شود که با مرگ نابهنگام وی این امکان فراهم نشد و «شریفانه» به مرحله انتشار نرسید. اینک پس از گذشت پنج سال از آسمانی شدن استاد شریف، بهنام خدارحمی این قطعه را برای شنیدن در دسترس همگان قرار داده است.

«شریفانه» را علاوه بر آهنگسازی، بهنام خدارحمی تنظیم کرده و پیانوی آن را نیز نواخته است. نوازندگی تار این آهنگ را امیر احدی برعهده داشته و در «صدای دنیای هنر» تولید و فراهم شده است.

فرهنگ شریف از نوازندگان بنام تار این ساز را نزد عبدالحسین شهنازی و مرتضی نی‌داوود، که از تارنوازان بزرگ اواخر دورهٔ قاجار و اوایل پهلوی بودند آموخت، بر خلاف اظهارات اشتباه محمدرضا لطفی که بر این باور بود تار را نزد علی اکبر شهنازی برادر بزرگتر عبدالحسین شهنازی آموخته، فرهنگ شریف تنها شاگرد عبدالحسین شهنازی بود و شاگردی دیگر جز ایشان نداشت. اما شیوهٔ نوازندگی وی به استادانش شباهتی نداشت و مخصوص خود او بود.

شریف دارای نشان درجه یک هنری معادل دکتری، از چهره‌های ماندگار موسیقی، نوازنده و بداهه نواز تار اهل ایران بود که در۱۷ شهریور ۱۳۹۵ در تهران در گذشت.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=47213

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا