بیوگرافیتولدموسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

متولدین ۰۸ نوامبر سینما ، تئاتر و موسیقی؛ جف اسپیکمن

به گزارش کامینگ سون موزیک: جف اسپیکمن (به انگلیسی: Jeff Speakman) متولد ۸ نوامبر ۱۹۵۸ یک بازیگر آمریکایی و هنرمند رزمی در هنر کنپو آمریکایی و ژاپنی گویوریو که صاحب کمربند سیاه در رشته ورزشی خود می‌باشد.

زادهٔ جفری اف. اسپیکمن
۸ نوامبر ۱۹۵۸ ‏(۶۳ سال)
شیکاگو
ملیت آمریکایی‌ها
سبک کاراته آمریکایی
رده کمربند سیاه دان ۹
کنپو آمریکایی، کاراته
سال‌های فعالیت ۱۹۸۸ – ۲۰۰۶
پیشه هنرهای رزمی
بازیگر

گزیده آثار بازیگری

  • سلاح بی‌نقص (فیلم ۱۹۹۱)
  • شوالیه خیابان‌ها (فیلم۱۹۹۳)
  • متخصص (فیلم ۱۹۹۴)
  • شیوع مرگبار (۱۹۹۵)
  • یک عقرب (۱۹۹۸)
  • سرزمین آزاد (فیلم ۱۹۹۸)
  • مأموریت قرمز (فیلم ۱۹۹۹)

زندگی شخصی

جف اسپیکمن در حومه شیکاگو، ایلینویز متولد شد و بزرگ شد، او فارغ‌التحصیل کالج ایالتی جنوبی میسوری است. او گفته‌است که در یک نمایش تلویزیونی کونگ فو او را به هنرهای رزمی علاقه‌مند کرد. مربی او سپس توصیه کرد که اگر واقعاً قصد دنبال کردن هنرهای رزمی را به عنوان یک شیوه زندگی دارد، پس باید به دنبال هدف اش باشد. اسپکمن ماشین خود را برای پرداخت هزینه‌های ورزشی خود فروخت و اسپیکمن سالها آموزش را در کنپو آمریکایی تحت عنوان مربی اصلی خود، لری تاتوم، و همچنین تحت عنوان بنیانگذار سیستم پارکر گذراند.

حرفه بازیگری

اسپیکمن بازیگری را از سال ۱۹۸۸ شروع کرد و در سال ۱۹۹۱ با اکران فیلم سلاح بی‌نقص (۱۹۹۱) بازیگر قهرمان فیلم‌های اکشن آمریکایی شد، وی این کار را با فیلم سینمایی شوالیه خیابان‌ها (فیلم ۱۹۹۳) ادامه داد که این فیلم در انگلستان در سال ۱۹۹۳ مستقیماً اکران شد. فیلم‌های اکشن دیگری نیز از جمله فیلم متخصص (فیلم ۱۹۹۵) و مأموریت قرمز (فیلم ۱۹۹۹) از این هنرپیشه منتشر شد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=46548

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا